Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:52 22.05.24 
Технически науки
   >> Електроника
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Релерегулатор!?нови  
Автор _mimo_ (непознат )
Публикувано27.09.07 23:10



Привет!!!Някои има ли представа по каква схема работи или дали е отварял релерегулатор от мотор!?Все пак тези нещица почти винаги са заляти със смола , но моя регулатор го отворих и ако бях внимавал повечко съм сигурен че можеше да му сваля схемката-цялата!Питането ми е дали някои може да ми каже по каква схема да си направя регулатор?Все пак в моя има три транзистора 2-3 диода 10-на резистора 3-4 кондензатора и два силови елемента (тиристори ли семистори ли незнам няма ги озна4енията им в интернет) идеята ми е 4е има няма и 20 елемента неможе да не се направи наново това чудо!ПОМАГАИТЕ....



Тема Re: Релерегулатор!?нови [re: _mimo_]  
Автор High Carbon Steel (1.1%)
Публикувано27.09.07 23:21



Нов е няколко лева. Струва ли си ако не си добър в електрониката да си рискуваш акумулатора?

Кофти нещо е модератор с пришки на задника.



Тема Re: Релерегулатор!?нови [re: _mimo_]  
АвторMirU (Нерегистриран)
Публикувано28.09.07 00:10



Нов реле-регулатор за Москвич примерно струва около 8 лева. Наистина не си струва да се занимаваш. Имам схема. Не е нещо сложно. Но като си фен да си правиш пиши на mpetrov_el@abv.bg Ще ти пратя нещо.



Тема Re: Релерегулатор!?нови [re: MirU]  
АвторMитko (Нерегистриран)
Публикувано28.09.07 09:18



Реле-регулатор от Москвич не му върши никаква работа на човека защото моторите не са с алтернатор а с генератор при който ротора е постоянен магнит. Трябва му схемата с тиристорите или да си купи нов регулатор за мотор който обаче не е толкова евтин.



Тема Re: Релерегулатор!?нови [re: Mитko]  
Автор _mimo_ (непознат )
Публикувано28.09.07 23:42



Значи релерегулатор от каквато и да е кола е неефективен за моя случаи!!!Днес припалих моторетката и м-у оделните фази имам към 70-80 волта!!!При мен възбуждането става с постоянен магнит които е във формата на пръстен в чиито вътрешен диаметър има разположени 18 бобини ( които са неподвижни разбира се)!!От тези бобини излизат три кабела ,НО реално са две фази защото третият кабел отива директно в акумулатора (+) и се явява нещо като средна точка останалите два кабела минават през регулатора през силовите му елементи и се замасяват! http://elhelp.h1.ru/shema/vipryam.htm ето на този адрес може да се види моята идея тя е реално втората схемка само дето няма да е с диоди и няма да са в тази посока за да се обърне поляритета (това с умисъл че краините там тиристори или транзистори ще са навити директно на замасен радиатор) Питането ми е някои може ли да ме улесни при направата на това изобретение и какви краини елементи да ползвам!?



Тема Re: Релерегулатор!? [re: _mimo_]  
Автор Boлkoдaв (опасен)
Публикувано29.09.07 08:02



някакви глупости си написал.
постоянен магнит, с намотки по него, а роторът какво представлява?



Тема Re: Релерегулатор!?нови [re: Boлkoдaв]  
Автор Xoлдън (нов човек)
Публикувано29.09.07 08:35



Не го е обяснил ясно.Това явно е типичен генератор на малка моторетка.Бубините са с желязна сърцевина с оформени полюси по вътрешния диаметър на един пръстеновиден постоянен магнит,който се върти от вала на двигателя.Може и да са оформени като на явнополюсен ротор.
При по старите моторетки имаше по една бубина за всеки консуматор с точно определена мощност.Сега ги правят със стартер и има акумулатор.По тая причина си трябва реле регулатор.
Само,че при автомобилните регулирането става ,чрез регулуране на тока във възбудителната намотка,а тук трябва да е стабилизатор на напрежение с ограничаване по ток.


Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!

Тема Re: Релерегулатор!?нови [re: _mimo_]  
Автор Xoлдън (нов човек)
Публикувано29.09.07 08:47



Схемата,която си посочил е най обикновен изправител и няма нищо общо с регулирането.На теб ти трябва стабилизатор на напрежение .Ако акумулатора е 12 V ,стабилизатора трябва да е за 13.8 V.Крайните елементи зависят от мощността на динамото и капацитета на акумулатора.


Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!

Тема Re: Релерегулатор!?нови [re: Xoлдън]  
Автор Щиpлиц (разузнавач)
Публикувано29.09.07 12:36



Там е работата, че на моторите стабилизатора е паралелен. Т.е. силовите елементи за свързани паралелно на динамото, и са предвидени за доста голям ток.

Тези релета не случайно са залети със смола. Направени са така, че в ключов режим върху елементите да пада възможно най-малко напрежение, и да могат да разсейват топлината възможно най-бързо към радиатора. Но като остарее релето - термопастата, която трябва да отведе топлината към радиатора вече се спича, и релето прегрява. Резултат - изгаря.

На моя мотор също му изгоря релето, имам схемното решение, но направата на такова е адска работа. Динамото е 320 вата, тиристорите са за по 35 ампера. Опитах с по-слаби елементи - горят веднага щом форсирам двигателя. На тихи обороти успях да го стабилизирам, но разликите в напреженията от динамото са големи. При тихи оботори - около 12-13 волта. При 5-6 хил.оборота вече скача много над 50 волта.

Временно решение се получи с последователен стабилизатор. Схема за зареждане на акумулатори. Пригодих схемата да може да работи с такива толеранси на захранващото напрежение, и "хванах" само две фази от динамото. Сега с ключе мога да избирам зареждането да е с 3 или 5 ампера. Държа го на 5, тъй като при зареден акумулатор схемата изключва, и подава само толкова ток, колкото в момента харчи електрониката на мотора. ... Трябват ми още малко тестове, да видим дали тази схема ще работи добре, и после пак мога да пиша насам.

За ново реле в магазините ми искат 160-180 лева, а от официалния сервиз на Сузуки - 157 евро (с ДДС). Разбираемо е, че човека търси алтернатива на това реле.

Щирлиц



Тема дайте да обобщимнови [re: Щиpлиц]  
Автор Диaн (uguoT)
Публикувано29.09.07 15:28



Става въпрос за моторетка, с генератор с постоянен магнит а на статора има нацапани "Х" бобини, напрежението според оборотите варира от към 6 до към 50-60 волта.... от статора излизат 3 (или повече) края...
А бе хора да не би да има някакво противовключване на бобините не мисля че е удачен варианта да се окъсява изхода на генератора при високи обороти???

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.