Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:03 11.06.24 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Управление на реле  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано26.01.09 14:34



Здравейте,от няколко дни се мъча да разбере защо колата ми пали трудно.Значи имам следния проблем с релето(с 4 крачета - кл.30,кл.85,кл.86,кл.87) на бензиновата помпа:кл.30 е постоянен плюс,кл.87 отива към помпата,на кл.85 идва плюс при контакт,а кл.86 се управлява от компютъра.Значи когато меря напражението м/у кл.85 и 86 с извадено реле напрежението е 5 волта.Когато сложа релето напрежението изчезва(показва 0).А когато меря напрежението м/у 85 и маса(от каросерията) си отчита 12 волта(на същото място дава 5 волта с извадено реле).Принципно трябва да идва 12 волта между 85 и 86,за около 2 секунди и да изключва,но при поставено реле ми показава 0 волта. Може ли релето нещо да е почнало да се скапва и примерно да не може да сработи за толкова малко време (около 2 секунди) или да търся другаде проблема.



Тема Тинови [re: kir4o_leteca]  
Авторcin (Нерегистриран)
Публикувано26.01.09 14:48



прочете ли какво си написал/описал?



Тема Re: Тинови [re: cin]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано26.01.09 16:53



Няколко пъти



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор iskam_yahta (минаващ)
Публикувано26.01.09 17:26



Сигурен съм, че исползваш цифров уред и за това има противоречие в измерванията (5 волта и след това 0 волта). Те са с огромно вътрешно съпротивление и могат да те излъжат. Използвай стрелкови аналогов, а още по-добре малка лампичка 12 волта. Като завъртиш ключа на контакт, чуваш ли помпата да се включва за кратко време или не? Намотката на релето е м/у 85 и 86. Това означава, че трябва да получаваш маса от компютъра, но първо провери за 12 волта на 85 с лампа и м/у 85 и 86 също с лампа да видиш светва и за момент при контакт.Пиши какво стана?

Редактирано от iskam_yahta на 26.01.09 17:30.



Тема Re: Управление на реленови [re: iskam_yahta]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано26.01.09 18:21



При самото подаване на контакт държа релето в ръка и изобщо не се усеща да прищраква релето.Иначе си абсолютно прав,че управлението става с маса от компютъра - и това ме притеснява най-много.Че аз така като гледам всичко води към Него (компютъра).Аз и на помпата мерих .Двама човека бяхме и като тръгна да паля се чува какпомпата тръгва като си наведа главата до резервоара,а като давам на контакт изобщо не се чува.
Сега ще ме караш да търся аналогов мултицет.
Извода е да си карам джипката и да оставя малкия да се оправя с колата.А да попитам има един резистор м/у 85 и 86 - той за какво.Някакъв ток към компютъра ли ограничава?



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
АвторMитko (Нерегистриран)
Публикувано26.01.09 18:49



Това не е резистор а диод, служи за предпазване на електрониката управляваща релето, от импулса който се получава при прекъсване на тока през бобината на релето. Ако го няма този диод ще изгори транзистора който управлява релето.



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор iskam_yahta (минаващ)
Публикувано26.01.09 19:06



Не търси аналогов мултицет. Лампа е най добре, виждаш я отдалеко и втори човек не ти трябва за да гледа показания. И нищо не казваш, проверил ли си релето, не само на съпротивление, а ако му подадеш 12 волта. Митко е прав, онова там е диод свързан в обратна посока.



Тема Re: Управление на реленови [re: iskam_yahta]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано27.01.09 10:26



Онова там определено е резистор и по цветовете му гледах колко точно е съпротивлението,ама не помня колко точно беше.Не е диод.Гледахме релето на един стенд ,на който му се пуска V със стъпка един волт и релето прищраква чак на 9.0V(което е нормално-напрежението на акумулатора е около 11 волта в покой).Това,което ме притеснява е че май релето е здраво,защото плюс през контакт стига до релето,а компютъра управлява релето с маса и не пуска маса към релето на контакт.Затова не стига плюс до помпата на контакт.
Съпротивлението на бобината и резистора общо е 70 ома



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор iskam_yahta (минаващ)
Публикувано27.01.09 12:40



Това, което описваш не звучи никак оптимистично. ПОследното, в което аз лично ще се осъмня, ще е компютъра. Пишеш напрежението на акумулатора е около 11 волта в покой. Това означава абсолютно разреден акумулатор с много ниска плътност на електролита. Дали не бъркаш нещо?



Тема Re: Управление на реленови [re: iskam_yahta]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано27.01.09 14:05



Човек напрежението си е ОК.Когато ДВГ работи тогава е около 14.5 волта,иначе в покой е нормално да показва толкова(а не 12 волта).Относно комп'търа си прав.Честно казано и аз не вярвам да му има нещо.По-скоро мисля да проследя целия път на проводника от компютъра до релето и да видя дали не минава от някъде другаде преди да стигне до релето.



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор iskam_yahta (минаващ)
Публикувано27.01.09 16:43



Добре, провери всичко, но аз дипломата ще си изгоря, ако на 6 клетъчен оловен акумулатор напрежение без товар е 11 V и това е нормално. Или не е измерено точно и напрежението в действителност е 12V, или акумулаторът е абсолютно разреден какъвто по всякя вероятност не е твоя случай. Някой път, минавайки покрай сервиз, питай специалист за това какво означава 11V за акумулатор.



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор Дoдoв ()
Публикувано27.01.09 17:49



Напиши каква ти е колата. Модел, година на производство, дали е пълен инжекцион или моно и тн.
Има ел. схеми и по тях може да се проследи веригата за управление на помпата. Преди няколко месеца, при подобен проблем се оказа, че има клапан който не работи нормално. Този клапан служи да поддържа близо 2 атмосфери. Помпата нагнетява бензин, и при достигане на налягането изключва. Когато налягането падне, помпата включва до достигане на налягането. В процес на работа, излишното гориво се връща в резервоара. Управлението е различно при колите. Едно е да видиш схемата, друго е да гадаеш и да проследяваш кабели.



Тема Re: Управление на реленови [re: Дoдoв]  
Автор kir4o_leteca (непознат )
Публикувано27.01.09 18:37



Моноинжекцион 1.8 Ц18НЗ - Вектра.Схемата на управление я имам и там компа директно е свързан с релето и би трябвало да го управлява чрез маса още при подаването на контакт.Е да ама го прави само при завъртане на стартер и пали по-трудно(защото го няма първоначалното подкачване от помпата).Иначе налягането в системата трябва да е 0.76 бара,но не съм го мерил - нито налягане,нито дебит на помпата,защото на 100% има някаква ел. причина,за да не тръгва релето.Сигурен съм че е нещо по "тоците" защото регулатора на налягане е механичен и няма никаква връзка с компютъра,т.е. компа няма как да знае какво е налягането в системата от помпата до дюзата.Той си знае да пусне маса за 2 секунди и толкова.Иначе пак ти казвам,че управлението става с маса и тя би трябвало да идва от компа.В неделя съм решил да пусна директна връзка между крачето на компщтъра и клемата на релето(по-лесно ми се струва) и ако помпата почне да тръгва като давам контакт значи проблема ще бъде някъде в проводника.Ако ли не ще му мисля.



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор Дoдoв ()
Публикувано27.01.09 22:04



Да не би да объркал нещо в писането тука? По схемата за C18HZ - Multec релето К-58 го дават по различен начин да се свърже, а не ти както си го описал. Извода от компютъра - B6 излиза на 85 /кафаво червен кабел / на релето. А на 86 се подава +. 67 отива на предпазител F11. 30- се подава плюс за помпата. В описанието дават точно как да се провери това реле за помпата и самото управление. Свети ли ти чек контрола? Може да се индицира и грешка, което се изписва - 29 / реле управление ниско напрежение / Имаш ли натрупани грешки? Има и нещо особенно - напрежението ти не трябва да бъде по ниско от 12 V. Противен случай компютъра преминава в авариен режим. Прочети си пълното описание за Опела, доста подробно са описали всичко. Как да си провериш помпата, дебита и др. Обърни внимание за проверката на самото реле за помпата - дадена е процедурата.



Тема Re: Управление на реленови [re: kir4o_leteca]  
Автор Bpeдитeл (отговорен)
Публикувано27.01.09 23:49



Провери бушоните! Щом при "контакт" няма управление, някое захранване го няма. Имал съм такъв случай с един "Кадет". Контролера, макар и да получава захранване, може да е в RESET и следователно, всички изходни драйвери са OFF. Дано да се окаже така!




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.