|  | | 
 
| 
           
             | 
                 
                   | Тема |  Тиристор   |  |  | Автор | kikimor (зеленолюспест) |  | Публикувано | 28.09.20 12:09 |  |  | 
           
 Здравейте!
 
 Мостова трифазна изправителна схема с тиристори /управляема/. Пълен мост, реверс /12 тиристора/ . В едната посока върти нормално, в другата горят два предпазителя, винаги едни и същи. Съмняавам се в тиристор. Как да хвана кой точно е, след като не са пробили - на мултицет нямат разлика в показанията.
 При откачен електродвигател е същото положение.
 Дайте някакви идеи. Единственото което ми идва на ум е да сменя целият мост...
 
 Благодаря, успешен ден!
 
 Много е трудно да откриеш черна котка в тъмна стая, особено когато котката я няма в стаята!
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 А при откачено управление на тиристорите?
 
 
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Хванах го, но въпроса ми е, има ли елегантен начин да се направи?
 Мога да съобразя в коя посока гори бушон и коя фаза гори, но пак се свеждат до няколко, а измерването не дава резултат.
 
 Много е трудно да откриеш черна котка в тъмна стая, особено когато котката я няма в стаята!
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Ами друг начин няма, може да ги мериш един по един с източник на постоянно напрежение и необходимото токоограничение и така тестваш, но пак няма да бъде на номинално напрежение. Друг вариант е да ги включваш в специално създадена тестова постановка с номинално напрежение. Все не са методи при които да стане само с гледане.
 
 Тролеите напред!
 
 
 |  |  |  |  
 
 |   | 
 |