|
|
|
Тема
|
Може ли някой да разгадае как действа тази елсхема
|
|
| Автор |
HackerMy (непознат) |
| Публикувано | 11.09.18 17:21 |
|
|
Може ли някой знаещ да разгадае как действа тази .
Ще обясня доколкото мога:
Това е схема за запалването на един двутактов двигател с 2 цилиндъра направен 1973 година. 2 чукчета и две индукционни бобини за свещите(на 180V). Статора е от 2 бобини (LS i LH) с обща средна точка. На маховика има 2 малки постоянни магнита, разполочени един срещу друг и чрез тях се индуцира напрежението в бобинките.....След това е "странната" схема за изправянето....Изправеното напрежение е 180V DC. Това, което установихме до момента е, че има 3 диода, и ценер на 180V и за другите 2 елемента (R1 i R2) имаме само предположение, че са съпротивления(мегаомови), но така поставени в схемата нещо не се връзва. Показахме схемата на един приятел. който е на ти с електрониката и за моя изненада каза, че не може да разбере как действа.
Защо изобщо ме интересува - защото двигателя работи само на един цилиндър. Като казвам един, означава че когато е закачеана 1-та бобина(независимо за кой цилиндър) работи без проблем докато не закачим и втората бобина и мотора гасне. Мерихме напрежението и когато е само 1 бобина дава окло 160V и в момента на закачането на втората бобина, напрежението пада моментално на 4V и двигателя гасне. От време на време тръгват и двата цилиндъра, но за кратко.
Сменихме диодите, ценера, бобините(за свещите не тези на статора) и всички кабели и резултата е същия. Даже му направих и транзисторно запалване и пак прави същото.
По платката няма много елементи и двата, които не знаем какви са R1 и R2 може да са проблемните. Може пък от схемата някой да каже дали са резистори или кондезатори или....и аз не знам.
Ето това е
и
Благодаря предварително.
<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от HackerMy на 11.09.18 17:26.</EM></FONT></P><P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от HackerMy на 11.09.18 17:36.</EM></FONT></P><P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от HackerMy на 11.09.18 17:37.</EM></FONT></P>Редактирано от HackerMy на 11.09.18 17:38.
| |
|
Тема
|
Re: Може ли някой да разгадае как действа тази елсхема
[re: HackerMy]
|
|
| Автор |
hidrazin4o (рекордьор) |
| Публикувано | 11.09.18 19:15 |
|
|
Почва се като се напише името и модела на моторетката.
Няма нужда от откриване на топлата вода.
| |
|
Тема
|
Re: Може ли някой да разгадае как действа тази елсхема
[re: hidrazin4o]
|
|
| Автор |
HackerMy (непознат) |
| Публикувано | 11.09.18 21:59 |
|
|
Не мисля, че ще помогне много, но....ето . Merqury 200 / 20HP. Само това имаме като информация и по серийния номер(това, което е останало от него) знаем, че е от 1973г. Но въпроса беше за самата схема как работи.
| |
|
Тема
|
Re: Може ли някой да разгадае как действа тази елсхема
[re: HackerMy]
|
|
| Автор |
HackerMy (непознат) |
| Публикувано | 12.09.18 06:12 |
|
|
Току-що се връщам досега правихме двигателя. В крайна сметка вече всичко работи. Оказа се, че предния собственик е свалял маховика като го е разглобил на погрешното място(отделил е главината от маховика) и после го е сглобил както му дойде или докато бръмне, но е бръмчал само на 1 цилиндър и така го е продал(оттървал от него). Луди ни направи. 3 дена го умуваме. Вера даже толкова ме беше ядосал, че не можах да спя. Вече е ясно, че на платката нищо и няма, но въпроса как работи все още не е изяснен.
Ако може някой да помогне в разгадаването...
| |
|
Тема
|
Re: Може ли някой да разгадае как действа тази елсхема
[re: HackerMy]
|
|
| Автор |
neznaiko22 (ентусиаст) |
| Публикувано | 15.09.18 21:04 |
|
|
Кво ти пука как работи? Нали работи?
Не я пипай повече, че ще я осереш.
Не знаеш основни неща, ама си тръгнал да ремонтираш
лодки.
Прочети първо някоя книга, пък тогава ремонтирай.
| |
|
|
|
Кво ти пука как работи? Нали работи?
Не я пипай повече, че ще я осереш.
Веднага си личи сериозният научен подход. За осирането вярвам, от личен опит знаеш.
Ти коя книга прочете?
| |
|
|
|
|