|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Някой знае ли за това ...
|
|
Автор |
K_Power (VW-VR6 маниак) |
Публикувано | 26.01.04 01:16 |
|
... нещо.Нарича се Shift light,искам да знам какво представлява и какво има в него,ето и снимка на тая работа,това е за кола за оборотите,с лампи.
| |
|
Е може да ставам банален и да дразня част от колегите ама темата си анотация на англииски май беше SUBJEСT е там не е зле да беше написал за какво става въпрос иначе ако всеки беше написал като теб "някой знае ли" , "помогнете", "как се прави" и нещо от този род и тук човек не може да се оправи и направо би пропуснал темата. А някой който ти е пропуснал темата просто можеше и да знае не мислиш ли??
А сега по темата с автомобилни джджи не съм се занимавал от доста време ама по принцип принципа им на работа не вярвам да се е променил в последните няколко години само дето едно време сме ги правели от транзистори и TTL а сега се ползват PIC процесори. Я пораздуй малко каква работа би трябвало да върши това чудо все пак може и да имам някоя аналогична схема или някой от колегите да се сети.
| |
|
Това са лампички които се използват като обортомер,използват се във рали спорта защото пилотите ги забелязват повече отколкото стрелките.Управляват се от контролер за оборотите и се настройват.Аз искам или схема или нещо което да ми помогне да си ги направя.
| |
|
Значи оборотомер със светодидна индикация това ли да разбирам? ама не е линеен а е само с 2-3 лампи в няколко диапазона на оборотите които се настройват по желание така ли? Все пак трябва да се уточним защото това е важно поне според мен:) или е обикновен линеен светодиоден оборотомер който работи в режим "светеща точка" или режим "светеща стълбица" ама със 3 светодиода /поне толкова успя да видя/ или повече.
Е не се обиждай ама няма нищо ново под слънцето просто някои неща съшествуват от край време просто някой ги попрефасонира малко и със шумна реклама ги представя за нещо ново:)
| |
|
Niakoi sa sas 3,no ima i sas poveche.men me interesuva sas poveche.Tochno diodi sa,shte ti bada mnogo blagodaren ako mi pomognesh.
| |
Тема
|
Re: значи оборотомер
[re: K_Power]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.01.04 15:27 |
|
Приятел, това е продукт на Sparco,
и показва оптималния режим на двигателя за превключване на следваща предавка. Не ми се вярва за $179 да е само оборотомер, сигурно има и вход от ECU - то.
| |
Тема
|
Re: значи оборотомер
[re: Scott]
|
|
Автор |
K_Power (VW-VR6 маниак) |
Публикувано | 26.01.04 21:10 |
|
Mnogo dobre znam na kakvo e produkt,emi te prevkliuchvat skorostite predi kolata da vlezne v kritichnite oboroti,demek v chervenite lampi.I sa lampi,a ne obortomer zashtoto kato karash sas 180 na tesen asfaltov pat ili na makadam nai mnogo se zabeliazvat lampite.
| |
Тема
|
Re: значи оборотомер
[re: K_Power]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.01.04 22:25 |
|
А не мислиш ли че беше по-добре да започнеш с тези обяснения? Оборотомер е устройство, което измерва обороти, било то със стрелкови, цифров или LED индикатор.
Като искаш да е с ЛАМПИ, направи си прагов оборотомер - има го в руските сайтове, или в книгата Практически Електронни Схеми за Автомобила.
| |
Тема
|
Re: значи оборотомер
[re: Scott]
|
|
Автор |
K_Power (VW-VR6 маниак) |
Публикувано | 26.01.04 23:46 |
|
molia te,obiasni malko poveche che sas elektronikata sam mnogo zle,dvigatelite gi chatkam,ama elektronikata ...
| |
|
Щом си чат с двигателите значи повече от половината от задачата е решена:) все пак не можеш да кнструираш нещо без да знаеш за какво точно ще се използва.
Малко лекция за начало че и ти да схванеш смисъла който по принцип се залага - имаш даден двигател с дадени параметри и една много интересна крива обороти/мощност (или въртящ момент) която по принцип не е линейна а си е доста крива. Та за разните му там балъци дето се правят на състезатели някой е решил че няма да е зле да ги подсеща кога трябва да превключат на следващата предавка а да не мъчат двигателя на високи обороти понеже няма защо да ти обяснявам кривата нараства от-до определени обороти а след това нараства по-бавно а под тези обороти мощността е малка да се превключи. На това нещо ако не се лъжа му викаха "еластичност на двигателя" и номера е точно когато се излезе от най-еластичната част когато ускорението започва да пада да се превключи на по-горна предавка пак се пада до някакви обороти и пак се ускорява по най-бързия начин. Няма защо въобще да ти обяснявам че това за всеки двигател е съвсем различно и индивидуално.
По принцип може да се направи прагов оборотомер а дали ще сложиш лампи или светодиоди си е твой проблем. Щом казваш че си начинащ аз лично бих ти препоръчал схема публикувана в списание "Млад конструктор" 6/2000. Хубавото там е че можеш да си поръчаш от елктронния им магазин платката готова а ако не ти се ходи по магазините или си далече от тях да си поръчаш и елементите от тях остава ти само да я налепиш:) Схемата е със 10 светодиода които след като си опознаеш колата и като настроиш платката можеш да налепиш разноцветни да се ориентираш само по цвета пък и може да се превключва много лесно от режим "светеща стълбица" в режим "светеща точка"
Честно казано това ще е едно бледо копие на SPARCO просто онова май взема сигнал от - ECU-то най вероятно ама не е голям проблем защото пак се денбне най-еластичната част от кривата и дали ще ползваш информация от оборотите или скоростомера не е голям проблем само дето трябва да се съобразиш че има и други фактори които влияят върху цитираната крива - температура на двигателя, натоварване (баир нагоре или надолу) там се взема допълнителна информация от вакуум-регулатора, Тип на горивото -ако не се лъжа се вземаше инфо от кабелите на свещите, от ламбда-сондата дали имаш пълно изгаряне и т.н. А бе в общи линии разликата е около 150$
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|