Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:48 27.05.24 
Технически науки
   >> Енергетика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: qumen]  
Автор rafiem (непознат )
Публикувано16.12.10 15:22



В отговор на:

Автор: qumen
Тема: Re: Допустим пад при пуск на двигател

Все пак има ли нормативен документ регламентиращ допустимия пад на напрежение при пуск на асинхронен двигател?
Наредба № 3 в раздела Защита на АД и СД до и над 1000 V регламентира този въпрос. Настройката на минимално напреженовата защита е по време, а по напрежение - от порядъка на 70% от номиналното напрежение. Написано е още много само трябва да се чете.




В отговор на:

Автор: qumen
Тема: Re: Допустим пад при пуск на двигател

Лицата занимаващи се сериозно с експлотацията на електрически машини трябва да четат освен наредба 3 и Наредба № 16-116 от 08.02.2008 за техническа експлотация на енергообзавеждането. Там в глава 12 "Електродвигатели" чл.248 (4) е написано, че мощността на двигателите се запазва при отклонение на напрежението от + 10% до -10%.




Ти като чете много какво разбра.Гледам веднъж си писал + 10% до -10% друг път си писъл от порядъка на 70%.На кое да вярваме.Никъде в наредбите не намерих израз подобен на този Допустим пад при пуск на двигател



Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: rafiem]  
Автор Miru2 (непознат)
Публикувано12.01.11 11:04



Аха, точно това имах в предвид. Все пак бихте ли ми казали коя година е издадена книгата, защото ако е старичка вероятно вече са променени тези показатели. Според Холдън допустимият пад е 10%, а тук допускат чак до 30, което си е много голяма разлика. Честно казано тази стойност от 30% ми се струва голяма и се чудя дали изобщо ще завърти двигателят ако се включва при пълно механично натоварване, а не във вентилаторен режим, където при пуск съпротивлението е малко. Не че знам отговора де, просто тази стойност от 30% ме изненадва доста.

Miru2 = Miru (за инфо.-системата на dir.bg нещо явно се скапа и ме отряза от първия псевдоним)


Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор qumen (непознат )
Публикувано12.01.11 12:53



Виж как трябва да се тълкува това:
При пускане на двигателя неговото напрежение не трябва да пада под 10%. Например при 380 V, не трябвя да пада под 342 V до пълното му развъртане. Двигателят може да работи и при по ниско напрежение стига работния ток да не надвишава номиналния ток означен на табелката му.
Що се отнася до падение на напрежението до 70%, такава е стойността на настройката на минимално напреженовата защита. Под тази стойност двигателя не може да работи нормално. Като пример ще дам една бобина на контактор, тя не може да задържи включен контактора ако нейното напрежение падне под 70%. В този случай контактора с неговата бобина и поддържащия нормално отворен контакт изпълняват ролята на минимално напреженова защита.
Тези стойности + 10%, -10%, -70% са актуални и сега и са посочени в нормативните документи които съм посочил в по предните ми писания по темата.



Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор rafiem (непознат )
Публикувано12.01.11 23:58



Здравей Miru 2.Книгата е от 1968г.Конкретно на въпроса.Теб те интересува при какво напрежение двигателя няма да може да се развърти.Отговора на този въпрос не може да ти даде нито една наредба.Както сам знаеш нещата са комплексни.Има два варианта:Iви - чрез опити да постигнеш това критично напрежение, IIри аналитично.
Пак от същата книга намерих ето това:

"Условието за успешно пускане на ЕД от неподвижно състояние е:

Uдв.>sqrt(1,1Мс/Мп.)

Ако те интересува повече мога да ти снимам тази част от книгата , която е за пускане на АД.



Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: rafiem]  
Автор Miru2 (непознат)
Публикувано13.01.11 08:46



Ами ако не те затруднявам много ще съм ти благодарен ако ми я покажеш. Стига да не е много сложно описана де, че руснаците обичат да се увличат по сложни формули, дето трябва да си поне доктор за да ги разбереш

.

Miru2 = Miru (за инфо.-системата на dir.bg нещо явно се скапа и ме отряза от първия псевдоним)

Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор rafiem (непознат )
Публикувано20.01.11 15:55



Здравей Miru2.Извинявай за закъснението.Ето снимки от книгата.Дано ти помогнат.






Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: rafiem]  
Автор qumen (непознат )
Публикувано21.01.11 21:19



Реших да проверя условието за успешно пускане на AД от неподвижно състояние:

Uдв.>sqrt(1,1Мс/Мп.) където:

Мс е началния съпротивителен момент на машината в о.е.
Мп е началния пусков момент на двигателя /при хлъзгане s = 1/ в о.е.
Вземам за пример двигател 37 kW защото съществуващия бил малко над 30 kW.
От каталога определям Мп = 255 Nm, а за машината приемам Mc = 200 Nm.
Сметнато в о.е. се получава Uдв > 0.93 Un. където:
Un е напрежението на мрежата, а Uдв e напрежението на клемите на двигателя в V.

Резултата го докарах защото исках да се получи.



Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: qumen]  
Автор qumen (непознат )
Публикувано22.01.11 09:49



Сетих се, че мога да допълня предното си мнение като покажа и какво трябва да бъде минималното напрежение за да спре двигателя да се върти. Ще използвам за пример същия двигател 37 kW. Приемам, че момента на товара е равен на номиналния момента на мотора / Мт = Мn/. От каталога Кm = Mmax/Mn = 2.3. Като се има предвид, че при намаление на напрежението х пъти, момента на мотора намалява х*х пъти или sqrt(2,3) = 1.5 се получава U = 0.66 Un. При 0.66 Un двигателя ще работи на границата на устойчивост и при по голямо намаление ще спре. Затова в наредба №3 тази стойност е 0,7. Това трябва да се има предвид и при ибиране на софтстартер за плавно пускане и спиране на двигател.



Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: rafiem]  
Автор Miru2 (непознат)
Публикувано24.01.11 09:47



Благодаря много за отделеното време! Холдън правилно си е спомнял за пад до 70%. Сега ще съм малко по-спокоен при захранване на двигатели.

Miru2 = Miru (за инфо.-системата на dir.bg нещо явно се скапа и ме отряза от първия псевдоним)


Тема Re: Допустим пад при пуск на двигателнови [re: Miru2]  
Автор qumen (непознат )
Публикувано24.01.11 14:12



Можеш да бъдеш спокоен и на 66 %.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.