Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:56 17.04.24 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Питане за тип моторнови  
Автор neznaiko22 (ентусиаст)
Публикувано10.08.16 18:09



Здравейте,
Някой да може да ми каже
какъв мотор (подробни данни или от кой завод са купувани) за
фуражомелка от 92-ра година на Овеч-Провадия.
Може би е 2,2кв , 3000 оборота.
Звънях в завода, но не пазят документация.



Тема Re: Питане за тип мотор [re: neznaiko22]  
Автор hidrazin4o (стар клубар)
Публикувано10.08.16 20:36



Направо изкърти мивките в раздел Електроника.
Тая фуражомелка да не е с честотно управление?



Тема Re: Питане за тип моторнови [re: hidrazin4o]  
Автор neznaiko22 (ентусиаст)
Публикувано10.08.16 20:49



Има кондензатор, 2 бутона и разни такива ;)



Тема Re: Питане за тип моторнови [re: neznaiko22]  
Автор bat.goiko (новак)
Публикувано10.08.16 20:57



Трудно е да се гадае. Ако някой знае - хубаво, но не е много вероятно.
На времето монофазните двигатели бяха до 2.2кв и имаха по 2 кондензатора.
Явно стария двигател го няма. Опитай да разбереш дали е била трифазна или монофазна. Ако е била трифазна е много вероятно да е на 1500 об/мин.



Тема Re: Питане за тип моторнови [re: neznaiko22]  
Автор ramzes1977 (ентусиаст)
Публикувано12.08.16 08:38



Е поне кажи монофазен ли е или трифазен е този мотор. Има такива мотори на монофазно напрежение с допълнителана работна намотка.



Тема Re: Питане за тип моторнови [re: ramzes1977]  
Автор neznaiko22 (ентусиаст)
Публикувано12.08.16 15:29



Монофазен е бил оригиналният мотор.



Тема Re: Питане за тип моторнови [re: neznaiko22]  
Автор Диан (uguoT)
Публикувано12.08.16 17:15



Въпросния двигател/мотор наличен ли е? табелка няма ли ?

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"


Тема Re: Питане за тип моторнови [re: Диан]  
Автор neznaiko22 (ентусиаст)
Публикувано13.08.16 12:31



Нямаме го.
Точно поради тази причина питам какъв е бил (евентуално
в кой завод са се произвеждали), за да опитам да си намеря такъв.
Сега подлагаме и правим един куп побългарявания, за да
използваме 2,2кв на Елпром - Троян (значи не е бил такъв).
Просто попитах тук, ако случай някой има или е ремонтирал такова
чудо - да сподели.



Тема Re: Питане за тип моторнови [re: neznaiko22]  
Автор potr (старо куче)
Публикувано13.08.16 15:05



Тоя па че мели фуражо( Яж си го така!

(да използувам стила на тоя форум

Весела и ползотворна година!

Тема Re: Питане за тип моторнови [re: neznaiko22]  
Автор dian_dimitrov-60955 (uguoT)
Публикувано14.08.16 23:31



Нужни са ти 2 литра бира (да не си на сухо) и 2-3 часа свободни както и познания как се работи с кеш-а на гугъла. Не казвам че е често но редовно се появяват из базар-а и продавалник-а се появяват такива фуражо/ярмо/мелки със снимки и описание.

Като жокери:
основен присъединителен параметър на двигателите това е "височина на оста" т.е. разстоянието от равнината на която е стъпил двигателя до центъра на оста (ако е с лапи/крака), Друг параметър (вторичен след първия) това е дължината на двигателя - тук са "малък", "Среден" и "дълъг" - за ориентир разстоянието между болтовете.

Сега уловката... ами не знаеш каква е шайбата като за начало. След това спазва се едно правило при производството на ел. двигатели (асинхронни) за "запазване на въртящия момент" т.е. да можеш спокойно да свалиш един двигател и да сложиш друг с други обороти ако момента зависи линейно от оборотите т.е. Ако имаш двигател 3000 оборота 2.2 киловата да го замениш с 1.1 киловата 1500 оборота и обратно. Е ся и най-голямата уловка... имам кофти чувството че в случая товарната характеристика е "вентилаторна" т.е. с увеличаване на оборотите момента не се увеличава линейно а квадратично (не ме питай от къде знам, ако не си виждал 50 киловата ярмомелка аз съм виждал).

С думи прости - като за начало трябва да си сигурен че машината е ОК - т.е. лагери, сита и ножове са си на мястото. След това измерваш дупките (разстоянието между центрите) къде се е държал стария двигател, съгласно присъединителните размери си намираш някой стар каталог на ЕЛМА Троян (имаше ги из нет-а) и виждаш 1.2 или 2.2 ти пасва и вече е въпрос на тестове... колко ток харчи при тези обороти и дали ситото може да поеме още. Между другото и присъединителните размери са си стандартни.

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"



Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.