|
Тема
|
До Германия и обратно и за "кекавия" DOHC
|
|
Автор |
Radoy (Ford Sierra '92) |
Публикувано | 01.07.04 11:39 |
|
Вчера се върнах от едно пътуване. Целта беше Германия, но и да се посетят някои по-известни градове и места. Цялото пътуване беше 4150 км и продължи 8 дни. Целта в Германия беше Darmstadt. Дотам стигнах за 3 дена. Както е добре известно е Германия няма лимит на скоростта. Стрелката на скоростомера варираше от 120 до 160км. На няколко пъти реших да изпробвам максималната скорост но за съжаление не се реших да настъпвам повече след 190км. Реално педала не беше до долу и се усещаше, че колта може още много но когато започнеш да настигаш мерцедесите със една 12 годишна сиера някак не върви. И двата вентилатора на охлаждането не се въртят въпреки, че преди пътуването смених един изгорял бушон (сигрно е изгорял отново, а ако го сменя сигурно вече ще изгори компютъра). Въпреки това нямах големи проблеми. На няколко пъти стрелката на температурата влиза в червеното но без проблем (това бяха едни дълги задръствания по магистралите или по светофарите във Виена). Средния разход на гориво беше 6.8л на 100, което направо ме изненада.
В заключение ще кажа, че DOHC не е толкова кекав и дори без вентилатори трудно би прегрял (в български условия е почти невъзможно това да стане)
Отново ще разбутам вентилаторите и дано ги оправя но това не толкова важно в момента.
| |
Тема
|
я кажи и
[re: Radoy]
|
|
Автор |
Щ-3O4 (Щука) |
Публикувано | 01.07.04 11:45 |
|
от къде мина, как са границите, какви са таксите-магистрални, венетки и т.н. Специфични правила на движение и т.н.
И на мен ми предстои ходене до Карлсруе.
SIERRA 1.8 Ghia, CVH
| |
Тема
|
...и кой ти каза, че DOCH е кекав двигател?
[re: Radoy]
|
|
Автор |
kEFi (...) |
Публикувано | 01.07.04 14:18 |
|
   
Редактирано от kEFi на 01.07.04 14:20.
| |
Тема
|
Re: я кажи и
[re: Щ-3O4]
|
|
Автор |
Radoy (Ford Sierra '92) |
Публикувано | 01.07.04 16:41 |
|
Първо за DOHC: тука имаше една тема и в нея се питаше кой двигател е по-добър OHC или DOHC. Също се споменаваше, че DOHC бил по-кекав от другия. Аз карам DOHC и не смятам, че той е кекав, просто използвах темата. Вече минах 5000 км от смяната на маслото и само от 100 до 150 грама ги няма.
Пътуването: На отиване минах през Сърбия , Унгария и Австрия. На връщане през Австрия, Словения, Хърватска и Сърбия. Магистралите в Сърбия са платени и само за едната посока платих 27 евро. Унгария - винетка за 4 дни - 7евро, Австрия - винетка 10дни - 17евро. В Германия пътищата са безплатни.
В другата посока платих: Тунели Грац - 7.5 евро, Словения - 0.8 евро, Хърватско - 10евро, Загреб - Славонски брод - 14 евро, Славонски брод - до сръбската граница - 5евро, Граница - Белград - 8евро, Белград - Ниш - 15 евро. Или по друг начин казано 111.3 евро за пътни такси. Бензина в унгария и Хърватско е скъп.
Ако спазваш всички ограничения и спираш по пешеходните пътеки не може да имаш проблеми. От Darmstad към Мunchen минах край Karlsruhe.
| |
Тема
|
ще ми е от голяма полза тази информация,
[re: Radoy]
|
|
Автор |
Щ-3O4 (Щука) |
Публикувано | 01.07.04 16:46 |
|
благодаря ти!
SIERRA 1.8 Ghia, CVH
| |
|
Кратка допълнение,
Пари съответно се сменят във Сърбия още на Градина
така таксите Ниш - Белград-Суботица са 23 евро. Иначе си начисляват 20% такса комисионна, щото ти сменят на място еврото. Ако се направиш Щука на луд на Нови Сад, и на светофара завиеш надясно и минеш през Сбобран и оттам слезеш на магистралата ще спестиш 5 кинта (евро) или 300 динара. (Да не говорим че сега слагат нов асфалт и практически е пътя е затворен). Разликата във времената е около 3 мин. Сипвай си бензин само на ОМВтата и съответно на наш'та граница бензин. На Калотина бензина е 56 цента и Мондеото върви като пушка. На ОМВ също, сега пуснаха още едно при Бачка Топола на 44 км след Суботица. Вчера цената беше 58 динара при курс 71 дин/евро.
Пътя трасето Залцбург - Белград имаш две възможности
1.през Словения и Хърватско
2. През Виена-Будапеща
Първата е със 192 км по дълга и по скъпа съответно. Тунели и така нататък. Освен това сега в Германия забрадките почнаха да си отиват надолу и на Славонски брод ще настане АД. Миналата година опашката в посока Белград беше около 14 км. Колеги чакаха 13 часа да минат. Аз лично препоръчвам Никелсдорф, т.е. Виена. Пък и унгарската магистрала е песен.
А и ако избереш втората ще си ползваш винетките дето си ги купувал.
Въобще приятелски съвет навсякъде сменяйте пари в местна валута. Излиза по евтино:)
И освен това DOCH никак не е слаб двигател. Снощният рекорд е 8,5 часа със Мондеото София - Виена. Ама скоростта не е падала под 160:) дистанцията е около 945 км:)
| |
|
и ме навежда на идеята да направя към сайта раздел " Пътуване из Европа-такси, маршрути, хитринки..." или нещо подобно...
И където да са и Вашите мнения и мненията на други пътували колеги
Благодаря ти.
SIERRA 1.8 Ghia, CVH
Редактирано от Щ-3O4 на 02.07.04 20:22.
| |
Тема
|
пътуване в чужбина:
[re: Radoy]
|
|
Автор |
Щ-3O4 (Щука) |
Публикувано | 05.07.04 10:01 |
|
SIERRA 1.8 Ghia, CVH
| |
|
Аре стиге бе
Е сърбите и унгарците не бяха ли малко против да им минаваш с над 160 км/ч?
Или нямаха време да реагират
Не знам, аз каквото шпоря е в Германия, след това се кротвам, че нямам нерви иначе да се занимавам с ченгета и глупости...
Но за марштута те подкрепям напълно - най-удобно е през Виена-Будапеща.
Само Дизел
| |
|
Ами само на преди Пирот на правата един размаха ръце, ама не спрях.
Впрочем не се чуди, пътувам го пътя поне 2 пъти в месеца, с повечето ченгета съм пътувал, а и да ти кажа честно обикновено на бариерите на Ниш си вземам по един до Белград. Така че нямам проблеми:)
А и освен това знам повечето къде чакат, много възможности по пътя нямат. Да не говорим че сърбите имат забрана нощем да чакат на неосветени места, така че това разрешава проблема генерално. Странното е че спазват тази забрана, освен на отсечката между Нови Сад и Суботица, ама и там си има цака:)
А колкото до унгарците... и там има цаки. Които е пътувал, знае че на изходите има един зелени големи пластмаси, дето показват разделението, обикновено се крият там, с цивилни Фелиции, тъмносини на цвят, и след това те стрелят в гръб, а 5 км по нататък чака патрула:) така че внимаваш. И като знаеш че на М5 се движат с цивилни астри, бели, не е много трудно и там да се опазиш. А на М1 просто си държиш 150, това е със 7 км на разрешението - 130 + 10%, така че никои не се занимава с тебе:) простичко е...емпиричен опит
Ако искаш някой път ще ти го демонстрирам:)
А в Германия вече почти не останаха места където да караш.... най интересно си е на А9 между Мюнхен и Нюрнберг. Навсякъде другаде вечно има или строежи или са нацвъкали ограничения заради населените места в близост:) Ама там ти ще кажеш.Редактирано от Mondeo_AUT на 05.07.04 18:02.
| |
|
|
|
|