Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:50 15.11.24 
Автомобили
   >> Fiat
*Кратък преглед

Тема при "накат"...нови  
АвторПaндюxин (Нерегистриран)
Публикувано12.09.05 12:13



При "накат" притокът на горивна смес в цилиндрите се прекратява.
В друг форум (мисля на Опел) имаше точно такъв спор..дали се прекратява или не .
Накат-руски термин и се отнася до следните два момента:
1. При рязко отнемане (отпускане) педала за "газта"
2. При спускане по наклон чрез превключване на по-ниска предавка (скорост) при напълно отнета газ, т.е. използване спирачното въздействие на двигателя.
В тези случаи притокът на горивна смес към цилиндрите се прекратява (икономисва се гориво). Това се осъществява чрез бутон "кик даун"(бутон зад лоста за задвижване на дроселовата клаппа) и регулатора на оборотите за празен ход.
При SPi може лесно да се провери като се премахне въздушния филтър. Запалва се двигателя, после се подава рязко "газ" и се вижда разпръскването на инжектора...при рязко отнемане на газта, разпръскване на гориво от инжектора не трябва да има, ако има, това означава, че ижектора не уплътнява и пропуска в следствие налягането на горивната помпа.



Тема Re: при "накат"... [re: Пaндюxин]  
Автор KPEMATOPМодератор (FIAT TIPO 1.6)
Публикувано17.09.05 14:11



хммм...
странно, има един датчик на дроселовата клапа за тая работа на Уно Турбо го има
и ОПЕЛ КАДЕТ, АСТРА, ВЕКТРА с БОШ инжекцион.
на GM има други фифали май



Тема Re: при "накат"...нови [re: KPEMATOP]  
АвторПaндюxин (Нерегистриран)
Публикувано17.09.05 20:24



Ако говорим конкретно за Бош ЖеТроник, на дроселовата клапа има един датчик (потенциометър) указващ на EKU ъгъла на отклонението и, а от другата страна на клапата-изпълнителен механизъм (ел. двигател с червячен редуктор), наречен регулатор на оборотите за празен ход. и едно бутонче. Най-често бутончето е поставено на самото лостче, чрез което регулатора задвижва дроселовата клапа и се нарича демпфер. Двигателчето конкретно за това EKU е на 13V, затова може съвсем спокойно да се включи към акумулатора и да се експериментира...подава се напрежение на горните две клеми на куплунга и двигателя почва да увеличава оборотите, прекъсва се захранването и двигателя така си остава-с завишени обороти, ами сега?, обръща се поляритета на захранването, ел.двигателчето се реверсира и оборотите плавно намаляват...разбира се подобен експеримент се препоръчва за любознателните и на тяхна отговорност.



Тема Re: при "накат"...нови [re: Пaндюxин]  
Автор Gorchev (минаващ)
Публикувано17.09.05 21:46



ama az neshto ne mojah da razbera - iskate da kajete 4e togava kolata ne bi trqbvalo da raobti i na prazen hod za6toto pri nqkakvi oboroti kakvito i da sa te e neobhodimo nqkakvo koli4estvo gorivo.Neka razgledame edin slu4ai :
zna4i obiknovenna karburatorna gorivna sistema - slizame po naklon i primerno sme na 1300 oborota.Togava se suzdava vakuum vuv vhodniq kolektor poneje dvigatelq si se vurti i e nemislimo da ne se durpa nqkakvo gorivo.
Pri kakvato i da bilo gorivna sistema trqbva da se podava gorivo pone dostatu4no za prazen hod za da moje da ne spre.
Sugalsen sum samo 4e pri slizane bez gaz ili rqzko puskane na gazta ne se podava gorivoto suotvetsva6to na oborotite no se podava neobhodimoto koli4estvo za prazen hod za6toto dori razgledanata ot vas gorivna sistema na Bosch si ima dat4ik na droselnata klapa i pri puskane na gazta ili slizane 6te ot4ete 4e tq e v polojenie na prazen hod i pak 6te puska nqkakvo gorivo.A za karburatora e qsno 4e si durpa za6toto si go ima vakuuma ot vsmukvaneto na dvigatelq.



Тема Re: при "накат"...нови [re: Gorchev]  
АвторПaндюxин (Нерегистриран)
Публикувано18.09.05 03:35



Здрасти, Горчев!Тази тема е разисквана в други форуми, но пак накратко. Това, за което пишеш, е вярно, но за по-старите карбуратори, тогава и бензина бил само няколко стотинки литъра) .Малко преди карбураторите окончателно да отмрат,е било въведено поредното подобрение "принудителен празен ход" не съм съвсем сигурен, но май и "икономайзер" още се нарича,за някои модели Лада е прилаган такъв карбуратор , с малко електроника се постига този ефект и помисли, що трябва гориво да се гори, дори и при спускане след като може да се икономиса....за разлика от карбураторните, инжекторните двигатели са "умни" двигатели, EKU следи за всичко и на "входа" и на "изхода ". Бош ЖеТроник системата е една от първите и сега изглежда много стара, но надеждна, изпитана. Тя следи няколко входни данни, (параметъра) на двигателя ....температура на двигателя, обороти, температура на всмуквания въздух (на самия инжектор има едва забележим терморезистор), потенциометър(с един плъзгач, но няколко плъзгащи контакта, с четири извода)за положението на дроселовата клапа и бутон.На "изхода" EKU(за този БОШ) следи само за съдържанието на кислород в изгорелите газове (ламбда датчика) и по този начин указва на EKU какво е съотношението въздух/гориво (бедна или обогатена смес), образно казано, за качеството на горивната смес при моментния режим на работа на двигателя. Май много се увлякох
Какво представлява "принудителен празен ход" дроселовата клапа е затворена като при "празен ход", но оборотите на двигателя са значително по-високи от тези на "празен ход". Автомобилът се спуска и нарочно се превключва по-ниска предавка, за да се използва спирачното въздействие на двигателя, а не периодично да се натиска спирачката).При затворена дроселова клапа се задейства едно бутонче, (точно зад лоста с формата на полудъга, на който е закачено жилото за газта) Все пак да се има предвид, че при различните автомобили има някакви конструктивни различия, но принципа е един и същ.И така....бутончето е задействано (затворена дроселова клапа, отчита се от ЕКU и по стойността на потенциометъра), сигнал за EKU "работа на празен ход" но по датчика за оборотите (Хол датчика) се регистрират обороти на двигателя значително по-високи от тези на "празен ход" и EKU изпълнява "принудителен празен ход", т.е. не подава импулси към електромагнита на инжектора, прекратява горивото и двигателят се пълни само с въздух , а не горивна смес. Така при продължително спускане ,по този начин, се постига икономия на гориво и естествено по-малко износване на спирачната ситема, изобщо "Превключи на по-ниска предавка преди спускане"
С един светодиод (с токоограничаващ резистор, в никакъв случай пробна лампа, да не се изпорти EKU-то) включен към бобинката на инжектора е съвсем нагледно. Във веригата на инжектора има включен последователно мощен (термокомпенсиращ) резистор, затова напрежението на инжектора е около 5V, а съпротивлението около 1-2 ома



Тема ahamнови [re: Пaндюxин]  
Автор Gorchev (минаващ)
Публикувано18.09.05 20:51



Takam :)
e razbiram 4e sum dosta v gre6ka oba4e trqbva nqkoi da mi obqsni 4e da razbera.E izvinqvam se 4e sum se izkazal nepodgotven ama o6te ne sum slqzal ot starite vozila (az li4no sum s Tipo 1.1 fire karburator) i ne sum mnogo v 4as s ECU/EKU (zavisi ot durjavata proizvoditel) i zatova smetnah 4e ne bi trqbvalo da moje da ne se podava nikakvo gorivo.Ina4e trika s niskata predavka mi e izvesten i vinagi si go prilagam no ne znaeh 4e za novite vozila tova e obvurzano s ikonomiq na gorivo.Ama kakvo da se pravi o6te si tarkalqm barakata s obiknoven karburator....e donqkude e po-dobre za6toto pone nqma kakvo tolkova da i se s4upi amakr 4e e malko po-skupi4ko.
Ina4e na injektora e mnogo vqrno da ne si igraem s probna lampa za6toto moje da e za posledno na ECU/EKU :)
Mnogo blagodarq za razqsnenieto i pak se izvinqvam 4e sum se izkazal ne suvsem podgotven.Dano nikoi ne se surdi




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.