|
|
|
Тема
|
Ламбда-сонда?
|
|
| Автор |
TEMPRlERl (непознат) |
| Публикувано | 20.09.04 09:36 |
|
|
Мога ли сам да си проверя дали работи ламбда-сондата само с мултицет? Ако може- какво се мери съпротивление или напрежение и какви са те, като стойност? Как се изменят тези стойности, в зависимост от температура на двигател, обороти...?
Ламбда сондата и О2-датчика едно и също ли е ?
| |
|
Тема
|
Re: Ламбда-сонда?
[re: TEMPRlERl]
|
|
| Автор | Mитko (Нерегистриран) |
| Публикувано | 20.09.04 09:48 |
|
|
Здрасти, Светльо. Явно не си чел моите дълги теми за сондата. Можеж да я премериш просто с обикновен волтметър включен на волтове на скала 2 волта. Колата трябва да е загряла до работна температура. Напрежението на здрава сонда се мени от 0.2 до 0.9V Като промените са сравнително бързи. Зле е ако сондата седи постоянно ниско или постоянно високо. Следващото важно е скоростта с която реагира на промени. Например като подадеш рязко газ тя трябва незабавно да скочи над 0.7V и после за по-малко от 3-4сек. да слезе до 0.2V. Трите вида умряла сонда са: чете постоянно бедно, чете постоянно богата и твърде мудна сонда. И в трите варианта колата се спъва и разхода нараства много. И последно най-точния тест може да направиш с осцилоскоп. Тогава нещата са най-ясни.
| |
|
|
|
Мерси за бързия отговор! Да, не съм чел подробно какво си писал, помня че и ти имаше такъв проблем само! Към нея само два проводника ли идват, ако са повече, кои да меря?
P.S. В нашия форум нищо не се дискутира за Итал-Феста? Ще ходиш ли ? Аз -да!
| |
|
Тема
|
Re: Ламбда-сонда?
[re: TEMPRlERl]
|
|
| Автор |
hf hpe (italian car fan) |
| Публикувано | 20.09.04 22:44 |
|
|
проводниците би следвало да са 3
само швейцарката е с еднокабелна сонда
при 3 кабелните 2 от изводите са за подгряване на сондата и 1 за мерене на напрежението
при по новите вече има и 4-ти извод за екранировка
| |
|
Тема
|
Re: Ламбда-сонда?
[re: TEMPRlERl]
|
|
| Автор | Alex (Нерегистриран) |
| Публикувано | 21.09.04 12:39 |
|
|
Наскоро си направих тестер, който чете и напрежението на ламбда сондата.
Мисля че е удобен за работа. Пробвал съм го на моето Tipo.
Ако искаш да го пробваме при тебе, зв. на 0888496870.
| |
|
Тема
|
Re: Ламбда-сонда?
[re: Alex]
|
|
| Автор | Alex (Нерегистриран) |
| Публикувано | 21.09.04 13:06 |
|
|
Използвам случая, че се подхвана тази тема. Моят ламбда датчик е четири проводен, това означава с подгряване. Проблема е, че веригата за подгряване е прекъснала. Проверих го с омметър, след като с тестера се усъмних, че бавно влиза в режим на мерене.
При движение работи много добре, както Митко посочва. Обаче като вися в задръстване явно изстива.
Някой имал ли е проблем с прекъснало отопление на ламбда датчик и може ли нещо да се направи. Нов е доста скъп.
| |
|
Тема
|
Re: Ламбда-сонда?
[re: Alex]
|
|
| Автор |
TEMPRlERl (непознат) |
| Публикувано | 21.09.04 16:49 |
|
|
Благодаря за помощта, но искам да се пробвам първо сам дали ще направя нещо....
Проблемът дойде след като ми смениха гъвкавата връзка, преди първото гърне, и заварката е много близо до сондата, и се съмнявам да не са я изгорили!
| |
|
|
|
Не искам да те плаша, но моята сонда я изгориха точно по този начин, когато ми сменяха меката връзка .... и между другото моята е с 4 кабела, би трябвало и твоята да е така
| |
|
|
|
|