Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:17 28.04.24 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Възстановка на електромобила на Тесла?нови  
Автор bai_lun (ba4o ti)
Публикувано04.04.09 08:06



“С подкрепата на компаниите Pierce-Arrow Co. and General Electric през 1931 Тесла свалил бензиновия двигател от новият автомобил на фирмата "Pierce-Arrow" и го заменил със стандартен електромотор за променлив ток с мощност 80 к.с. (1800 об/мин) без нито един от традиционно известните външни източници да захранване.

После купил от местния магазин за радиочасти 12 електронни лампи, няколко проводника, шепа резистори и събрал всичките тези придобивки в кутия с дължина 60 см, ширина 30 см и височина 15 см с две стърчащи навън пръчки с дължина 7,5 см. Закрепвайки кутийката зад седалката на шофьора, той издърпал пръчките и обявил: “Сега имаме енергия”. След това той карал колата една седмица със скорост до 150 км/ч.

Тъй като двигателят в колата бил с променлив ток без никакви батерии, тук възниква въпросът – откъде взема енергия? Тесла отговарял: “От етера около нас”. Хората започнали да говорят, че Тесла е безумец и няма начин да не се е съюзил със зловещите сили във вселената."

Това разсърдило Тесла, той свалил тайнствената кутия от транспортното средство и се върнал в лабораторията си в Ню-Йорк. Тайната му си отишла заедно с него!
Предполага се, че кутията на Тесла(същата коята монтирал в електромобила си) е съдържала осцилатор свързан с диполна антена, която излъчвала вълни, на които половината им дължина е по-дълга от самата кутия. Те се отразявали от стените й(метални, но може и с мрежа от проводници - отражателна решетка) и се скъсявали (като стоящи вълни) по квантовата механика и енергията им се увеличала( до Минималната енергия на кванта - вълна-частица в ограничено пространство, по-ниски стойности на енегията от нея са невъзможни!) заедно със честотата и са се приемали от друга антена за увеличената честота където се е получавал високочестотен ток, който може да е бил изправян с токоизправител. Това може да се обясни и с принципа на неопределеност на Хайзенберг като при уверичаването на пространствената определеност - c намаляването на пространството, в което е ограничена вълната частица, се увеличава пропорционално импулса й и съответно енергията й.

За конкретната схема може само да се гадае.

Може да се предположи, че е използвал рамкова/диполна антена свързана с двулампов осцилатор за 2,2-3м вълни(ок.100МХц) - съответна дължина на антената 1,1-1,5м, поради правоъгълните очертания на кутията и по-висока ефективност. Вълните са се скъсявали до 30см (ширина на затвореното пространство 15см - 1/2 дължина на вълната) приемните антени/диполи са били с дължина 15см - предполага се, че за повишаване ефективността е използвал няколко приемни антени със свързан към всяка двупътен токоизправител(двулампов – 4-5.бр или тип грец – 2-3бр., ако се съди по броя на радиолампите.


Ето още една версия за прочутия електромобил на Тесла.
За пояснение в двуламповият осцилатор няма кондензатори - замества го капацитетът м/у електродите на електронната лампа.
Днешните полупроводникови прибори - транзистори предлагат и по-добри възможности от някогашните лампи.
Помогнете в рекунструирането на схемата и прибора!


Редактирано от bai_lun на 04.04.09 11:45.



Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла?нови [re: bai_lun]  
Автор walkman™ (advanced lamer)
Публикувано04.04.09 14:42



Аха. С антенка и няколко радиолампи е захранил двигател 60 kW... Добре.



____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.

Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла?нови [re: walkman™]  
Автор Xoлдън (стипендиант)
Публикувано04.04.09 17:48



Кой ти ебава законите на физиката?




Пък те май са валидни за всички.




Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!

Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла?нови [re: Xoлдън]  
АвторKиpчo (Нерегистриран)
Публикувано04.04.09 18:05



Какво са някакви 60 киловата, добити от детекорен приемник! Те хората какви киловатове добиват - е-ееее



Имаше едно време такава схема някъде - приемник с две антени - сигналът от едната антена се детектира и захванва транзисторната схема на другия приемник - смяхме се едно време, а хората са го използвали за задвижване на коли :)



Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла?нови [re: Kиpчo]  
Автор technic (непознат)
Публикувано04.04.09 22:25



Пък и от къде ли черпят енергия за отоплението си тези 12 лампи!? И през 1931 година как ли са ги вдигали тия 150 км/ч колите? Човека си фантазира и търси с кого да сподели фантазиите си.



Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла?нови [re: Xoлдън]  
Автор walkman™ (advanced lamer)
Публикувано04.04.09 22:42



В отговор на:

Кой ти ебава законите на физиката?

Пък те май са валидни за всички.




E, може тогава да не са ги знаели още тия закони, та затова...

____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.

Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла?нови [re: bai_lun]  
Автор Aлaдин (търпелив)
Публикувано06.04.09 01:28



До колкото знам Никола Тесла е бил гениален учен. Направил е много открития и заради което името му е забулено от мистификации. Освен това (за разлика от общоприетото мнение) той е бил превъзходен теоретик. Точно поради тази причина се обяснява сблъсъкът му с Едисон, за когото Тесла казва, че "не е необходимо да правиш хиляди експерименти при това години наред, а е много по-добре да разсъждаваш малко върху формулите".
Поради тази причина, повечето от устройствата конструирани от Тесла са заработвали от първия път, без да са правени опитни образци.


Ето още малко инфо за Тесла :
Тесла често е описван като най-значимия учен и изобретател на модерната епоха, човекът, който "разпростря светлина върху лицето на Земята". Той е известен с много революционни приноси в областта на електричеството и магнетизма в края на XIX и началото на XX век. Патентите на Тесла и теоретичните му трудове се превръщат в основата на съвременните електрически системи за променлив ток, включително полифазните системи за електроразпределение и електрическия мотор за променлив ток. Работи в Унгария, Германия и Франция. Привлича вниманието на обществото с доусъвършенстване на динамото и най-вече с откриване на променливия ток. Открива електромагнитните вълни преди Хайнрих Херц и независимо от него, но поради интереса му към свободната енергия, за име на мерната единица е дадено името на Херц.

Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.


Тема Ето малко помощнови [re: bai_lun]  
Автор CATV ()
Публикувано06.04.09 09:32



Добре аз ще ти помогна малко с "възстановяването".
Тесла е бил гениален наистина.
Тази информация която си дал е крайно недостатъчна за да се възстанови каквото и да е. Даже бих ти казал направо е невярни и изкривена до неузнаваемост.

Първо кола с двигател 80 конски сили и аеродинамика от 30 година изобщо не може да доближи 120 километра в час дори и по нашите пътища. Що остана да говорим за тогавашните пътни настилки. Това само е достатъчно да ти каже че има нещо измамно в твърдението.

Второ Двигателя е бил променливотоков 60 (50) Херца значи за да се върти му тябва ток с такава честота. Това изобщо не се връзва с 100 мегахерцовия осцилатор за които говориш. Тогава изобщо не е било възможно с 12 лампи да направиш делител на честота от 100 Мегахерца на 60(50) Херца.


Трето това го зпомнете веднъж завинаги. Стоящата вълна няма нищо общо с честотата на на трептението.
Стоящата вълна е разпределение на амплитудата по дадено направление а не във времето. Поради което това съксяване и увеличаване на честотата за която говориш е невярно. Прочети малко повече по въпроса.

Значи ако искаш да възстановиш оригиналното устроиство, намери и оригиналната случка. Потърси поне какво е станало наистина през 1931 година а не какво се раказва в слуховете.

Редактирано от CATV на 06.04.09 09:33.



Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла? [re: bai_lun]  
Автор k8l8 (тъпанар)
Публикувано07.04.09 09:09



Хайде да направим едни прости сметки:
80 к. с. Х 735 вата=58,8 киловата.
Въпрос: Колко квадрата трябва да е проводника, захранващ двигателя и от кой магазин за радиолампи го е купил?



Тема Re: Възстановка на електромобила на Тесла? [re: k8l8]  
Автор After_Dark (гьон)
Публикувано07.04.09 17:40



Никви грижи...


Мотора е на 12 kV и 15400 об/мин



Аха, UNIX - досеща се Щирлиц.
- Аха, Щирлиц - досеща се UNIX-а


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.