|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Тип или модел на мотор?
|
|
Автор |
neznaiko22 (член) |
Публикувано | 10.11.13 21:17 |
|
Здравейте,
Накратко трябва да се преправи 3-фазен мотор за 220в.
Схеми колкото иска човек.
Ще ползвам примерно това:
http://www.pchelar-probvaisambg.com/images/St115_61SN1.jpg
Там по-долу пише:
"В еднофазен режим добре могат да работят електродвигатели от сериите А, АО, АО2, АОЛ, АПН, УАД."
Както и по принцип се застъпва въпроса дали е
по-добре да е свързан в звезда или триъгълник.
Както и за капацитетите на кондензаторите има значение мощността.
Обаче проблема.....
На мотора няма табелка.
Та идеята ми е ако някой може по визия да каже нещо
за него и да ме насочи кой вариант да използвам.
Мотора изглежда така:
| |
Тема
|
Re: Тип или модел на мотор?
[re: neznaiko22]
|
|
Автор |
Timo (собствен ник ) |
Публикувано | 10.11.13 22:11 |
|
Чети назад темите а без табелка можеш да го пуснеш и да замериш работният ток и там по формулата на един известен Чичко.
А по снимка на полови органи все едно да кажеш на кого е!
Успехът се гради на знания и собствена религия!
| |
Тема
|
Re: Тип или модел на мотор?
[re: Timo]
|
|
Автор |
neznaiko22 (член) |
Публикувано | 10.11.13 22:22 |
|
За кое/какво да чета по темите?
Вече нямам под ръка 3-фазно захранване.
А чичото Ом ли му викат? Май съм го чувал
| |
Тема
|
Re: Тип или модел на мотор?
[re: neznaiko22]
|
|
Автор |
Fordesc (Улав,ама много!) |
Публикувано | 10.11.13 23:07 |
|
Да се бяхте опитали да снимате поне отворена клемната кутия! На какво напрежение е работил двигателят до момента? По начина на прикачване можете да добиете представа и за това дали на 3-f е свързан в звезда или триъгълник, т.е. да разберете номиналното напрежение на намотките. Нататък е лесно.
Поздрави и успех!
| |
Тема
|
Re: Тип или модел на мотор?
[re: neznaiko22]
|
|
Автор |
Timo (собствен ник ) |
Публикувано | 10.11.13 23:17 |
|
Знаем колко е напрежението, знаем колко ома е, можем да разберем колко вата е!
Знаем и какъв вид е мотора, как става надписването на табелката?
Успехът се гради на знания и собствена религия!
| |
|
Както ти е казал колегата, снимал си неща, които не са важни.
Отвори клемната кутия и я снимай нея да я видим.
От там нататък можеш да прочетеш в моята тема варианти много.
Този вариант на който аз се спрях работи успешно, но в зависимост от приложението, може да се избере и друга схема само с работен кондензатор, при което ще си спестиш комутацията на пусков кондензатор.
Така наизуст е трудно да се каже каква е мощността на двигателя. Ако се знае от какво е, може и да се поразсъждава по темата.
Най-добре е след като няма табелка да се включи трифазно, и да му се премери тока в една от фазите след като е развъртян, т.е. в установен режим.
Разбира се, при натоварване токът ще се увеличи, тъй че пак няма да е много валидно, но все пак е ориентир някакъв.
Ако видим и свързването в клемната кутия ще знаем и за какво напрежение е, според начина на свързване и така ще се прецени приблизително какъв, или какви кондензатори да се ползват според формулите, приведени в цитирания в моята тема руски сайт например, като формулите са различни според схемата.
Редактирано от Chasing Rabbits на 11.11.13 01:55.
| |
|
Истината е под капачката :)
Мотора е 3,3кв, 2900 оборота и е
свързан в триъгълник :)
| |
|
Дай снимка де. Мостчета има ли?
Това, че е в триъгълник е лошо. Значи като го вържеш монофазно, ще работи със значително по-малка мощност.
И щом е 3.3 киловата, ще ти трябва доста голям работен кондензатор.
Дерзай.
| |
|
Е, нямах край мен фотоапарат.
А и е на село.....
Какво толкова може да се види друго на снимката
на клемната кутия?
Какви мостове да има освен тези за звезда/триъгълник?
| |
|
ще ти трябва доста голям работен кондензатор
Пусковия ток става много голям с увеличаване на мощността на двигателя. Доколкото знам до 2-2.2kW могат да се включват без особени катаклизми, но за по-мощни си губи смисъла, тъй като разполагаш с малка част (до 1/2) от въртящия момент в сравнение с трифазното свързване. Освен това, тук ще ти трябват 2 кондензатора - пусков и работен. При малки мощности става и само с работен - една шевна машина направих така преди няколко месеца, но моторчето беше само 500W.
Ей тук едни чичковци си блъскат главите по такива дилеми.
Всяко постижение в науката започва с опит и свършва с него.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|