Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:00 31.10.25 
Автомобили
   >> Ford
*Кратък преглед

Тема оборотомернови  
Автор gepara (EFI)
Публикувано20.10.04 11:28



Смених си таблото на ескорт-а. Старото табло нямаше оборотомер, а новото има ,но не ми работи оборотомера??? Някой наясно ли как работи той и къде да търся неизправността?

10X предварително


FORD ESCORT 1.6i EFI 77KW '90G.



Тема Re: оборотомернови [re: gepara]  
Автор fo fen (непознат)
Публикувано20.10.04 16:12



Значи ти на таблото виждаш стрелката на оборотомера, но сигурен ли си че самият оборотомер е във таблото /имам предвид машинката/. Ако в това отношение всичко е наред проблема би могъл да бъде в някаква несъвместимост на куплунгите на новото табло и тези на твоята кола. Ако всичко друго по твоето ново табло функционира, а само оборотомера не то най-безболезненото решение е самият оборотомер да се изведе и свърже отделно /само той/ Мисля че се връзва към бобината, но най-добре някой авто електричар да ти каже как и къде.



Тема Re: оборотомернови [re: gepara]  
Автор DiscМодератор (Ford Rider)
Публикувано20.10.04 16:58



Как точно работи оборотомера - не ми е ясно, а и не ми се е налагало да търся нещо по темата. Бих ти препоръчал да прочетеш това:



Разгледай схемата на свързване, ще видиш TACH Out или нещо такова... Разпечатай си ел. инсталацията от Хайнес-а. След това почваш с мултицета - по кабела, по кабела и в таблото ...
Успех!

Orion CLX '91 1,4 CFI


Тема Споко!нови [re: gepara]  
Автор Щ-3O4Модератор (Щука)
Публикувано20.10.04 17:27



"Старото табло нямаше оборотомер, а новото има ,но не ми работи оборотомера???"

За да ти работи, трябва да се свърже! :-) Щом старото табло няма оборотомер, то автомобилът ти няма и съответното куплунгче за новото ти табло. Разгледай добре ел.схемата на автомобила от който си взел таблото. Ще се светнеш.
В общия случай, оборотомера се замасява и му се подава с едно кабелче само ниското напрежение от бубината. Отделно му се свързва осветлението +12В.



Тема Аз пък си мисля...нови [re: gepara]  
Автор kEFi (...)
Публикувано21.10.04 10:13



че кабела ти е в наличност и само трябва да си намери съответния куплунг. За съжсление не разгледах подробно отзад, когато си сменях крушките на осветлението...Оп! Сетих се!
Отзад ти е жилото на километража-то е ясно. Има и един широк куплунг (не съм сигурен, но май беше с 12 пътеки). По този кабел идват почти всички захранвания и сигнали, с изключение на тези за горивото, индикаторите за резерв и вода в казанчето на чистачките (ако има такова). За последното може и да не съм прав, защото го прецених само по местоположение.
Та по темата - възможно е да не ти е активно съответното краче или просто да не е свързано, което силно ме съмнява имайки предвид ценовата политика на Форд т.е. даваш още пари, за да имаш оборотомер (ако не е включен стандартно в модификацията). Така, че си мисля - изведен кабел има със сигурност. Трябва само да се открие и свърже. Дано съм ти помогнал малко!
Успех!



Тема какво открих !нови [re: kEFi]  
Автор gepara (EFI)
Публикувано21.10.04 11:35



На таблото има куплунг с кабели и жилото за скоростомера,никакви други букси . Куплунга е с 15 извода. Направих сравнение на двете табла и видях че на старото табло липсва писта 10 а на новото я има точно тази писта е за оборотомера . Оборотомера взима сигнал от EDIS 4 остава само да проверя на кой извод на буксата излиза сигнала за оборотите.



Тема Re: какво открих !нови [re: gepara]  
Автор kEFi (...)
Публикувано21.10.04 11:48



ОК! Обаче до тук ми се изчерпват познанията. Малко съм скаран с жиците.
Относно другите куплунзи - би трябвало да имаш свободни гнезда отзад (точно зад индикатора за горивото), а и някои свободен извод (кабел) в кухината. Доколкото знам са за индикациите (резерв и няма вода в казанчето на чистачките). Май ги водят екстри и повечето коли го нямат (действащо), но си имат на таблото съответни гнезда без лампички зад тях. Аз така си и намерих индикатора за включени къси светлини - сложих крушка в свободно гнездо и почнах да проверявам за какво е - е, светна като включих къси



Тема оборотомера заработи [re: gepara]  
Автор gepara (EFI)
Публикувано24.10.04 22:41



Оборотомера заработи! До безконт. зазпал. система EDIS 4 имаше 3бр. букси от които 2 са за диагностика а 3-тата беше за оборотомера. Кабелите на буксата бяха зелен и зелен/червен.Естествено буксата беше откачена и превързана с PVC. В ел. схема HAYNES дават че към буксата се закача ел.изправител (suppressor) за да работи оборотомера. Обаче видях на една XR2i fiesta със същия мотор че на буксата имаше закачено мостово съединение,с една дума дадено накъсо. Взех една телчица сложих е на моята букса и оборотомера зазработи перфектно. Дано да не съм станал досаден с този оборотомер но пък може да съм бил полезен за някои колеги със същия проблем.




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.