|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Български патентован двигател
|
|
Автор |
zamah (непознат
) |
Публикувано | 20.05.10 07:31 |
|
Българския инжинер Ангел Недев е конструирал и патентовал принципно
нова схема на двигател с вътрешно горене с много висок КПД и ниска
себестойност.
Патентът е в сила само за България, и ако не се започне процедура за
международен патент и защита – до края на месец май 2010 , след това
всеки може да го изкопира веднага.
Повече:
http://stzagora.net/2010/05/18/българин-конструира-революционен-дв/
| |
Тема
|
Re: Български патентован двигател
[re: zamah]
|
|
Автор |
mitaka.19 () |
Публикувано | 20.05.10 10:52 |
|
| |
Тема
|
Re: Български патентован двигател
[re: zamah]
|
|
Автор |
Blake (старо куче) |
Публикувано | 20.05.10 13:05 |
|
Всичко много хубаво, само малко измислено ми звучи това с крайния срок. Доколкото знам, можеш да патентоваш нещо когато си пожелаеш, няма някакъв краен срок...
| |
Тема
|
Re: Български патентован двигател
[re: zamah]
|
|
Автор |
Higher () |
Публикувано | 20.05.10 13:34 |
|
първоначално погледнах скептично, има много "неразбрани" изобретатели в България, но този човек може би наистина е постигнал нещо сериозно.
Жалкото е, че е тръгнал по този път с помощ от държавата. Предварително можех да му кажа, че така ще стане. Трябвало е да си потърси други инвеститори в проекта. Сещам се за човека, проектирал прахосмукачката "Дайсън", която работи на съвсем различен принцип от известните ни прахосмукачки. И на него никой не му е повярвал, след 11 години обаче е съумял сам да си организира производството. Но това е във Великобритания, не у нас. Тук и досега не се внасят тези прахосмукачки, а историята научих от филм по Дискавъри.
| |
Тема
|
Re: Български патентован двигател
[re: Blake]
|
|
Автор |
Цap Изpoд () |
Публикувано | 24.05.10 21:16 |
|
Има крайни срокове!
Изобретението има вече патент за Бг. Когато нещо е патентирано в една държава има крайни срокове за регистрация на патента в други държави, броящ се от датата на първото регистриране.
| |
|
А пък това тук:
"Евентуалният български пазарен фурор с компресора и двигателя на Недев може да се случи обаче само при условие, че държавата наистина го желае и помогне те да се превърнат в реалност."
е пълна глупост! Проектът се свежда до развитие на продукт за пазарна реализация и като такъв не спада към отговорностите на държавата по никакъв начин. Само идиот може да включи българската държава с 10% дялово участие!
Ама изобретателя като е техник и няма понятие от капитал и инвестиции, да намери някой познат икономист или финансист да му обясни как се правят тези неща!
| |
|
Нищо ново под слънцето! Поредният българин открил колелото и топлата вода.
| |
Тема
|
Re: Български патентован двигател
[re: zamah]
|
|
Автор |
musakata (от всичко ) |
Публикувано | 25.05.10 17:09 |
|
Благодаря за темата. Интересна е. Прочетох накратко статията, мисля, че изобретателят сам си е виновен за положението, описвано вътре.
Това е доста сложен механизъм и изисква различни гледни точки, специалисти с различен опит са необходими за разработване на идеята. Има разлика между етап "идейно решение" и "изработка на опитен образец". В света отдавна е измислено това. Необходимо е някой да купи патента. Но този някой е производител, инвеститор или нещо подобно, не държавата. Аз си мисля, че след като са му отпуснали средства от фондовете за развитие на бизнеса, в предложението му за проект задължително има потенциален внедрител, не са му дали парите така, нахалос.
И нещо друго, това не е изделие човек да си го направи сам, така с подръчни средства. Конструктивната разработка си е инвестиция и е нормално този, който я прави също да има дял в деленето на парсата. В България има доста незакрити машиностроителни звена, където могат да се постигнат резултати, включително и БАН - Института по механика. Ами могло е да се избере друг подход.
А колкото до стойността на конструктивната разработка, историята на машиностроенето познава случай на създаване на идея на предавка (от руски изобретател) през 30 - те години, която после се реализира от американска фирма през петдесетте години. Е, сега всички я произвеждат.
професионален дръпни локум
| |
|
Нали уж има работещ прототип!
Значи има Бг-патент, има работещ прототип. Изобретателят бил изхарчил 70000 лева лични пари за развитие на продукта! Че то регистрирането на световен патент струва далеч-далеч по-малко... За капак на всичко искал и АД?! А това пък - "Преодолял е първия етап от появата на всеки нов двигател - създаването му във вариант на компресор." е простотията на простотиите! Значи само абсурди и несъответствия!
И какво? Цялата работа в крайна сметка се завърта до банкова сметка за "набиране на средства". Да ви светва една лампа?
| |
Тема
|
Re: Български патентован двигател
[re: zamah]
|
|
Автор |
musakata (от всичко ) |
Публикувано | 25.05.10 17:39 |
|
По някой път изявленията в пресата са малко преувеличени. А и представи си, че бъде създаден такъв двигател, например 50 киловата, разход на гориво 40% по-малко, износване и всичко друго - както е написано в статията, макар, че на мен не ми се вярва много. И нищо няма да стане. Нали трябва някой да го внедри в производство. В момента машиностроенето е толкова интегрирано, че самият факт за производство на нов двигател, например за автомобили, на абсолютно нов принцип ще предизвика голяма доза съмнение и неувереност във всички установени производители. За внедряването му е необходимо технологично преоборудване, многократно изпитване и др. подобни. Спомни си само какви проблеми направи педалът на спирачката на тойота и др. фирми с подобна конструкция на хибридите. Не е лесна работа.
професионален дръпни локум
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|