| 
                 
                   | Тема |  Активно съпротивление на трафомашина?   |  |  | Автор | DTMF (стар клубар) |  | Публикувано | 06.06.12 22:24 |  | 
           | 
           
 Някой измервал ли е скоро активното съпротивление на вторичната намотка на трафомашина?  Имам спомени че беше от порядъка на 100-300 Ома но не помня точно. Мощност около 630 kVA.
 
 
 
 
 | 
|  | 
           
             | 
                 
                   | Тема |  Re: Активно съпротивление на трафомашина?  [re: DTMF] |  |  | Автор | Timo (собствен ник ) |  | Публикувано | 06.06.12 22:41 |  | 
           | 
           
 R=U/I ?
 
 
 
 
 | 
|  | 
           
             | 
                 
                   | Тема |  Re: Активно съпротивление на трафомашина?  [re: Timo] |  |  | Автор | DTMF (стар клубар) |  | Публикувано | 06.06.12 23:39 |  | 
           | 
           
 Да поясня: Интересува ме съпротивлението на вторичната намотка измерено с омметър при изключена машина.
 
 
 
 
 | 
|  | 
           
             | 
                 
                   | Тема |  Re: Активно съпротивление на трафомашина?  [re: DTMF] |  |  | Автор | Timo (собствен ник ) |  | Публикувано | 07.06.12 00:33 |  | 
           | 
           
 Малко главоблъсканица . Много зависи от магнитопровода на трафото!
 
 
 
 
 | 
|  | 
           
             |  | 
           | 
           
 Най-точно омическото на силовите трафове се мери с прав ток A-V метод.
 На тоя траф номиналния ток на една фаза е около 900 А. Съответно съпротивлението е около и по-малко от 0,5 ома.
 Ако е зоо ома, при този ток, на клемите би трябвало да има 270 000 V....
 
 Момчета, стегнете се...
 
 
 
 
 | 
|  | 
           
             | 
                 
                   | Тема |  Re: Активно съпротивление на трафомашина?  [re: Timo] |  |  | Автор | DTMF (стар клубар) |  | Публикувано | 07.06.12 09:54 |  | 
           | 
           
 А магнитопровода какво общо може да има със съпротивлението на намотката при постоянен ток?
 
 Явно ще търся изключена машина да си я измеря.
 Редактирано от DTMF на 07.06.12 09:55. 
 
 | 
|  | 
           
             | 
                 
                   | Тема |  Re: Активно съпротивление на трафомашина?  [re: DTMF] |  |  | Автор | Xoлдън (стипендиант) |  | Публикувано | 07.06.12 10:16 |  | 
           | 
           
 Магнитопровода няма нищо общо със съпротивлението на намотките при постоянен ток.Все пак законите на електротехниката са валидни за всички.При трафомашините се измерват доста показатели,за оценка на тяхната годност.
 Но магнитопровода е най важната част на трафото.Всички ламели трябва да са добре изолирани помежду си,не трябва да има метални контури на късо.
 А за измерване на активното съпротивление на намотките при мощни машини трябва мост за измерване на съпротивления.
 
 
 Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
 
 
 | 
|  | 
           
             |  | 
           | 
           
 Магнитопроводът няма нищо общо с активното съпротивление на намотката, той има значение когато трафът се разглежда като едно цяло съпротивление в заместващите схеми за изчислителни цели.
 
 
 
 
 | 
|  | 
           
             | 
                 
                   | Тема |  Re: Активно съпротивление на трафомашина?  [re: DTMF] |  |  | Автор | Диaн (uguoT) |  | Публикувано | 07.06.12 11:09 |  | 
           | 
           
 При 300 ома знаеш ли как ще грее  По спомени е части от ома за това се мери с мост.
 
 "Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
 
 
 | 
|  | 
           
             |  | 
           | 
           
 Да съгласен съм. И не съвсем!
 В случая си прав, малко се заблодих (предполагам).
 
 
 
 
 | 
|  |