Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:19 19.05.24 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Управление на реленови  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано26.01.09 14:34



Здравейте,от няколко дни се мъча да разбере защо колата ми пали трудно.Значи имам следния проблем с релето(с 4 крачета - кл.30,кл.85,кл.86,кл.87) на бензиновата помпа:кл.30 е постоянен плюс,кл.87 отива към помпата,на кл.85 идва плюс при контакт,а кл.86 се управлява от компютъра.Значи когато меря напражението м/у кл.85 и 86 с извадено реле напрежението е 5 волта.Когато сложа релето напрежението изчезва(показва 0).А когато меря напрежението м/у 85 и маса(от каросерията) си отчита 12 волта(на същото място дава 5 волта с извадено реле).Принципно трябва да идва 12 волта между 85 и 86,за около 2 секунди и да изключва,но при поставено реле ми показава 0 волта. Може ли релето нещо да е почнало да се скапва и примерно да не може да сработи за толкова малко време (около 2 секунди) или да търся другаде проблема.



Тема Тинови [re: kir4o_leteca]  
Авторcin (Нерегистриран)
Публикувано26.01.09 14:48



прочете ли какво си написал/описал?



Тема Re: Тинови [re: cin]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано26.01.09 16:53



Няколко пъти



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор iskam_yahta (минаващ)
Публикувано26.01.09 17:26



Сигурен съм, че исползваш цифров уред и за това има противоречие в измерванията (5 волта и след това 0 волта). Те са с огромно вътрешно съпротивление и могат да те излъжат. Използвай стрелкови аналогов, а още по-добре малка лампичка 12 волта. Като завъртиш ключа на контакт, чуваш ли помпата да се включва за кратко време или не? Намотката на релето е м/у 85 и 86. Това означава, че трябва да получаваш маса от компютъра, но първо провери за 12 волта на 85 с лампа и м/у 85 и 86 също с лампа да видиш светва и за момент при контакт.Пиши какво стана?

Редактирано от iskam_yahta на 26.01.09 17:30.



Тема Re: Управление на реленови [re: iskam_yahta]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано26.01.09 18:21



При самото подаване на контакт държа релето в ръка и изобщо не се усеща да прищраква релето.Иначе си абсолютно прав,че управлението става с маса от компютъра - и това ме притеснява най-много.Че аз така като гледам всичко води към Него (компютъра).Аз и на помпата мерих .Двама човека бяхме и като тръгна да паля се чува какпомпата тръгва като си наведа главата до резервоара,а като давам на контакт изобщо не се чува.
Сега ще ме караш да търся аналогов мултицет.
Извода е да си карам джипката и да оставя малкия да се оправя с колата.А да попитам има един резистор м/у 85 и 86 - той за какво.Някакъв ток към компютъра ли ограничава?



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
АвторMитko (Нерегистриран)
Публикувано26.01.09 18:49



Това не е резистор а диод, служи за предпазване на електрониката управляваща релето, от импулса който се получава при прекъсване на тока през бобината на релето. Ако го няма този диод ще изгори транзистора който управлява релето.



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор iskam_yahta (минаващ)
Публикувано26.01.09 19:06



Не търси аналогов мултицет. Лампа е най добре, виждаш я отдалеко и втори човек не ти трябва за да гледа показания. И нищо не казваш, проверил ли си релето, не само на съпротивление, а ако му подадеш 12 волта. Митко е прав, онова там е диод свързан в обратна посока.



Тема Re: Управление на реленови [re: iskam_yahta]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано27.01.09 10:26



Онова там определено е резистор и по цветовете му гледах колко точно е съпротивлението,ама не помня колко точно беше.Не е диод.Гледахме релето на един стенд ,на който му се пуска V със стъпка един волт и релето прищраква чак на 9.0V(което е нормално-напрежението на акумулатора е около 11 волта в покой).Това,което ме притеснява е че май релето е здраво,защото плюс през контакт стига до релето,а компютъра управлява релето с маса и не пуска маса към релето на контакт.Затова не стига плюс до помпата на контакт.
Съпротивлението на бобината и резистора общо е 70 ома



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор iskam_yahta (минаващ)
Публикувано27.01.09 12:40



Това, което описваш не звучи никак оптимистично. ПОследното, в което аз лично ще се осъмня, ще е компютъра. Пишеш напрежението на акумулатора е около 11 волта в покой. Това означава абсолютно разреден акумулатор с много ниска плътност на електролита. Дали не бъркаш нещо?



Тема Re: Управление на реленови [re: iskam_yahta]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано27.01.09 14:05



Човек напрежението си е ОК.Когато ДВГ работи тогава е около 14.5 волта,иначе в покой е нормално да показва толкова(а не 12 волта).Относно комп'търа си прав.Честно казано и аз не вярвам да му има нещо.По-скоро мисля да проследя целия път на проводника от компютъра до релето и да видя дали не минава от някъде другаде преди да стигне до релето.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.