|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
12V ---> 240V
|
|
Автор | 111 (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.04.12 04:06 |
|
Laptop DEEL.
На изхода на захранването му пише 19.5 В, 4.95А.
Като умножа, излиза че за да работи, на компа са му нужни 100 вата /не знам дали се изразявам правилно/. Но предполагам разбирате какво искам да ви кажа.
На входа на захранването му пише 240В/110В, 1.5А. Който запис разбирам така. За да "произведе" 100 вата, захранването ползва 240*1.5=360 вата ток от електромера ми.
Въпроси:
1. КПД на трансформатора излиза че е 100/360=0.277. Не е са ли 28% КПД твърде ниски.
2. Искам за лаптопа да си купя инвертор 12V ---> 240V. А на инверторите основната им характеристика /освен вида на синусоидата/ е това, каква максимална мощност могат да осигурят за евентуален консуматор. В случая, на мен за лаптопа инвертор с каква мощност ми трябва?
Моля да бъда извинен за непрофесионално формулираните въпроси. Защото. предполагам, от тях се разбира че не съм "на ти" с електрическите понятия..
Предварително 10х.
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: 111]
|
|
Автор |
Xoлдън (стипендиант) |
Публикувано | 08.04.12 06:30 |
|
Няма нищо странно.Енергията е два вида:
Активна и реактивна.
Пълната мощност е корен квадратен от сумата на повдигнати на втора степен две мощности.
Нагледно представи си един съд пълен с вода и сапунена пяна.На пръв поглед съда е пълен,но течната фаза е примерно 60%,а пяната 40%.
Течната фаза съответства на активната енергия,а пяната на реактивната.
Активната мощност се измерва във ват, реактивната във вар,а пълната във волтампери.
Полезната работа се върши от активната,но в много случаи се съпътства от реактивна.Неприятното в случая е,че реактивната заема преносен ресурс.
За преодоляване на проблема, в енергетиката се използват компенсиращи устройства.Те генерират допълнителна реактивна мощност от противоположен тип респ. индуктивна ,или капацитивна с цел през преносните съоръжения да преминава само активна енергия.
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: 111]
|
|
Автор |
Xoлдън (стипендиант) |
Публикувано | 08.04.12 06:41 |
|
Инвертор поне 100 VA.
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: 111]
|
|
Автор |
hidrazin4o (пристрастен) |
Публикувано | 08.04.12 10:54 |
|
И за какво ти е този инвертор?От 12 волта първо ще правиш 220 и после ще ги сваляш до 19,5 ??? Всяко преобразуване води до загуби.
По-добре се разходи по магазините за компютърни компоненти.
Там има такива неща:.
И цената му май е по-ниска, отколкото едно мрежово зарядно за лаптоп.
Има разбира се и по-скъпи модели.Напиши в гугъла "захранване на лаптоп в кола" и само гледай какво става.
Лек ден и успех.
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: Xoлдън]
|
|
Автор | Muтko (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.04.12 11:55 |
|
За съжаление в случая с импулсните захранвания "реактивната" мощност не се дължи на дефазиране между тока и напрежението а на несинусоидалната форма на тока през изправителя, защото вентилите се отпушват само когато моментната стойност на синусоидата надвиши напрежението до което е зареден филтровия електролит, обикновено 300 волта. Това води до неефективно използване на мрежовото напрежение, защото ток се консумира само във върха на синусоидата, за това ефективната стойност на тока преди изправителя с филтъра е по-голяма от тази след изправителя. До колкото знам това не подлежи на никаква корекция в енергетиката и е много по-сериозен проблем от реактивната мощност дължаща се на капацитивен или индуктивен характер на товара която може да се компенсира. И проблема ще става все по-сериозен, ще води до претоварване на трафопостовете, особено сега с тия енергоспестяващи крушки ще се задълбочи проблема. Те сега уж ги зорят всяко устройство с мощност над 70 вата ако не се лъжа да има power factor correction но въпреки всичко според мен си се внасят доста китайски устройства които нямат такава корекция.
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: Xoлдън]
|
|
Автор | 111 (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.04.12 20:32 |
|
100VA поне... Но по начина ти на изразяване... разбирам, че препоръчваш повече. Колко повече?
Оптималните, в случая, волтампери на инвертора колко да са? Моля да уточниш.
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: hidrazin4o]
|
|
Автор | 111 (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.04.12 20:42 |
|
Предложеното от теб зарядно е 80 вата. А се оказва, че на мен ми трябват поне 100, май.
А държа да ползвам инвертор, защото освен DEEL, ще ползвам инвертора и за зареждане на GSM-апарат, за зареждане на модем, за зареждане на един по-специален GPS и на контролер.
Предполагам че от всичките изброени консуматори, най-енергоемък е лаптопа.
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: 111]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 08.04.12 22:41 |
|
Е, най-вероятно няма да ти се налага да зареждаш всичко наведнъж. А ако ти се чака 2-4 седмици задоставка - онова зарядно за автомобил можеш . Също там можеш да си намериш подобни , пак на половината цена от тази у нас... иначе - същите. Аз подобно на онова за лаптопа ползвам вече почти година, не ми е правило проблеми. Само още в началото смених входните жици, дето китайчо беше сложил, с по-дебели.
А, да - с толкова джаджи, вероятно е време да помислиш и за ...
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: 111]
|
|
Автор | нekoй_cu (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.04.12 11:50 |
|
Има и по-мощни. Например
Зарядно за GSM за кола също се намира, оригиналните са по-скъпи, но по-хубави от китайските, чийто проблем най-често е прекъсващи кабели и конектори.
Колкото до GPS-а, не знам точно какъв е, но е много вероятно също да има възможност да се захранва през USB кабел, или през някакъв друг конектор.
Съответно трябва да се съобрази напрежението и тока, и може да се намери подходящ адаптер, който да работи на 12 волта и за него.
Ще ти се наложи да си намериш и разклонител от типа, който е посочил walkman, но за съжаление не съм виждал у нас да се продават хубави, само китайски и некачествени. И този, който е посочил walkman дори на снимката си личи колко е некачествен. Най-малкото кабелът му е с малко сечение. Но все ще си намериш нещо, което да ти върши работа.
| |
Тема
|
Re: 12V ---> 240V
[re: нekoй_cu]
|
|
Автор | нekoй_cu (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.04.12 11:53 |
|
Сега видях, че съм поставил линк към зарядно, което не е за кола.
Ето коректен линк.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|