|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Питане за тип мотор
|
|
Автор |
neznaiko22 (ентусиаст) |
Публикувано | 10.08.16 18:09 |
|
Здравейте,
Някой да може да ми каже
какъв мотор (подробни данни или от кой завод са купувани) за
фуражомелка от 92-ра година на Овеч-Провадия.
Може би е 2,2кв , 3000 оборота.
Звънях в завода, но не пазят документация.
| |
|
Направо изкърти мивките в раздел Електроника.
Тая фуражомелка да не е с честотно управление?
| |
|
Има кондензатор, 2 бутона и разни такива ;)
| |
|
Трудно е да се гадае. Ако някой знае - хубаво, но не е много вероятно.
На времето монофазните двигатели бяха до 2.2кв и имаха по 2 кондензатора.
Явно стария двигател го няма. Опитай да разбереш дали е била трифазна или монофазна. Ако е била трифазна е много вероятно да е на 1500 об/мин.
| |
|
Е поне кажи монофазен ли е или трифазен е този мотор. Има такива мотори на монофазно напрежение с допълнителана работна намотка.
| |
|
Монофазен е бил оригиналният мотор.
| |
Тема
|
Re: Питане за тип мотор
[re: neznaiko22]
|
|
Автор |
Диан (uguoT) |
Публикувано | 12.08.16 17:15 |
|
Въпросния двигател/мотор наличен ли е? табелка няма ли ?
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
| |
Тема
|
Re: Питане за тип мотор
[re: Диан]
|
|
Автор |
neznaiko22 (ентусиаст) |
Публикувано | 13.08.16 12:31 |
|
Нямаме го.
Точно поради тази причина питам какъв е бил (евентуално
в кой завод са се произвеждали), за да опитам да си намеря такъв.
Сега подлагаме и правим един куп побългарявания, за да
използваме 2,2кв на Елпром - Троян (значи не е бил такъв).
Просто попитах тук, ако случай някой има или е ремонтирал такова
чудо - да сподели.
| |
Тема
|
Re: Питане за тип мотор
[re: neznaiko22]
|
|
Автор |
potr (старо куче) |
Публикувано | 13.08.16 15:05 |
|
Тоя па че мели фуражо( Яж си го така! (да използувам стила на тоя форум
Весела и ползотворна година!
| |
|
Нужни са ти 2 литра бира (да не си на сухо) и 2-3 часа свободни както и познания как се работи с кеш-а на гугъла. Не казвам че е често но редовно се появяват из базар-а и продавалник-а се появяват такива фуражо/ярмо/мелки със снимки и описание.
Като жокери:
основен присъединителен параметър на двигателите това е "височина на оста" т.е. разстоянието от равнината на която е стъпил двигателя до центъра на оста (ако е с лапи/крака), Друг параметър (вторичен след първия) това е дължината на двигателя - тук са "малък", "Среден" и "дълъг" - за ориентир разстоянието между болтовете.
Сега уловката... ами не знаеш каква е шайбата като за начало. След това спазва се едно правило при производството на ел. двигатели (асинхронни) за "запазване на въртящия момент" т.е. да можеш спокойно да свалиш един двигател и да сложиш друг с други обороти ако момента зависи линейно от оборотите т.е. Ако имаш двигател 3000 оборота 2.2 киловата да го замениш с 1.1 киловата 1500 оборота и обратно. Е ся и най-голямата уловка... имам кофти чувството че в случая товарната характеристика е "вентилаторна" т.е. с увеличаване на оборотите момента не се увеличава линейно а квадратично (не ме питай от къде знам, ако не си виждал 50 киловата ярмомелка аз съм виждал).
С думи прости - като за начало трябва да си сигурен че машината е ОК - т.е. лагери, сита и ножове са си на мястото. След това измерваш дупките (разстоянието между центрите) къде се е държал стария двигател, съгласно присъединителните размери си намираш някой стар каталог на ЕЛМА Троян (имаше ги из нет-а) и виждаш 1.2 или 2.2 ти пасва и вече е въпрос на тестове... колко ток харчи при тези обороти и дали ситото може да поеме още. Между другото и присъединителните размери са си стандартни.
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|