Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:00 21.05.24 
Технически науки
   >> Енергетика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещи  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано27.07.15 09:44



Трябва обаче да се поувеличи компресията, което не е евтина процедура. Но кпд-то може да се покачи неимоверно.

Не е желателно приложението за транспортни средства на така(не фабрично) преобразуваните бензинови двигатели.


Не са нужни и големи метанови бутилки - повече за старт.





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор ramzes1977 (ентусиаст)
Публикувано27.07.15 13:34



Баси , Печките от отдаван са на метан бре !





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: ramzes1977]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано27.07.15 15:31



Електрогенератори бре!





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор dian_dimitrov-60955 (uguoT)
Публикувано28.07.15 14:36



май ти е стара информацията


http://www.biopowerbg.com/cogeneration.html

бачкат си май по 2 а третия почива естествено кога има газ. Ако се загледаш в датите май са от преди 3-4 години.

Иначе не виждам проблем "дизеловия" двигател да си работи само на природен газ а не както сега ги "преработват" - работи си на дизел колкото да запали сместа а на входящия въздух има дросел и смесител за газта. Всичко е въпрос на сметки да се достигне налягането (температурата) за да се запали гориво-въздушната смес.

Я вземи малко попрочети за историята на двигателите и тогава пиши. Все пак нещо не ми се връзва ниското КПД и защо да не се гори в газо-турбинен двигател ама... кой знае сигурно има обосновка.

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"

Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано28.07.15 18:37



Както виждаш, докарали са го на 50%КПД и най-вероятно няма свещи. Говорехме за ефективност в тогози клуб! И това далеч не е най-доброто!



Метанът няма нужда от чак толкова големи компресии за запалване.
Метанът също може да дава импулсо-енергия автотермично, като въздуха/азота. И то при доста по-изгодни компресии.



Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор dian_dimitrov-60955 (uguoT)
Публикувано29.07.15 17:27



Просто толкова е КПД-то на "дизеловия" двигател. Ако се поразгледаш ще видиш че "дизеловия" е с по-високо КПД от бензиновия - има си съвсем научно обяснение, просто работи при по-високо налягане от там температура и за това кпд-то е по-високо т.е. обикновен топлинен двигател. При газо-турбинните вече по спомени КПД-то е по-голямо по спомени.

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"


Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано29.07.15 18:15



На моменти кпд-то на дизелите става прекалено голямо. Толкова голямо, че двигателят може да се потроши, а спирането на горивото не решава проблема.
Безконтактните машини на батко ти Тесла могат да удържат този режим и да използват "импулсо-енергията" му.

При Отовите ДВг също би могъл да възникне подобен режим, макар и по-контролируем - свещите. За автотермия не е задължително работният газ да е въздух/азот. Горивото е за старт, после "автотермията" може да си се самоподдържа. За поддържането/контролирането на автотермията пак е необходима системата на Тесла - хибрид.

Клетките "на Юл Браун" са много подходящи за товар в системата на Тесла. И не само това.



Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор dian_dimitrov-60955 (uguoT)
Публикувано31.07.15 21:34



На моменти кпд-то на дизелите става прекалено голямо. Толкова голямо, че двигателят може да се потроши, а спирането на горивото не решава проблема.

не те знам какво си пушил ама и аз искам :)

Пич, вече ти обясних от къде идва проблема с умирането на дизела
https://www.youtube.com/watch?v=NHLljzlk2pk
из тубата е пълно с такива клипчета, на места е обяснено и с анимации. Ако мислиш че всичко иде от това че по някакъв начин този двигател нищо не харчи а развива гига-мега-мощност.... иди се прегледай

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"


Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор hidrazin4o (старо куче)
Публикувано01.08.15 02:02



Що са занимаваш с тоя малоумник?
Убий глупака с мълчание.





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано01.08.15 14:55



Няма нужда да ти обяснявам! Ти трябва да си признаеш!




Нищо не е обяснено, НЕ ЛЪЖИ! Да показвам ли двигатели дори без масло, които стигат до такъв режим?



P.S.

Не знам, какво ти дават да пушиш адептите! Криво ли ти е пространството?



Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: hidrazin4o]  
Автор dian_dimitrov-60955 (uguoT)
Публикувано04.08.15 23:02



дабе, да го утрепя преди да си признае какво е пушил

ааа не може така, и аз искам!

Иначе ме нерви нещо друго - 10 (понякога и по-малко) учили - недоучили сядат и измислят някаква нова наука. Честно казано хич не ми дреме за тях ама с "шокиращите" си видея по тубата правят куп кинти, хората като им трябва нещо ровят първо там и се образоват, после ми развиват едни теории разни хора. Написват се разни глупости и изведнъж поради посещаемост се катерят в класацията на гугъла...

В един момент като кажеш истината, че една машина не може да има над 100% КПД защото има определени загуби изглеждаш като пълен идиот. Много ми е интересно какви са "онези машини" дето развиват толкова брутален КПД че чак се чупят дори и без гориво ама...

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"

Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор DanailP (добро ренде)
Публикувано04.08.15 23:35



КПД-то на газовите турбини работещи на метан трудно достика 45% особенно ако работи в екологичен режим.



... По добре Богат и здрав отколкото ...

Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: DanailP]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано05.08.15 07:43



А кпд-то на турбоекспандерите?





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор DanailP (добро ренде)
Публикувано05.08.15 09:55



Много зависи от конструкцията и т.н.

Ето тук може да прочетеш по въроса

или попитай Гошко.



... По добре Богат и здрав отколкото ...

Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор forestt (абсолют)
Публикувано05.08.15 12:43



Метанът няма нужда от чак толкова големи компресии за запалване.
Метанът също може да дава импулсо-енергия автотермично, като въздуха/азота. И то при доста по-изгодни компресии.


Напротив, от четирите горива: дизел, бензин, пропан-бутан и метан, за да се самозапали на последното му е нужна най-висока температура, а първото нафтата при най-ниска (около 350 градуса) и съответно първото се нуждае от най-ниско сгъстяване за постигане на самовъзпламеняване. Затова някои дизелови двигатели са преработени да работят и на пропан-бутан или метан, подава им се гориво-въздушна смес, тя се сгъстява, но се запалва едва когато се впръсне нафтата.

П.П. Виж и какво е цетаново число.
П.П.П.

Редактирано от forestt на 05.08.15 12:48.



Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: forestt]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано05.08.15 13:53



Първите Отови двигатели са работели без свещи, но течни горива не можели да възпламеняват с компресията си. Газа не можеш да го впръснеш като нафтата! Все пак има течни горива, с по-летливи фракции, които при днешните бензинови ДВГ горят без свещите, но не е полезно за двигателя.
...


Забрави за възпламеняването, мисли за автотермия! Търси се ефективност! Пол Пантон не е прост чиляк!



Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: DanailP]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано05.08.15 13:55



Не каза процент! Ама ти е весело!





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор DanailP (добро ренде)
Публикувано05.08.15 15:58



Весело ми е разбира се

- при тоя въпрос не е трудно.

За какъв флуид имаш предвид турбоекспандер? Налягане, количество, температура? Каква мощност трябва да излиза на вала ? И попътному - на каква надморска височина?

Ето ти отговорите - ха сега чети за да намериш въпросите

... По добре Богат и здрав отколкото ...

Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: DanailP]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано05.08.15 16:40



Много бързо стана експерт по турбоекспандерите!

Просто кажи някакво максимално постигано "кпд"!





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: Heoбoгoмил]  
Автор DanailP (добро ренде)
Публикувано05.08.15 22:17



Според хумористичния материал по-долу КПД-то стига ... (по-добре го прочети)



Ако ти е трудно хвани някой да ти го прочете. Не гледай само картинките.

... По добре Богат и здрав отколкото ...

Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: DanailP]  
Автор dian_dimitrov-60955 (uguoT)
Публикувано05.08.15 23:04



хм.. май с теб се познаваме от друго място... Още ли си у рено-клуба или и теб те изритаха



Говоря "по принцип" за енергийни цели се ползват самолетни двигатели с изтекъл ресурс (има ги много и са почти без пари спрямо буталните), изгорелите газове се ползват за топлинна енергия която пък върти турбина на пара. Така че нещата придобиват малко-по-различен смисъл от към икономическа гледна точка от към оборудване. От друга страна въпросната система е доста гъвкава от към товаров график - разбирай бързо пускане и спиране така че може да продава само в моментите на недостиг на енергия или да покрива пускането/спирането на даден ененргоблок - тогава цената на "енергийната дупка" която се покрива е няколко пъти по-голяма от цената която е на "постоянно черпената енергия", така че няколко часа работа на ден когато сиситемата е "на зор" и въпросната централа е на по-голяма печалба ако работи 24 часа без прекъсване. И все пак не си мисли че КПД-то на класически ТЕЦ е над 40-60% - останалото просто си бяга в атмосферата.

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"

Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор Chasing Rabbits ()
Публикувано06.08.15 01:20



Още ли си у рено-клуба
Срамота! Откак стана пернишки зет почна така да говориш, а си от друга част на България!





Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор DanailP (добро ренде)
Публикувано06.08.15 21:40



Двигатели с изтекъл ресур са ползвани някога и то след ремонт. Схемата на генериране е следната - газова турбина която върти генератор вързан директно на вала понякога със свободна турбина. Изгорелите газове се използват за производство на пара от котел утилизатор. А тя задвижва класическа парна турбина. Обикновенно от два двигателя се захранва един котел. Разбирасе всичко е въпрос на сметки. По схемата Две турбини - един котел е и новия ТЕЦ в Пловдив.

Аз съм си в Клуб Рено - не знам някой да са го гонили от там. Е из форума има мерене на това онова но някой да е гонен насила несъм чувал. Но това е за друг разговор.

... По добре Богат и здрав отколкото ...



Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: DanailP]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано06.08.15 22:50



Чел съм го.
Въобще не е хумористичен материалът! По-скоро е угоднически за...



Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: DanailP]  
Автор dian_dimitrov-60955 (uguoT)
Публикувано08.08.15 22:09



Е запознат си със случая така че няма какво да се спори по това как се генерира енергията. Много хора започват да спорят "ама то скъпо" без да са запознати със пазара на енергия а там складове няма - произвежда се точно толкова колкото се консумира.

Проблема се явява в това че основното производство е от ТЕЦ и АЕЦ които са много силно инертни - пускането на 1 енергоблок май беше 24 или 48 часа, ако искаш да е по-малко трябва да си грееш системата постоянно и да въртиш турбината на празен ход което си е разходи. Отделно тези мощности подлежат на регулиране в много малки граници. На фона на целия цирк се появяват възобновяемите източници - соларните централи и ветрогенераторите (има перки по 2 мегавата) които се стоварват когато им дойде музата за около 30 минути до 1 час (всеки говори колко струва енергията ама никой не казва колко струва компенсацията). Сам разбираш че нещата са "малко на зор" от време на време за енергия и от къде според теб идва тя? Просто се купува на много солена цена от който има запас - ето тук вече се намесват въпросните газотурбинни централи - сам знаееш за колко време даден двигател стига номинална мощност и т.н. на фона на 24 часов запуск на ТЕЦ са идеалната балансираща мощност която да произвежда когато трябва на скъпа цена и после се гаси когато цената падне. Ето тук се намесват "икономистите" завършили 2-3 образования макар и задочно и т.н. собственици на централите и казват "да бачка нон-стоп аз искам пари"... и ги натискат да бачкат планово и тогава започват да реват че им е ниска изкупната цена.

Е ако има някой по-навътре в енергетиката да си каже мнението - аз се занимавам с това по неволя и така разбирам нещата.

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"


Тема Re: Метанови уредби - няма нужда от запалителни свещинови [re: dian_dimitrov-60955]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано09.08.15 06:20



Не забравяй и ниската производствена цена от газотурбинните централи!



Тъй че Промишлеността не трябва да мънка(това е ченге-цирк де) от скъпия ток! Даже може да печели от доставки за домакинствата!



Тема Компресор от дизел-ДВг и турбодетандерче на метан:нови [re: Heoбoгoмил]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано30.08.15 11:01



Рециркулиращи метана на 100%, без въздух, образуват високоефективна система за генериране на електричество.

За по-големи мощности може да се ползват вакуумни соларни панели.






Тема Re: Компресор от дизел-ДВг и турбодетандерче на метан:нови [re: Heoбoгoмил]  
Автор hidrazin4o (старо куче)
Публикувано30.08.15 14:07



"За по-големи мощности може да се ползват вакуумни соларни панели."

Или вакуумни тикви. Като оная дето носиш на раменете си.



Тема Re: Компресор от дизел-ДВг и турбодетандерче на метан:нови [re: hidrazin4o]  
Автор asahi (познат от преди)
Публикувано30.08.15 14:43



Това е тежка задача.



Тема Re: Компресор от дизел-ДВг и турбодетандерче на метан:нови [re: asahi]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано30.08.15 15:19



Двойца... сили!





Тема Re: Компресор от дизел-ДВг и турбодетандерче на метан:нови [re: hidrazin4o]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано30.08.15 15:23



Ш'си сложиш вакуумен соларен панел на комбито, да си подмиваш Д-то!






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.