Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:51 28.04.24 
Технически науки
   >> Енергетика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Допустим пад при пуск на двигателнови  
Автор Miru2 (непознат)
Публикувано10.12.10 11:35



Някой знае ли какъв е допустимият пад на напрежение при пуск на двигател. При работещ режим е ясно - според наредба 3, която предполагам не противоречи на стандартите. Но когато имам отдалечен двигател ми се е получавало по сметки към 15% пад на напрежение при протичането на пусковия ток и все съм се тревожел ще завърти ли изобщо. Тук сигурно има значение и какъв тип е товара. Дали е вентилаторен тип т.е.при пуск механичното съпротивление е малко и със увеличаване на скоростта се увеличава или е постоянно независимо от скоростта. Някой знае ли нещо по въпроса.

Miru2 = Miru (за инфо.-системата на dir.bg нещо явно се скапа и ме отряза от първия псевдоним)


Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор Xoлдън (стипендиант)
Публикувано10.12.10 20:00



Имах някъде стандарта за спад на напрежение,но не го намерих сега.Но мисля за пускови режими беше до 10%.Нормално е 5%.
По принцип мощни вентилаторни агрегати се пускат при затворен приток на входа.Притока се отваря плавно при пълно развъртане на двигателя.
Естествено при вентилаторен тип, натоварването се увеличава с увеличение на оборотите.
Също така е важен и начина на пускане.Вариантите са доста в зависимост от изпълнението на ротора.
Въпроса ти е комплексен.Трябва да се видят характеристикита на двигателя.
Номинален и пусков ток.Допустими претоварвания ,подходящи и оразмерени защити.


Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!

Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Xoлдън]  
Автор Miru2 (непознат)
Публикувано11.12.10 18:12



Да бе, от много неща зависи, ама все пак нещо ориентировъчно. В моят случай беше помпа на около 120м, някъде над 30 kW беше. Над някаква стойност на пада ще трябва да се преминава вече към инвертор. Тая стойност 10% ми се вижда доста ниска. Доколко си сигурен в нея?

Miru2 = Miru (за инфо.-системата на dir.bg нещо явно се скапа и ме отряза от първия псевдоним)


Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор Xoлдън (стипендиант)
Публикувано11.12.10 19:47



Каква е мощността на захранващия трансформатор в трафопоста.Пак по памет мощността на захранващия трансформатор трябва да е 4-5 пъти по- голяма от мощността на двигателя.
За 10% е ориентировъчно.Какво значи ниска стойност от 10%?
По принцип мощни двигатели в маломощни мрежи се пускат в звезда и след развъртане се превключват в триъгълник.
При навит ротор се превключват съпротивленията в ротора.


Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!

Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор Диaн (uguoT)
Публикувано13.12.10 12:30



Справочниците не са ми под ръка така че говоря малко на изуст - конкретно след нова година. Та пусковия ти момент е 5-7 пъти над номиналния, а той зависи от квадрата на напрежението... така че кашата е пълна и трябва да погледна. Щом е помпа за вода с тази мощност то вероятно е потопяема и с превключвател звезда/триъгълник. Просто сметни всичко по наредба 3 - засечи кога двигателя се е развъртял и е направил налягането и тогава да превключи в триъгълник.

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"


Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Xoлдън]  
Автор Miru2 (непознат)
Публикувано14.12.10 09:16



Трансформатора е поне 200kW и е съвсем близо до захранващото табло. А двигателя е помпа без никакви пускови механизми. 10% ми се струва ниска стойност защото по мои сметки пусковият пад беше малко по-голям - към 14%. Е, може разбира се да съм сбъркал и да не е бил чак толкова.

Miru2 = Miru (за инфо.-системата на dir.bg нещо явно се скапа и ме отряза от първия псевдоним)


Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Диaн]  
Автор Miru2 (непознат)
Публикувано14.12.10 09:19



Да, това е така, но искам да разбера коя е граничната стойност за пад на напрежение над която трябва да се търсят варианти за пуск. Според Холдън е 10%. Това в кой справочник мога да го намеря. Имам доста материали, но не съм го срещал никъде. В справочник на енергетика има ли го някъде?

Miru2 = Miru (за инфо.-системата на dir.bg нещо явно се скапа и ме отряза от първия псевдоним)


Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор Xoлдън (стипендиант)
Публикувано14.12.10 09:58






Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!

Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор rafiem (непознат )
Публикувано15.12.10 10:06



Здравейте.
Ето какво намерих в една руска книга "Експлоатация на ел.част на ТЕЦ".Разбира се там става въпрос за двигатели за собствени нужди на ЕЦ.

"Допустимото понижение на U при пускане на двигател от шини откъдето се захранват други двигатели е 20-30% Uн , а в случаи те на съвмстно захранване на двигатели и осветителни товари 15%."

Дано съм бил полезен.



Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: rafiem]  
Автор Xoлдън (стипендиант)
Публикувано15.12.10 10:50



Вероятно става дума за аварийни режими.При аварийни ситуации сме правили какви ли не изпълнения.
Например пуск на двигател с нормално изпълнение,но изцяло залят с вода.
От три двигателя два изгоряха,но третия тръгна и спаси положението.
Между другото пожарната не напразно в името и има "аварийна безопасност".Те разполагат с много техника включително и с мощни потопяеми помпи.
Не рядко ППО се спонсорира от фирми с повишена пожарна опасност. Купували сме техника за ППО.
Пожарникарите ми бяха най добри приятели.Работата ми винаги е била свързана със съоръжения с повишена пожарна опасност.


Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.