|
Тема
|
Проверка изправността на двигател
|
|
Автор |
stefsto (новак) |
Публикувано | 05.03.12 15:35 |
|
Прахосмукачката спря и като отворих - платката за управление (Самсунг, 1.500 вата с регулиране на силата на двигателя) имаше изгорели пътечки. Пооправих ги, но при опит за включване, двигателят заработи, но пътечките изгоряха отново и пак спря. Предполагам, че двигателя е "изгорял" т.е. има намотки на късо. Как да проверя дали двигателя е изправен? Едно време ми казваха да го включа последователно през крушка 100 вата. Мога ли да го проверя така или има някакъв друг начин?
| |
Тема
|
Re: Проверка изправността на двигател
[re: stefsto]
|
|
Автор |
бай иван (новак) |
Публикувано | 06.03.12 16:10 |
|
Извади устройството за регулиране на оборотите и го свържи към лампа.Ако регулира силата на светене ,тогава провери четките и колектора на ротора.Ако има овъгляване го изтържи и лакирай с лак за нокти.Намотките на ротора най лесно се проверяват с дролер,или омметър.
| |
Тема
|
Re: Проверка изправността на двигател
[re: бай иван]
|
|
Автор | нekoй_cu (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.03.12 20:56 |
|
това с лака за нокти е супер
| |
Тема
|
Re: Проверка изправността на двигател
[re: бай иван]
|
|
Автор |
stefsto (новак) |
Публикувано | 06.03.12 21:01 |
|
Благодаря за съвета за платката - ще се опитам да възстановя пътечките и да пробвам, но като гледам няма изгорял елемент - един семистор, съпротивления. кондензатор и потенциометър. Двигателят си е "като нов" нито има нагоряло, нито мирише с характерната миризма за изгорели намотки. Колекторът беше малко зацапан от четките аз го изтрих и почистих. но не смея да вържа директно двигателя за да пробвам дали ще завърти, защото късото което изгори пътечките направо почерни платката. Въпросът ми е него как да го тествам и то безопасно.
| |
Тема
|
Re: Проверка изправността на двигател
[re: stefsto]
|
|
Автор | Muтko (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.03.12 22:28 |
|
Свържи го последователно на духалка или друга електрическа печка със степени на мощността 1 и 2 киловата. По това до колко се върти мотора, и до колко грее печката, ще разбереш дали е изправен, ако се върти малко а печката грее яко особено на втора степен, значи нещо не е наред с мотора. Редно е да върти мотора на около 4твърт мощност и печката да грее на четвърт мощност грубо....
| |
Тема
|
Re: Проверка изправността на двигател
[re: бай иван]
|
|
Автор |
hidrazin4o (пристрастен) |
Публикувано | 06.03.12 23:03 |
|
"колектора на ротора.Ако има овъгляване го изтържи и лакирай с лак за нокти."
Бай Иване, кое да лакира - колектора ли?
Знаеш ли какво мазало ще стане!
Към питащия - ти как разбра че няма дефектни елементи по регулатора?
Сигурно защото не са се взривили или запалили!Мога да ти подаря една една торба с елементи дето на външен вид са си като нови.Това нищо не означава.
Ако искаш да имаш прахосмукачка - занеси я на сервиз или приятел дето отбира поне малко.
| |
Тема
|
Re: Проверка изправността на двигател
[re: stefsto]
|
|
Автор |
Fordesc (Улав,ама много!) |
Публикувано | 07.03.12 12:44 |
|
Според мен, най-вероятно е дефектирал (пробил) симистора. Тези регулатори, освен за регулиране на оборотите, служат и за ограничаване на пусковия ток. Послушайте колегите и на мястото на двигателя закачете някакъв друг товар. Моят съвет е да е активен - напр. ел. печка около 1kW и вижте дали има регулиране или си работи на пълна мощност.
Поздрави и успех!
| |
Тема
|
Re: Проверка изправността на двигател
[re: Fordesc]
|
|
Автор | нekoй_cu (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.03.12 17:15 |
|
А моят съвет е, или да го занесе на сервиз, или да свали точно схемата, и да каже кои точно писти горят. Освен това да премери симистора и останалите елементи с мултицет, и ако всичко изглежда наред, да пробва схемата с крушка.
Колкото до пусковия ток, не съм сигурен, че се ограничава от симистора. В моята прахосмукачка например, схемата е толкова опростена, че не виждам как пусковия ток би се ограничил.
Двигателят може да се пробва с помощта на автотрансформатор (латер) и с ограничаващо тока съпротивление, което може да е и печка или нещо друго. Напрежението постепенно се повишава с латера и се следи тока и какво става.
Ако всичко изглежда наред, се пробва без токоограничение, но задължително с максималнотокова защита (бушон).
| |
|
|
|
|