Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:25 14.07.25 
Хоби, Развлечения
   >> Направи си сам
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Български патентован двигателнови  
Автор zamah (непознат )
Публикувано20.05.10 07:31



Българския инжинер Ангел Недев е конструирал и патентовал принципно
нова схема на двигател с вътрешно горене с много висок КПД и ниска
себестойност.
Патентът е в сила само за България, и ако не се започне процедура за
международен патент и защита – до края на месец май 2010 , след това
всеки може да го изкопира веднага.

Повече:

http://stzagora.net/2010/05/18/българин-конструира-революционен-дв/



Тема Re: Български патентован двигателнови [re: zamah]  
Автор mitaka.19 ()
Публикувано20.05.10 10:52







Тема Re: Български патентован двигателнови [re: zamah]  
Автор Blake (старо куче)
Публикувано20.05.10 13:05



Всичко много хубаво, само малко измислено ми звучи това с крайния срок. Доколкото знам, можеш да патентоваш нещо когато си пожелаеш, няма някакъв краен срок...



Тема Re: Български патентован двигателнови [re: zamah]  
Автор Higher ()
Публикувано20.05.10 13:34



първоначално погледнах скептично, има много "неразбрани" изобретатели в България, но този човек може би наистина е постигнал нещо сериозно.
Жалкото е, че е тръгнал по този път с помощ от държавата. Предварително можех да му кажа, че така ще стане. Трябвало е да си потърси други инвеститори в проекта. Сещам се за човека, проектирал прахосмукачката "Дайсън", която работи на съвсем различен принцип от известните ни прахосмукачки. И на него никой не му е повярвал, след 11 години обаче е съумял сам да си организира производството. Но това е във Великобритания, не у нас. Тук и досега не се внасят тези прахосмукачки, а историята научих от филм по Дискавъри.



Тема Re: Български патентован двигателнови [re: Blake]  
Автор Цap Изpoд ()
Публикувано24.05.10 21:16



Има крайни срокове!
Изобретението има вече патент за Бг. Когато нещо е патентирано в една държава има крайни срокове за регистрация на патента в други държави, броящ се от датата на първото регистриране.



Тема Абсолютно!нови [re: Higher]  
Автор Цap Изpoд ()
Публикувано24.05.10 21:25



А пък това тук:

"Евентуалният български пазарен фурор с компресора и двигателя на Недев може да се случи обаче само при условие, че държавата наистина го желае и помогне те да се превърнат в реалност."

е пълна глупост! Проектът се свежда до развитие на продукт за пазарна реализация и като такъв не спада към отговорностите на държавата по никакъв начин. Само идиот може да включи българската държава с 10% дялово участие!
Ама изобретателя като е техник и няма понятие от капитал и инвестиции, да намери някой познат икономист или финансист да му обясни как се правят тези неща!





Тема Re: Български патентован двигателнови [re: zamah]  
Автор velik_tehnik (член)
Публикувано24.05.10 22:56



Нищо ново под слънцето! Поредният българин открил колелото и топлата вода.





Тема Re: Български патентован двигателнови [re: zamah]  
Автор musakata (от всичко )
Публикувано25.05.10 17:09



Благодаря за темата. Интересна е. Прочетох накратко статията, мисля, че изобретателят сам си е виновен за положението, описвано вътре.
Това е доста сложен механизъм и изисква различни гледни точки, специалисти с различен опит са необходими за разработване на идеята. Има разлика между етап "идейно решение" и "изработка на опитен образец". В света отдавна е измислено това. Необходимо е някой да купи патента. Но този някой е производител, инвеститор или нещо подобно, не държавата. Аз си мисля, че след като са му отпуснали средства от фондовете за развитие на бизнеса, в предложението му за проект задължително има потенциален внедрител, не са му дали парите така, нахалос.
И нещо друго, това не е изделие човек да си го направи сам, така с подръчни средства. Конструктивната разработка си е инвестиция и е нормално този, който я прави също да има дял в деленето на парсата. В България има доста незакрити машиностроителни звена, където могат да се постигнат резултати, включително и БАН - Института по механика. Ами могло е да се избере друг подход.
А колкото до стойността на конструктивната разработка, историята на машиностроенето познава случай на създаване на идея на предавка (от руски изобретател) през 30 - те години, която после се реализира от американска фирма през петдесетте години. Е, сега всички я произвеждат.

професионален дръпни локум


Тема Е аре стига! [re: musakata]  
Автор Цap Изpoд ()
Публикувано25.05.10 17:28



Нали уж има работещ прототип!

Значи има Бг-патент, има работещ прототип. Изобретателят бил изхарчил 70000 лева лични пари за развитие на продукта! Че то регистрирането на световен патент струва далеч-далеч по-малко... За капак на всичко искал и АД?!

А това пък - "Преодолял е първия етап от появата на всеки нов двигател - създаването му във вариант на компресор." е простотията на простотиите! Значи само абсурди и несъответствия!

И какво? Цялата работа в крайна сметка се завърта до банкова сметка за "набиране на средства". Да ви светва една лампа?



Тема Re: Български патентован двигателнови [re: zamah]  
Автор musakata (от всичко )
Публикувано25.05.10 17:39



По някой път изявленията в пресата са малко преувеличени. А и представи си, че бъде създаден такъв двигател, например 50 киловата, разход на гориво 40% по-малко, износване и всичко друго - както е написано в статията, макар, че на мен не ми се вярва много. И нищо няма да стане. Нали трябва някой да го внедри в производство. В момента машиностроенето е толкова интегрирано, че самият факт за производство на нов двигател, например за автомобили, на абсолютно нов принцип ще предизвика голяма доза съмнение и неувереност във всички установени производители. За внедряването му е необходимо технологично преоборудване, многократно изпитване и др. подобни. Спомни си само какви проблеми направи педалът на спирачката на тойота и др. фирми с подобна конструкция на хибридите. Не е лесна работа.

професионален дръпни локум



Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.