Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:09 24.04.24 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Управление на DC мотор.нови  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано20.08.12 00:53



Здравейте!

Касае се за постояннотоков мотор (постоянни магнити на статора и 3 полюса на ротора), който посредством червячна предавка задвижва една клапа. Когато клапата достигне едно от двете крайни положения, моторът се товари за около 1 - 2 секунди, след което въртящият момент рязко намалява и се усеща наличие на спирачен момент (електромагнитна спирачка). Ако се приложи определено механично усилие, което да преодолее спирачния момент, моторчето отново развърта.
Ето го и него:



Схемата е следната:




+12V винаги е подаден на един от двата извода (отв/затв) в зависимост от командния превключвател за управление на клапата.
Няма никаква друга външна електроника.

Въпросите ми към Вас са :

1 - Как се реализира спирането на моторчето при достигане на някое от крайните положения (няма датчици на положение)

2 - Как се реализира спирачният момент?

3 - Елементът означен като диод в минусовата верига какво представлява (мерен е с мултицет и се държи като силициев диод) ?


Устройството не се намира при мен, схемата не съм свалял аз но се твърди, че е вярна.
На този етап няма възможност да се правят допълнителни измервания.

Идеи ?

Редактирано от ecotronic на 20.08.12 01:12.



Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: ecotronic]  
Автор Timo (собствен ник )
Публикувано20.08.12 12:12



Незнам за въпроса ти но схемата я пуснах през симулатор и работи идеално.
При подаването на двата плюса едновременно се товарят транзисторите!


Успехът се гради на знания и собствена религия!

Редактирано от Timo на 20.08.12 12:17.



Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: Timo]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано20.08.12 12:31



Тя и реално работи.
Симулаторът какво показнва за спирачния момент, който съществува? Би трябвало, на мотора да му идват разнополярни импулси............ Откъде?



Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: ecotronic]  
Автор Timo (собствен ник )
Публикувано20.08.12 16:15



Ако няма спирачка няма как да спре, разгледай по подробно мотора да не би да има на него някоя шашма допълнително. Или да е мотор-редуктор.

Успехът се гради на знания и собствена религия!


Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: Timo]  
Автор hidrazin4o (пристрастен)
Публикувано20.08.12 17:52



Тимо, той е написал още в първия пост:
"който посредством червячна предавка задвижва една клапа"
Ето му спирачката. Онова в минусувата верига си е диод за предпазване от
погрешно включване. Ако го сложат на плюса ще трябват 2 броя - оскъпяване.
Останалите неща като намаляване на тока в крайно положение и реверс си мисля че се следят и управляват от другаде.
Ама и питащия не е казал от какво е тази базикня.



Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: hidrazin4o]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано20.08.12 18:30



Това е фабрично устройство в серийно производство (клапа от климатичната система на сериен автомобил. Та наличието на диод поставен с цел дуракоустойчивост е малко странно. По-скоро с цел защита от обратно напрежение на транзисторите. Както и да е..........това, което аз не разбирам е как се формира спирачния момент и защитата по ток. Повтарям, че няма други външни модули. Прост механичен превключвател, които подава +12V на един от двата извода. Моторът е разглобяван (не от мен) и човекът твърди, че в него също видимо няма нищо което да обуславя такава функционалност. Освен да има термични предпазители по самите роторни намотки, за друго не се сещам. Ако се прекъсне една от намотките, другите 2 ще останат последователно свързани с по-малък протичащ ток и така ще се получи спирачния момент. Но не ми се струва реалистично това.



Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: ecotronic]  
Автор mitaka.19 ()
Публикувано20.08.12 18:55



Този елемент,който се държи като диод..SG63G1....близо ли е до магнитите на ротора?



Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: ecotronic]  
Автор Timo (собствен ник )
Публикувано20.08.12 20:34



Може по нататък да си поиграя с тази схема че ми е интерсна но на симулатора сложих дирекно на късо джъмп на мотора и не си промени тока нито симулатора ми съобщи нещо. Мисля че мотора си остава под напрежение и след затваряне на клапата нищо не го изключва което ми стана интересно. Ако някой реши да го реализира да каже какво се случва, иначе схемичката е доста проста и удобна за реверс.

Успехът се гради на знания и собствена религия!


Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: mitaka.19]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано20.08.12 20:44



На около 10 - 15 мм. На първата снимка горе той се вижда. Така преценявам разстоянието.

Да поясня нещо:
Въпросният елемент в друг такъв модул е с означение V6 - 57. Което ме навежда на мисълта, че не представлява някакъв "екзотичен" елемент.



Тема Re: Управление на DC мотор.нови [re: ecotronic]  
Автор mitaka.19 ()
Публикувано20.08.12 21:19



Хрумна ми да е въросният елемент магнитодиод.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.