Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:00 05.07.25 
Хоби, Развлечения
   >> Направи си сам
*Кратък преглед

Тема скоростна кутиянови  
Автор 666666 (член)
Публикувано08.02.10 07:23



Захванал съм се с ветрогенератор и ми трябва възможно по малка скоростна кутия от която ще ползувам само първа скорост като я въртя от към кардана(значи трябва да е от задно предаване).Казаха ми че такива били от москвич и волга!
Помагайте- може и с акъл.Трябва да увелича оборотите на вала на бавноходна вятърна турбина



Тема Re: скоростна кутиянови [re: 666666]  
Автор rapraмeл ()
Публикувано08.02.10 08:16



Как така реши че скоростната кутия от волга е малка.Може би в сравнение с скоростна кутия от рейс наистина е малака.Малък автомобил със задно предаване, аз такъв не знам.Ориентирай се към нещо друго скоростна кутия от сенокосачка(ако има такова животно) от мотор или нормална за предно предаване с блокирана диференциал( с помоща на електрожен) и част от полуоска в диференциала.



Тема Re: скоростна кутиянови [re: 666666]  
Автор Диaн (uguoT)
Публикувано08.02.10 08:42



За каква мощност говорим?? ако ще е за около 1 киловат си има много варианти - пренавиване на автомобилен алтернатор (при някои може просто от триъгълник да се прехвърли на звезда), преизчисляване на асинхроненен двигател за по-ниско напрежение и честота като асинхронен генератор... Иначе по-горе вече са те насочили към скоростна кутия от мотоциклет

от едната страна ти е зъбчатката за задната гума а от другата ти е зъбното колело за съединителя :)

"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"

Тема Re: скоростна кутиянови [re: 666666]  
Автор Apaлaмби ()
Публикувано08.02.10 14:48



На москвич е малка като габарит,определено.



Тема Re: скоростна кутиянови [re: Apaлaмби]  
Автор 666666 (член)
Публикувано11.02.10 18:33



Аз съм имал Московец обаче когато го бракувах цената на тока още не беше се вдигнала толкова и го дадох за скраб.Сега ме е яд че не си оставих главините и скоростната кутия.Та неговата кутия е ок.



Тема Re: скоростна кутиянови [re: 666666]  
Автор CBR 6OO (странен)
Публикувано14.02.10 05:16



Стига простотий бе- две ремъчни шайби и готово.
Вярно ремъка иска малко сила да се обтегне,ама я да видим кутията:
Тая кутия ще иска мазане,маслото ше увлича и стават загуби, а и тия валове по 5 кила единия да не вървят по инерция.
Ще каже лагери да сменя,то семеринги има да затягат.....
Ако пък е толкова на зор,в магазина за колелета една зъбчатка от шимански пакет 11 зъба и една плоча за спускане 52 зъба,и далеч прескочихме възможностите на скоростната кутия на автомобил.

Малката зъбчатка струва 4-5 лв голямата 15-ина и ощр 15 за верига.
ако за 35 кинта някой пордава 40 кила амуминий го купувам веднага ако ще и да няма другите части вътре.

Редактирано от CBR 6OO на 14.02.10 05:18.



Тема Re: скоростна кутиянови [re: 666666]  
Автор shotik (локодог)
Публикувано14.02.10 08:01



Трябва да увелича оборотите на вала на бавноходна вятърна турбина

Това няма да стане със скоростна кутия,защото тя намалява оборотите от входящият край ,където е кардана.Ще има много загуба на енергия от частите в нея.
Ориентирай се в ремъчна предавка или с верига ,минимални загуби и сравнително лесна изработка.

Ето ти материал от друг форум

http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=17630

Редактирано от shotik на 14.02.10 08:54.



Тема Re: скоростна кутия [re: 666666]  
Автор CBR 6OO (странен)
Публикувано18.02.10 13:32



Мисля че подхождаме малко от главата за краката.
Колко трябва да са крайните обороти и какво усилие ще се предава,та да видим оптималния вриант с минимални загуби.

Като се замислих- май поне 30пъти повишаваща предавка ни трябва,значи може и двустепенна.
Планетарния редуктор отпадна за ради цената иначе е идеално решение- силен и компактен почти без нуда от обслужване ( може би един път годишно да се порвери смазката).
Като се разрових- повечето вятърни рутират на 40-65 оборота, щото имало някакво изискване,отделно,че тая голяма перка в един момент може да получи висоока периферна скорост и да стане беля (Пр, генраторите с рамах на лопатите 3+ метра).
За 1Кв полезно, ще да търсим крайно усилие поне 1.3Кв,за да имаме някакъв запас при по-бурно време. начи дирим предавка с способност за 120Нм усилие.

Демек- 16мм валчета са повече от достатъчни (само да не са от Ст3 че....)
За още по-лесно да се разгледат редуктурите на старите машинни релета време, които са доста прости и с голямо редуциращо число,за съжаление строго стъпално.
Иначе някакви 2 вала 16мм, 4 еднакви сдвоени зъбни колелета,по едно паразитно на всеки вал (1зацепено, до него паразитно и огледално на втория вал).
Ще хванем да речем 1: 40 поне... зависи от колелетата.
може и 1:80,което е идеално.

30 оборота на витлото ще ни дадат 2400 на генератора което си е около колкото ни трябва за нормална работа.
Остана автоматичната спирачка да не вземе инсталацията да хване криле при някой як вятър.
Примерно центробежен ограничител.... за тежести заваряш каквото ти попадне, за самата спирачка- някаква стара автомобилна накладка,и имаме работещ центробежен ограничител.
Степента на задействане ще се наложи да е определи опитно,ама отпада смятането на лостовата система,и всякакъв вид кабели,датчици и прочие сложни електроконсумиращи неща.
Надявам се да съм бил полезен.



Тема Re: скоростна кутиянови [re: CBR 6OO]  
Автор 666666 (член)
Публикувано24.02.10 00:06



Ей - ти ми икономиса писането - аз пъвоначално тръгнах да търся планетен редуктор,но се оказа че няма от къде да взема и за това почнах да питам за ск.кутия.Тези дето приказват че не става не са прави - тя е второто идеално решение.А алуминия от който е излят корпуса и тежи само 5 кг,което прави 3.5лв.




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.