Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:16 22.06.24 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Тема Проверка изправността на двигател  
Автор stefsto (новак)
Публикувано05.03.12 15:35



Прахосмукачката спря и като отворих - платката за управление (Самсунг, 1.500 вата с регулиране на силата на двигателя) имаше изгорели пътечки. Пооправих ги, но при опит за включване, двигателят заработи, но пътечките изгоряха отново и пак спря. Предполагам, че двигателя е "изгорял" т.е. има намотки на късо. Как да проверя дали двигателя е изправен? Едно време ми казваха да го включа последователно през крушка 100 вата. Мога ли да го проверя така или има някакъв друг начин?



Тема Re: Проверка изправността на двигателнови [re: stefsto]  
Автор бай иван (новак)
Публикувано06.03.12 16:10



Извади устройството за регулиране на оборотите и го свържи към лампа.Ако регулира силата на светене ,тогава провери четките и колектора на ротора.Ако има овъгляване го изтържи и лакирай с лак за нокти.Намотките на ротора най лесно се проверяват с дролер,или омметър.



Тема Re: Проверка изправността на двигателнови [re: бай иван]  
Авторнekoй_cu (Нерегистриран)
Публикувано06.03.12 20:56



това с лака за нокти е супер





Тема Re: Проверка изправността на двигателнови [re: бай иван]  
Автор stefsto (новак)
Публикувано06.03.12 21:01



Благодаря за съвета за платката - ще се опитам да възстановя пътечките и да пробвам, но като гледам няма изгорял елемент - един семистор, съпротивления. кондензатор и потенциометър. Двигателят си е "като нов" нито има нагоряло, нито мирише с характерната миризма за изгорели намотки. Колекторът беше малко зацапан от четките аз го изтрих и почистих. но не смея да вържа директно двигателя за да пробвам дали ще завърти, защото късото което изгори пътечките направо почерни платката. Въпросът ми е него как да го тествам и то безопасно.



Тема Re: Проверка изправността на двигателнови [re: stefsto]  
АвторMuтko (Нерегистриран)
Публикувано06.03.12 22:28



Свържи го последователно на духалка или друга електрическа печка със степени на мощността 1 и 2 киловата. По това до колко се върти мотора, и до колко грее печката, ще разбереш дали е изправен, ако се върти малко а печката грее яко особено на втора степен, значи нещо не е наред с мотора. Редно е да върти мотора на около 4твърт мощност и печката да грее на четвърт мощност грубо....



Тема Re: Проверка изправността на двигателнови [re: бай иван]  
Автор hidrazin4o (пристрастен)
Публикувано06.03.12 23:03



"колектора на ротора.Ако има овъгляване го изтържи и лакирай с лак за нокти."
Бай Иване, кое да лакира - колектора ли?
Знаеш ли какво мазало ще стане!
Към питащия - ти как разбра че няма дефектни елементи по регулатора?
Сигурно защото не са се взривили или запалили!Мога да ти подаря една една торба с елементи дето на външен вид са си като нови.Това нищо не означава.
Ако искаш да имаш прахосмукачка - занеси я на сервиз или приятел дето отбира поне малко.





Тема Re: Проверка изправността на двигателнови [re: stefsto]  
Автор Fordesc (Улав,ама много!)
Публикувано07.03.12 12:44



Според мен, най-вероятно е дефектирал (пробил) симистора. Тези регулатори, освен за регулиране на оборотите, служат и за ограничаване на пусковия ток. Послушайте колегите и на мястото на двигателя закачете някакъв друг товар. Моят съвет е да е активен - напр. ел. печка около 1kW и вижте дали има регулиране или си работи на пълна мощност.
Поздрави и успех!



Тема Re: Проверка изправността на двигателнови [re: Fordesc]  
Авторнekoй_cu (Нерегистриран)
Публикувано07.03.12 17:15



А моят съвет е, или да го занесе на сервиз, или да свали точно схемата, и да каже кои точно писти горят. Освен това да премери симистора и останалите елементи с мултицет, и ако всичко изглежда наред, да пробва схемата с крушка.
Колкото до пусковия ток, не съм сигурен, че се ограничава от симистора. В моята прахосмукачка например, схемата е толкова опростена, че не виждам как пусковия ток би се ограничил.
Двигателят може да се пробва с помощта на автотрансформатор (латер) и с ограничаващо тока съпротивление, което може да е и печка или нещо друго. Напрежението постепенно се повишава с латера и се следи тока и какво става.
Ако всичко изглежда наред, се пробва без токоограничение, но задължително с максималнотокова защита (бушон).




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.