Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:08 05.07.25 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Зарядно устройство за автомобилен акумулаторнови  
Авторrenault (Нерегистриран)
Публикувано07.06.07 17:22



Търся схема на зарядно устройство за автомобилни акумулатори - 12V. Около 4А. Преди време бях срещал някакви схеми с тиристори.

Идеята е зарядното да подържа зареден акумулатора. Автоматиката за включване/изключване съм е направил с 555, използвам го като тригер.



Тема Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулаторнови [re: renault]  
АвторXoлдън (Нерегистриран)
Публикувано07.06.07 17:39



Най обикновен стабилизатор на напрежение.Порови в Гугъла за 78**.Те са за 1 ампер,но се слага мощен транзистор за увеличаване на тока.Има доста схеми.



Тема Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулаторнови [re: Xoлдън]  
АвторMитko (Нерегистриран)
Публикувано07.06.07 19:32



Не съм сигурен че му трябва стабилизатор. Той акумулатора не е толкова чувствителен- просто трафа трябва да е за 17волта и да има някакво ограничение по ток за което пита човека с поред мен. И аз отдавна искам да си направя едно зарядно но не знам как да реализирам ограничението по ток щото не ми се ще да е с резистор (реотан) а искам нещо импулсно какви идеи имате?



Тема Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулаторнови [re: Mитko]  
АвторShtur (Нерегистриран)
Публикувано07.06.07 21:39



Е вие убихте с ядрена бомба врабче


Най лесно става с 1 резистор които да ограничи тока например за 4 А на 400МА .
Ако е 17V и не е стабилизирано резистора трябва да е около 10 Ома , слагаш и един мощен ценер (ако не може да си намериш на 13.8V аз съм слагал 8.2V +5.6V ) успоредно направо върху акумулатора, като се зареди на не може да стигне повече 14 V и си готов , дори е добре да не е изгладено напрежението с което зареждаш , а след акумулатора да имаш един диод които отива към електрониката и там да е големия капацитет



Тема Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулаторнови [re: Shtur]  
Автор jordanvass (сбрадаимустаци)
Публикувано07.06.07 23:39



Shtur, какви ценери паралелно на автомобилен акумулатор, какви 5 лева бе човек? Какво си мислиш, че ще направиш с тия ценери? Знаеш ли колко е зарядният ток за един 50-60Ач акумулатор? Как ще ограничиш толкова ток с ценер бе? А за резистора 10 ома - правиш ли сметка при тоя заряден ток какъв спад на напрежение би получил върху себе си? За 4 ампера - това са 40 Волта и 160 Вата разсейвана мощост!
Автомобилен акумулатор се зарежда тука бе човек, а не батерия за GSM!



Мъж без мустаци - все едно жена с мустаци!

Тема Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулаторнови [re: jordanvass]  
Авторakyмyлaтopa (Нерегистриран)
Публикувано08.06.07 10:36



Най-обикновен изправител, а ограничаваш тока на зареждане в първичната страна ( с една крушка последователно на намотката)



Тема Дали сме разбрали?нови [re: akyмyлaтopa]  
Автормoнбaтa (Нерегистриран)
Публикувано08.06.07 10:54



Човека не се е впуснал в подробности, ама доколкото разбрах, не му трябва обикновена зареждачка за автомобилен акумулатор която да използва веднъж на 2 години, а напълно автономно устройство което да действа дълго време без човешка намеса. Сметката за тока също трябва да се има в предвид. Така че, всичките идеи при които има постоянно включен допълнителен консуматор, било в първичната било във вторичната намотка отпадат.
Ако съм разбрал правилно, и няма ограничение в габаритите най-лесно е да се използва един 50-60ватов траф ( 15волта х 4 ампера ) на 50херца и с реле да се изключва първичната му намотка. Релето да се управлява от тригер на Шмид с хистерезис. Примерно на 12,5В да включва на 14,5 да изключва.



Тема Точно това е идеята...нови [re: мoнбaтa]  
Авторrenault (Нерегистриран)
Публикувано08.06.07 12:53



Абсолютно точно това е идеята...

Въпроса ми е с какво да се ограничи тока...мисля няма да е добре директно да свържа вторичната намотка на трафа към акумулатора

За комутация на трансформатора мисля да използвам като ключ семистор...



Тема Re: Точно това е идеята...нови [re: renault]  
Автормoнбaтa (Нерегистриран)
Публикувано08.06.07 14:06



Ако вторичното напрежения на трафа е 16-20 волта ( на празен ход ) и трансформатора не е прекалено мощен, не е нужно да ограничаваш тока, той сам ще си падне. В смисъл, че съпротивлението на вторичната, плюс трансформираното съпротивление на първичната, плюс диодите от изправителя ще ограничат достатъчно тока.
Иначе и със семистор става, ама най-големият проблем е галваничното развързване на семистора от схемата за управление - респективно 220-те от 12-те волта. Оптрон трябва да слагаш. И е твърде възможно като вземеш да подаваш на трафа отрязани синусоиди, да вземе да свири или да издава други странни звуци.
Сигурно ли е, че зарядният ток трябва да е толкова голям - 4А? Може да има и други съображения, но е много по-добре и по-лесно да зареждаш примерно с 4 пъти по-малък ток за 4 пъти по-дълго време. Естествено зарядния ток трябва да е по-голям от разрядния.



Тема Re: Точно това е идеята...нови [re: мoнбaтa]  
АвторSuxfan (Нерегистриран)
Публикувано08.06.07 14:15



Аз бях пускал подобна схема на зарядно реализирано със захранване от компютър , може да се добави малко в софта на контролера дето следи заряда така да стане че да поддържа акумулатора на 14 V .








Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.