|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Зарядно за акумулатор
|
|
Автор |
batDancho (самият той) |
Публикувано | 29.01.12 07:00 |
|
Направих си зарядно от един трансформатор от UPS 2000 VA. Дотук добре, зарежда акумулатора с около 8 ампера ток. Обаче в момента, в който го закача за джипката и завъртя стартера с включено зарядно, токоизправителчето /30А/ вземе, че изгори. Според мен трафа е много як и в момента на завъртането дава много силен ток и изгаря греца. При токоизправител със същия грец, но с траф от УПС 600 VA, няма никакъв проблем да въртя стартера със включен токоизправител.
Въпроси :
1. Как се изчислява мощността на трафа - по спомени от МЕИ имаше нещо в зависимост от площта на магнитопровода.
2. Има ли начин да огранича тока, който излиза от зарядното на не-повече от 50 А /сега сложих по-як грец/.
3. Има ли нещо друго, което не правя както трябва, и поради което да се получава ефекта с изпушването ?
Благодаря предварително.
ПП Задал съм въпроса и в клуб "Електроника"
| |
|
Най грубо изчислението на мощноста на трансформатор е сечението на квадрат.Иначе има програми за изчисление,но те много не вършат работа
защото не се знае магнитната проницаемост на ламелите на трансформатора.
Струва ми се,че зарядния Ви ток е малко голям-обикновено са 3-4А.
Но може Вашия акумулатор да е голям.
Не знам защо стартирате с включено зарядно.
При стартиране тока който черпи стартера е много голям и затова се товари греца.
Редактирано от zvetarkata на 29.01.12 08:59.
| |
|
Доколкото знам, зарядния ток на акумулатора трябва да е една десета от капацитета. Моя е 77 ач.
Сечението на квадрат, но в кое в какви единици се смята ?
Сечението в квадратни сантиметри на квадрат дава мощността във ватове или как ?
Стартирам 21 годишен дизел при -15 градуса, затова ми е добре дошъл всеки ампер, до който мога да се докопам.
| |
Тема
|
Re: Зарядно за акумулатор
[re: batDancho]
|
|
Автор |
ha! (дрисльо) |
Публикувано | 29.01.12 11:26 |
|
ох моя запали като те четох , па се присетих и направо с последната троха ток запали :-) уф. голям пизюл
съжалявам за фордчето, мамм'аму
| |
|
Да наистина в твоя случай става с 8А.
А сечението е на часта на трансформатора която е в намотката.
Напр.Ш-образен трансформатор,с размери-32мм. на средното ядро
по дебелината на набора-напр.40мм.=12.8см2.
12.8 на квадрат е 163 вата.Но това е приблизително.Има ред условия за точно
изчисление.Което в любителски условия е трудно.
Ако е "П" образна ламелата полученото се умножава по 0.8.
Ако ламелите с "О" образно от извита ламарина се умножава по 1.25.
| |
Тема
|
Re: Зарядно за акумулатор
[re: batDancho]
|
|
Автор |
korc (новак) |
Публикувано | 29.01.12 21:21 |
|
Важни са и сеченията на проводниците на първична и вторична намотка. Тока се изчислява на квадратен милиметър по 3 А. Стартовият ток при дизел достига 400А и ще ти трябва траф 5кВт, трябва да намериш и грец за 400А.
| |
Тема
|
Re: Зарядно за акумулатор
[re: korc]
|
|
Автор |
zvetarkata (минаващ) |
Публикувано | 29.01.12 22:13 |
|
Допустимото натоварване на 1мм2 по моите книги е 2.55А.
Колкото до намотките и жицата се тръгва първо от желязото.
Сигурно зависи и от качеството на ламарината на ламелите.
Ето една програма за изчисление на трансформатори.
| |
|
В отговор на:
3. Има ли нещо друго, което не правя както трябва, и поради което да се получава ефекта с изпушването ?
Опитваш пускане на стартер с акумулатор + включено зарядно???
Токът през Грец-а вероятно наистина е много, много голям при подобно свързване. Но и как да е иначе, при положение, че шунтираш зарядното?! Имай предвид, че вътрешното съпротивление на акумулаторите е много малко (0,1–0,01 Ома).
Всъщност най-добре ще разбереш какво правиш като си нахвърляш една схемичка - акумулатор, зарядно и стартер, които в твоя случай са паралелно свързани.
Надявам се да разбереш, че едното от трите пречи...
| |
|
Щом си с дизел, стартовият ток в първият момент ти е над 400 А.
При 2000 VA, ако вторичното напрежение ти е 15 V, номиналния ток е около 130 А. Направи един Грец от 4х100 А или по-мощни диоди и си готов. За кратко време едва ли имат нужда и от радиатори. Няма смисъл да ограничаващ тока, нали целта ти е голям ток. А и самият ток се ограничава от съпротивлението на проводниците и съпротивлението на контактните връзки.
| |
|
Каквато и доработка да се направи, за да се осигури нужния стартов ток, това вече няма да е зарядно, а стартерно устройство. Двете неща са много различни и едното не може да изпълнява и двете функции.
Ако при зарядното е възможна някаква самодейност и натъкмяване, то при стартерното устройство трябва оразмеряване и точно изпълнение (включително и на кабела, с който се подават тоците към автомобила). Много важно е и времето, за което се подава този ток с голям ампераж. При "предозиране" стартера може да замине или акумулатора да..... експлодира...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|