|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Размагнитване на постоянни магнити
|
|
Автор |
free_will (непознат
) |
Публикувано | 01.01.09 03:50 |
|
Здравейте ... Честита 2009 година преди всичко !
Да попитам отворих един двигател от чистачки да изчистя колектора и да смажа плъзгащите лагери ... След като го затворих мощноста му падна видимо после още няколко пъти го разглобих .Всичко си е на мястото в правилния му ред .
Единственното което се сещам е да са се компенсирали някак си постоянните магните .Така не повече от 20-тина минуте е седял (без ротор) това сумарно със всички отваряния .Бях сложил една кърпичка между магнитите ама ...
Че въпроса ми е може ли за толкова време да си взаимодеистват магнитите и да се размагнитят и ако това е станало може ли някак си пак да се намагнитят ..
Благодаря !
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: free_will]
|
|
Автор |
741 (ветеринар) |
Публикувано | 01.01.09 09:58 |
|
Хайде честита и на теб!
Виж дали не си завъртял държача с четките (или магнитите) при сглобяването спрямо оригиналното положение.
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: free_will]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 01.01.09 10:03 |
|
O... надали са се размагнитили. Не, че нем оже по принцип, но не е вероятно. По-скоро си го сглобил неправилно - голямо значение има ориентацията на четките спрямо магнитното поле. Ако не са точно на мястото, където са били преди - резултата е точно такъв - падане на мощността. Опитай дали може да се завърта четкодържателя спрямо магнитите, и ако да - пробвай, докато намериш правилното положение. И после - свикни, като разглобяваш двигатели с магнити, да драсваш по някакъв белег, преди да свалиш нещо.
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: walkman™]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 01.01.09 10:08 |
|
И като става дума за магнити - някой дали ще може да обясни нещо, което ми е на мисъл от няколко години... Става дума за кръгъл магнит - пръстенообразен, по-точно, двуполюсен, който внезапно си променя положението на полюсите на около 90°.
Това нещо, ако не съм го видял с очите си - и аз нямаше да го повярвам...
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: 741]
|
|
Автор |
Диaн (uguoT) |
Публикувано | 01.01.09 10:26 |
|
Ако е сигурен че не е завъртял нищо.... магнитите са се размагнитили... не е невероятно а и си има описана технология за ремонт на такива двигателчета и запазване на силата на магнита.
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: Диaн]
|
|
Автор |
Xoлдън (стипендиант) |
Публикувано | 01.01.09 11:35 |
|
В технологията няма нищо сложно.Просто на местото на реоторв вътре се поставя железен цилиндър с размерите на ротора именно да не се размагнитят.
Честита ви Новата 2009 г.
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: Xoлдън]
|
|
Автор |
Диaн (uguoT) |
Публикувано | 01.01.09 11:54 |
|
Ха честита и на теб... и трай от такива съвети че има една серия стартери на WV/audi с постоянни магнити които са много чувствителни от към разглобяване.... а си извадил ротора а се чудиш това по стените просто желязо ли е или някога е било магнит... По едно време май само аз ги разглобявах наколо а друг си се занимаваше с останалото... естествено срещу финикийски знаци
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: Диaн]
|
|
Автор |
free_will (непознат
) |
Публикувано | 01.01.09 13:19 |
|
Положението на магнитите спрямо четките е строго фиксирано с едни планки и болтчета . До колкото знам четките трябва да са точно успоредни на магнитите.
Така че това е спазено, единствено може да са разменени полюсите на магнитите,но ъгъла си е същия ... Чистих няколко пъти колектора ,така че не ми се вярва да е попаднал боклук и да е укасил някои намотки .
Оварял съм и двигателчета от тея за компресор за винтоверт дето са и там пасва идеално коркова тапа ,ама тука не намерих подходящ магнитен изолатор.Не вярвах ,че за толкова кратко време може да се размагнитят като цяло разтоянието е доста голямо между магнитите от порядака на 5 и повече см.
Диан предполагам щом използваш технологията която описваш за комерсиални цели , няма да стане достояние тук във форума .
Но все пак има ли вариант да се намагнитят отново било със самя ротор ,било по друг начин или просто ще си седи така с намалена мощност и повишена консумация както и остава и другата опция да го изхвърля :)
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: walkman™]
|
|
Автор |
free_will (непознат
) |
Публикувано | 01.01.09 13:23 |
|
Ако имаш такъв магнит които си променя полюсите то поставяйки вътре в него магнит които няма да си променя полюсите , воала ще си имаш перпетум мобиле
макар че няма да е вечен .
| |
Тема
|
Re: Размагнитване на постоянни магнити
[re: free_will]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 01.01.09 13:36 |
|
>>> тука не намерих подходящ магнитен изолатор
За магнитите - най-добре се съхраняват с дадени "накъсо" полюси, за разлика от батериите...
А за магнита - до днес ми е загадка как е станало. Накратко - случаят е следният - един познат, тогава караше Трабант и един ден се обажда, че е закъсал - двигателят спрял като тухла и не мръдва. Хайде бе, викаме си, нещо е сгрешил, или няма бензин. Двигателят на трабанта е по-прост от мен - доколкото помня, в него има само 6 или 7 неща, дето се движат. Както и да е - отиваме, довличаме го, и какво се оказва при разследването? В трабито датчика за електронното запалване е с въпросният магнит и датчик на Хол. Магнита си е магнит, датчика работи - гледаме го на скопа как си мени нивата при въртене. Абе всичко ОК, ама двигателя не пали. Докато при по-сериозно разглеждане се установява, че полюсите са завъртяни на около 90° спрямо оригиналното положение. Магнитът е залепен на кръгла пластина, с отвор в средата и канал за шпонка (май). Или пък беше изпилен от едната страна вала... не помня точно; но не може тази пластина да се превърти спрямо вала. Цялото това нещо се намира на единия край на коляновия вал. Магнитът си е залепен, не може да се е превъртял на мястото си - лепилото не би позволило. Но - импулсите ги дава не в ГМТ, а приблизително по средата на хода на буталото. Ха сега някой да каже как може да стане...
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|