Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:28 11.11.25 
Автомобили
   >> Fiat
*Кратък преглед

Тема Имате си нов съклубник!нови  
АвторИвaнoв (Нерегистриран)
Публикувано15.09.04 14:21



Привет другари по оружие ! Да ви се похваля - от 2/два/ дена насам станах собственик на автомобил, носещ името на този очарователен клуб, в който сега пиша. По-точно сдобих се с Брава, директно донесена и избирана от приятел в Германия и в тази връзка имам няколко въпроси, на които съм сигурен, че тук ще намеря отговори. Пише, че е модел 99г., но самата тя е регистрирана в края на 98-а. Въпрос No1 - каква е разликата в модела от 96-та и този от 99-та гпдина? Колата изглежда невероятно и отвън и отвътре, карала я е някаква 35годишна дама, както се вижда от сервизната книжка, съпровождаща документите по колата. Всички консумативи са сменяни когато е било редно, вътре в купето мирише на нова кола....изобщо немска чистота и педантичност. Моят приятел, който я избра там ми каза, че дори в Германия рядко се виждат толкова поддържани коли. Бу-то си има и климатик, ОБАЧЕ....не духа от него студено. Въпрос No2 - /izvinete za shrifta no kirilicata mi izchezna/ :) - kakva li moje da e prichinata za tova??? Moje bi triabva da se smeni freona, no kak i kade se pravi tova /pishe vi edin varnenec/. Tova mislia , che e lesno reshim problem, no....ima oshte edin - saedenitelia varvi mnogo plavno i lesno do polovinata si hod, sled tova izvednaj stava trudno da se natiska. Loshoto e, che skorostite mogat da se smeniat v nai-dolno natisnato polojenie na pedala, ko9eto stava s myka i poniakoga dori ne vkluchvat hubavo, ami se chuva onova harakterno "hyrkane" kato na star Ikarus. Vapros No3 - kakvo oznachava tova - jiloto na saedenitelia e za smiana ili samiat saedinitel e iznosen i triabva da se smeni ili prosto triabva da se regulira hoda na pedala???. Tova e osnovnoto, koeto me pritesniava i iiskam parvo nego da opravia. Inache kolata mnogo mi haresva, dobar komfort vytre, sravnitelno dobro vozene /kato se ima predvid, che slizam ot Laguna/, mnogo dobyr dizain otvyn. Dvigateliat e 1.4 12V. Az sym spokoen shofior i tezi kone mi stigat, vaprosat mi e kolko li bi triabvalo da harchi s tozi dvigatel v grada i izvan nego??? I posledno, che mai prekalih :) - pishe v dokumentite, che kolata e s ESP. Vijdal sym go niakade tova, ama ne znam kakvo oznachava, mai e za stabilnostta v zavoi...
Tova e, spiram do tuk. Mnogo mersi ot sega za tova che shte mi otgovorite !



Тема Re: Имате си нов съклубник! [re: Ивaнoв]  
Авторzzz (Нерегистриран)
Публикувано15.09.04 15:10



ESP-против буксуване в зимни условия





Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: Ивaнoв]  
Автор hf hpe (italian car fan)
Публикувано15.09.04 20:36



по ред
1. Щом е 1.4 12 колата ти е модел до '98 година, след 98 този двигател е изместен от 1.2 16
моделите се познават по няколко признака
- променена е решетката на капака, при бравата е с хромиран елемент, при бравото е с пластмасова решетка по средата.
-при новите модели на калника се изписват конските сили на двигателя и броя клапани(за бензиновите мотори де), при старите е изписана кубатурата и клапаните.
-при моделите след 98 е сменено и арматурното табло, бравата е с ктъгли уреди(старите на бравата са нещо като 100-градуса от окръжност)
-всичките модели стават с автоматичен климатик, старите са си с обикновен
има и други белези, но надали ви интересуват


2. за климатика причини много, най добре отиди да ти го провери специалист, но задължително да има станция, а не някой гаражен майстор с подръчно направени компресори.
ако те вълнува мога да ти кажа и как да си го диагностицираш сам

3.Съединителя- за него са виновни Борг и Бек, които са производители
съединитреля ти е за смяна - това е нещо като фабричен дефект, защото доста често при 1.4 съединителя се скапва на 60-80 хиляди километра
смени го комплект- феродов и притискателен диск и аксиалният лагер, съветвам те да си купиш маркови
като го свалиш ще видиш че са счупени няколко от ламелите на притискателният диск.

4. Относно ESP - може да се предлага за германия, н оне съм виждал монтирано на Брава
Но според мен е по вероятно да го бъркаш с EBD - което наистина имаш, тъй като колата е от германия и следователно имаш АБС

ЕБД-то е електронно разпределение на спирачното усилие между двата моста


това е от мен ако имаш още въпроси заповядай, ако можем ще помогнем


чуствай се поканен на ИТАЛФЕСТ-а



Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: Ивaнoв]  
АвторA4o (Нерегистриран)
Публикувано15.09.04 21:16



За фреона-пускаш се от светофара на стадион Тича посока морската,преди магазина за строителни материали след бензиностанцията завиваш ляво и караш докато пред теб не излезе двора,в който е разположена фирма за продажба и монтаж аларми и ремонт на климатици на автомобили. Преди година слагах там аларма и видях ,че се занимават и с автоклиматици.



Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: hf hpe]  
Авторlvanov (Нерегистриран)
Публикувано15.09.04 22:03



Mnogo, mnogo blagodaria za informaciata! Shtom situaciata sys syedenitelia stoi taka nalejashto i seriozno - shte mi kajesh li kolko bi struvalo tuk tazi smiana, a imenno - tezi dva diska i lagera, ceni v magazina i kolko e normalno da mi vzemat za rabota. Iskam da si napravia predvaritelna smetka niakakva predi da trygna kym tova. A i kakvo razbirash pod markovi chasti, kaji mi kakvi da tarsia. S risk da stana nahalen shte popitam i oshte neshto - kak da obiasnia na moi riatel, koito zaminava za Germany sega da mi potarsi takiva chasti za saedenitelia. Imat li drugi imena tezi chasti ili se kazvat taka, kakto si mi napisal. Chudia se dali tam niama da e po-evtino da se vzemat. Oshte vednaj ti blagodaria! A kyde shte e tozi "fest" ? Ako imam vazmojnost shte doida razbira se .



Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: lvanov]  
Автор Capoeira ()
Публикувано16.09.04 09:11



не знам на немски как е но на наглийски са

Coven plate притислателен диск
driven plate феродовия диск
release bearing аксиалния лагер



Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: lvanov]  
Автор hf hpe (italian car fan)
Публикувано17.09.04 10:38



под маркови разбирам
Valeo - на първо място, също Сакс или Борг и Бек
цената на комплект(трите неща) на Валео е около 200-250 кинта
иначе можеш да намериш разни афтър маркет за до 120 кинта комплекта
за смяната им е много различно и зависи от сервиза, но на мен във Вантотрейд ми го смениха за 90 лева без ДДС

за наименованията на английски колегата ти ги е обяснил, на немски незнам и аз как се казват

за италфест ще е на 03.10.2004 на язовир жребчево, по нагоре има тема за него



Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: hf hpe]  
АвторИвaнoв (Нерегистриран)
Публикувано17.09.04 13:58



Е, отново да ти благодаря, разбрах, значи да си приготвя към 300лв. и смело напред. И пак въпрос - след като смеи тези неща съеденителя ти стана като нов ли? Питам , защото за мен това е супер важно, карам предимно в града , а знаеш че крака е постоянно върху педала ....
И още едно питане - задната чистачка не ми работи, до мотора стига ток, самият мотор май работи, но чистачката едвам помръдва, все едно е заклеясало всичко....пръснахме го с един смазващ спрей леко се пораздвижи, но до там......какво мога да направя?
И последно, нещо много генерално - всяка марка и модел си има всеизвестни слаби страни....на Брава-та кои са те?...че да знам, да следя и да реагирам о'време ?



Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: Ивaнoв]  
Автор Capoeira ()
Публикувано17.09.04 18:31



ne znam za Bravo точно какви са но принципно Фиат най генералния проблем според мен е електрониката и не точно компютъра ами загъбата на контакти клеясването на букси, за това преглеждай състоянието на контактите алтернатора и най важното отстранявай всеки дефект веднага иначе започва едно ходене по мъките като се натръпат няколко



Тема Re: Имате си нов съклубник!нови [re: Ивaнoв]  
Автор hf hpe (italian car fan)
Публикувано18.09.04 01:30



първо педала на съединителя ти ще стане чувствително по мек
от там нататък всичко е стил на каране, ако наистина си държиш левият крак на съединителя когато не трябва ще имаш преждевременно износване
след това трябва да следиш съединителя да зацепва на удобното за твоето каране положение, не трябва да караш с много приплъзване
изобщо карането на полусъединител трябва да става само при тръгване и много рядко в други случаи

значи щом ти е тръгнала задната чистачка след напръскване най-добре ще е да свалиш механизма и да го разглобиш и смажеш(не е много трудно)
друг вариант е да го пръскаш всеки ден и да се надяваш да тръгне нормално


за този двигател като твоят не се наблюдават много дефекти
съединителя ти вече се е обадил
има проблем с гуменото покритие на дръжките- варианта е или обръщане(слагане на левите отдясно и обратното-като има малко преправяне) или смяна със нови цена 35-42 лева.

и един съвет който сега няма да ти е нужен но е неприятен ако се случи
всички италянски автомобили които са с имобилайзер в ключа са много капризни от към напрежение на електрическата система и когато напрежението е ниско и се правят опити да се пали автомобила системата на кода се сбъгва
в този случай цените са умопомрачителни защото трябва да се смени ЕКУ-то, ключовете на колата и имобилайзера.

затова съвет към всички с такива коли когато ви е паднал акумулатора не мъчете да палите, а първо си го заредете




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.