|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
Зарядно устройство за автомобилен акумулатор
|
|
Автор | renault (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.06.07 17:22 |
|
Търся схема на зарядно устройство за автомобилни акумулатори - 12V. Около 4А. Преди време бях срещал някакви схеми с тиристори.
Идеята е зарядното да подържа зареден акумулатора. Автоматиката за включване/изключване съм е направил с 555, използвам го като тригер.
| |
Тема
|
Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор
[re: renault]
|
|
Автор | Xoлдън (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.06.07 17:39 |
|
Най обикновен стабилизатор на напрежение.Порови в Гугъла за 78**.Те са за 1 ампер,но се слага мощен транзистор за увеличаване на тока.Има доста схеми.
| |
Тема
|
Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор
[re: Xoлдън]
|
|
Автор | Mитko (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.06.07 19:32 |
|
Не съм сигурен че му трябва стабилизатор. Той акумулатора не е толкова чувствителен- просто трафа трябва да е за 17волта и да има някакво ограничение по ток за което пита човека с поред мен. И аз отдавна искам да си направя едно зарядно но не знам как да реализирам ограничението по ток щото не ми се ще да е с резистор (реотан) а искам нещо импулсно какви идеи имате?
| |
Тема
|
Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор
[re: Mитko]
|
|
Автор | Shtur (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.06.07 21:39 |
|
Е вие убихте с ядрена бомба врабче
Най лесно става с 1 резистор които да ограничи тока например за 4 А на 400МА .
Ако е 17V и не е стабилизирано резистора трябва да е около 10 Ома , слагаш и един мощен ценер (ако не може да си намериш на 13.8V аз съм слагал 8.2V +5.6V ) успоредно направо върху акумулатора, като се зареди на не може да стигне повече 14 V и си готов , дори е добре да не е изгладено напрежението с което зареждаш , а след акумулатора да имаш един диод които отива към електрониката и там да е големия капацитет
| |
Тема
|
Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор
[re: Shtur]
|
|
Автор |
jordanvass (сбрадаимустаци) |
Публикувано | 07.06.07 23:39 |
|
Shtur, какви ценери паралелно на автомобилен акумулатор, какви 5 лева бе човек? Какво си мислиш, че ще направиш с тия ценери? Знаеш ли колко е зарядният ток за един 50-60Ач акумулатор? Как ще ограничиш толкова ток с ценер бе? А за резистора 10 ома - правиш ли сметка при тоя заряден ток какъв спад на напрежение би получил върху себе си? За 4 ампера - това са 40 Волта и 160 Вата разсейвана мощост!
Автомобилен акумулатор се зарежда тука бе човек, а не батерия за GSM!
Мъж без мустаци - все едно жена с мустаци!
| |
Тема
|
Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор
[re: jordanvass]
|
|
Автор | akyмyлaтopa (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.06.07 10:36 |
|
Най-обикновен изправител, а ограничаваш тока на зареждане в първичната страна ( с една крушка последователно на намотката)
| |
Тема
|
Дали сме разбрали?
[re: akyмyлaтopa]
|
|
Автор | мoнбaтa (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.06.07 10:54 |
|
Човека не се е впуснал в подробности, ама доколкото разбрах, не му трябва обикновена зареждачка за автомобилен акумулатор която да използва веднъж на 2 години, а напълно автономно устройство което да действа дълго време без човешка намеса. Сметката за тока също трябва да се има в предвид. Така че, всичките идеи при които има постоянно включен допълнителен консуматор, било в първичната било във вторичната намотка отпадат.
Ако съм разбрал правилно, и няма ограничение в габаритите най-лесно е да се използва един 50-60ватов траф ( 15волта х 4 ампера ) на 50херца и с реле да се изключва първичната му намотка. Релето да се управлява от тригер на Шмид с хистерезис. Примерно на 12,5В да включва на 14,5 да изключва.
| |
Тема
|
Точно това е идеята...
[re: мoнбaтa]
|
|
Автор | renault (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.06.07 12:53 |
|
Абсолютно точно това е идеята...
Въпроса ми е с какво да се ограничи тока...мисля няма да е добре директно да свържа вторичната намотка на трафа към акумулатора
За комутация на трансформатора мисля да използвам като ключ семистор...
| |
Тема
|
Re: Точно това е идеята...
[re: renault]
|
|
Автор | мoнбaтa (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.06.07 14:06 |
|
Ако вторичното напрежения на трафа е 16-20 волта ( на празен ход ) и трансформатора не е прекалено мощен, не е нужно да ограничаваш тока, той сам ще си падне. В смисъл, че съпротивлението на вторичната, плюс трансформираното съпротивление на първичната, плюс диодите от изправителя ще ограничат достатъчно тока.
Иначе и със семистор става, ама най-големият проблем е галваничното развързване на семистора от схемата за управление - респективно 220-те от 12-те волта. Оптрон трябва да слагаш. И е твърде възможно като вземеш да подаваш на трафа отрязани синусоиди, да вземе да свири или да издава други странни звуци.
Сигурно ли е, че зарядният ток трябва да е толкова голям - 4А? Може да има и други съображения, но е много по-добре и по-лесно да зареждаш примерно с 4 пъти по-малък ток за 4 пъти по-дълго време. Естествено зарядния ток трябва да е по-голям от разрядния.
| |
Тема
|
Re: Точно това е идеята...
[re: мoнбaтa]
|
|
Автор | Suxfan (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.06.07 14:15 |
|
Аз бях пускал подобна схема на зарядно реализирано със захранване от компютър , може да се добави малко в софта на контролера дето следи заряда така да стане че да поддържа акумулатора на 14 V .
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|