|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Релерегулатор!?
|
|
Автор |
_mimo_ (непознат
) |
Публикувано | 27.09.07 23:10 |
|
Привет!!!Някои има ли представа по каква схема работи или дали е отварял релерегулатор от мотор!?Все пак тези нещица почти винаги са заляти със смола , но моя регулатор го отворих и ако бях внимавал повечко съм сигурен че можеше да му сваля схемката-цялата!Питането ми е дали някои може да ми каже по каква схема да си направя регулатор?Все пак в моя има три транзистора 2-3 диода 10-на резистора 3-4 кондензатора и два силови елемента (тиристори ли семистори ли незнам няма ги озна4енията им в интернет) идеята ми е 4е има няма и 20 елемента неможе да не се направи наново това чудо!ПОМАГАИТЕ....
| |
|
Нов е няколко лева. Струва ли си ако не си добър в електрониката да си рискуваш акумулатора?
Кофти нещо е модератор с пришки на задника.
| |
Тема
|
Re: Релерегулатор!?
[re: _mimo_]
|
|
Автор | MirU (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.09.07 00:10 |
|
Нов реле-регулатор за Москвич примерно струва около 8 лева. Наистина не си струва да се занимаваш. Имам схема. Не е нещо сложно. Но като си фен да си правиш пиши на mpetrov_el@abv.bg Ще ти пратя нещо.
| |
Тема
|
Re: Релерегулатор!?
[re: MirU]
|
|
Автор | Mитko (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.09.07 09:18 |
|
Реле-регулатор от Москвич не му върши никаква работа на човека защото моторите не са с алтернатор а с генератор при който ротора е постоянен магнит. Трябва му схемата с тиристорите или да си купи нов регулатор за мотор който обаче не е толкова евтин.
| |
Тема
|
Re: Релерегулатор!?
[re: Mитko]
|
|
Автор |
_mimo_ (непознат
) |
Публикувано | 28.09.07 23:42 |
|
Значи релерегулатор от каквато и да е кола е неефективен за моя случаи!!!Днес припалих моторетката и м-у оделните фази имам към 70-80 волта!!!При мен възбуждането става с постоянен магнит които е във формата на пръстен в чиито вътрешен диаметър има разположени 18 бобини ( които са неподвижни разбира се)!!От тези бобини излизат три кабела ,НО реално са две фази защото третият кабел отива директно в акумулатора (+) и се явява нещо като средна точка останалите два кабела минават през регулатора през силовите му елементи и се замасяват! http://elhelp.h1.ru/shema/vipryam.htm ето на този адрес може да се види моята идея тя е реално втората схемка само дето няма да е с диоди и няма да са в тази посока за да се обърне поляритета (това с умисъл че краините там тиристори или транзистори ще са навити директно на замасен радиатор) Питането ми е някои може ли да ме улесни при направата на това изобретение и какви краини елементи да ползвам!?
| |
|
някакви глупости си написал.
постоянен магнит, с намотки по него, а роторът какво представлява?
| |
Тема
|
Re: Релерегулатор!?
[re: Boлkoдaв]
|
|
Автор |
Xoлдън (нов човек) |
Публикувано | 29.09.07 08:35 |
|
Не го е обяснил ясно.Това явно е типичен генератор на малка моторетка.Бубините са с желязна сърцевина с оформени полюси по вътрешния диаметър на един пръстеновиден постоянен магнит,който се върти от вала на двигателя.Може и да са оформени като на явнополюсен ротор.
При по старите моторетки имаше по една бубина за всеки консуматор с точно определена мощност.Сега ги правят със стартер и има акумулатор.По тая причина си трябва реле регулатор.
Само,че при автомобилните регулирането става ,чрез регулуране на тока във възбудителната намотка,а тук трябва да е стабилизатор на напрежение с ограничаване по ток.
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
| |
Тема
|
Re: Релерегулатор!?
[re: _mimo_]
|
|
Автор |
Xoлдън (нов човек) |
Публикувано | 29.09.07 08:47 |
|
Схемата,която си посочил е най обикновен изправител и няма нищо общо с регулирането.На теб ти трябва стабилизатор на напрежение .Ако акумулатора е 12 V ,стабилизатора трябва да е за 13.8 V.Крайните елементи зависят от мощността на динамото и капацитета на акумулатора.
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
| |
Тема
|
Re: Релерегулатор!?
[re: Xoлдън]
|
|
Автор |
Щиpлиц (разузнавач) |
Публикувано | 29.09.07 12:36 |
|
Там е работата, че на моторите стабилизатора е паралелен. Т.е. силовите елементи за свързани паралелно на динамото, и са предвидени за доста голям ток.
Тези релета не случайно са залети със смола. Направени са така, че в ключов режим върху елементите да пада възможно най-малко напрежение, и да могат да разсейват топлината възможно най-бързо към радиатора. Но като остарее релето - термопастата, която трябва да отведе топлината към радиатора вече се спича, и релето прегрява. Резултат - изгаря.
На моя мотор също му изгоря релето, имам схемното решение, но направата на такова е адска работа. Динамото е 320 вата, тиристорите са за по 35 ампера. Опитах с по-слаби елементи - горят веднага щом форсирам двигателя. На тихи обороти успях да го стабилизирам, но разликите в напреженията от динамото са големи. При тихи оботори - около 12-13 волта. При 5-6 хил.оборота вече скача много над 50 волта.
Временно решение се получи с последователен стабилизатор. Схема за зареждане на акумулатори. Пригодих схемата да може да работи с такива толеранси на захранващото напрежение, и "хванах" само две фази от динамото. Сега с ключе мога да избирам зареждането да е с 3 или 5 ампера. Държа го на 5, тъй като при зареден акумулатор схемата изключва, и подава само толкова ток, колкото в момента харчи електрониката на мотора. ... Трябват ми още малко тестове, да видим дали тази схема ще работи добре, и после пак мога да пиша насам.
За ново реле в магазините ми искат 160-180 лева, а от официалния сервиз на Сузуки - 157 евро (с ДДС). Разбираемо е, че човека търси алтернатива на това реле.
Щирлиц
| |
Тема
|
дайте да обобщим
[re: Щиpлиц]
|
|
Автор |
Диaн (uguoT) |
Публикувано | 29.09.07 15:28 |
|
Става въпрос за моторетка, с генератор с постоянен магнит а на статора има нацапани "Х" бобини, напрежението според оборотите варира от към 6 до към 50-60 волта.... от статора излизат 3 (или повече) края...
А бе хора да не би да има някакво противовключване на бобините не мисля че е удачен варианта да се окъсява изхода на генератора при високи обороти???
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|