Тема
|
Батерия на лаптоп
|
|
Автор |
NikiFin (ветеран) |
Публикувано | 22.06.09 14:17 |
|
Имам 17 инчов Dell Inspiron. Втора батерия вече се скапва много бързо. За 1 година и вече държи само половин час. Нормално ли е това положение. Чудя се, дали не е защото като работя го държа в краката си. Така се загрява доста. Това ли е причината. Мога ли да задържа поне до тук скапването на батерията и как?
|
|
|
Здравей,
обширна тема с много "ако"та.
Препоръчвам да си прочетете внимателно упътването което идва с лаптопа, (часта за батерията).
Колко амперчасова е батерията, в какъв режим ползвате лаптопа ( имат някви power safe опции), постоянно ли го ползвате и т.н. ?
Средно една литиева акумулаторна батерия изкарва около 1000 цикъла, т.е. 1000 пъти зареждане, 1000 пъти разреждане. След това се получава драстичен спад в капацитета (почти необратим).
Прегряването е лошо и опасно (не само за батерията), осигурете си равна и гладка повърхност за да може добре да се охлажда.
Възможно е "лекуване" да помогне. за целта е необходимо да се извършат около 10 пълни цикъла, като изтощавате докрай батерията с последващо зареждане до 100 %.
*ба бъ** дир* бля
св. св. електрон и неговите протони
чукча-читател
|
|
|
мерси. Ще го пробвам. Може би оказва влияние и това, че батерията почти непрекъснато се зарежда, изключвам само ако се наложи да го преместя другаде.
|
|
|
със сигурност оказва...
*ба бъ** дир* бля
св. св. електрон и неговите протони
чукча-читател
|
|
Тема
|
Re: интересно
[re: hladnika]
|
|
Автор | zac (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.06.09 00:12 |
|
Оказва друг път- батерията е с вграден контролер и НЯМА начин да се презареди или да не се дозареди, ако е включена постоянно! Напротив-трябва винаги когато може юьъ е включена на заряд! Този тип батерии "обичат" да са по възможност винаги заредени.
|
|
|
всички "пакетни" батерии са с контролер.
къде видя да съм ползвал темина презаряд??
Напротив-трябва винаги когато може юьъ е включена на заряд! Тази мисъл е хъмм, оригинална дали нямаш предвид State of charge ?
Този тип батерии "обичат" да са по възможност винаги заредени
кои са "този тип" и въз основа на какво реши че "обичат" ?
Не се заяждам, просто има много и широко разпространени заблуждения....
*ба бъ** дир* бля
св. св. електрон и неговите протони
чукча-читател
|
|
Тема
|
Re: странно..
[re: hladnika]
|
|
Автор | zac (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.06.09 10:33 |
|
Исках да поясня, че постоянното зареждане не е причина за проблема му!
|
|
Тема
|
Re: странно..
[re: zac]
|
|
Автор |
Диaн (uguoT) |
Публикувано | 23.06.09 10:44 |
|
Само дето контролера на някои модели си има брояч на циклите, и когато му свършат бройките и блокира заряда на батерията.
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
|
|
Тема
|
Re: странно..
[re: Диaн]
|
|
Автор | zac (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.06.09 11:10 |
|
Само че в еепрома на контролера не се записват брой цикли а капацитета на елементите от батерията, като се скапе елемент еепрома помни че скапан и не го зарежда докрай
|
|
Тема
|
странно.. но факт
[re: zac]
|
|
Автор |
hladnika (brujo) |
Публикувано | 23.06.09 13:29 |
|
напротив, постоянното дозареждане също е причина за влошаване на циклируемостта, и спад в капацитета.
*ба бъ** дир* бля
св. св. електрон и неговите протони
чукча-читател
|
|
|
тука вече си на прав път, ообаче пак има "НО"та
контролера, дали го има и как работи е решение на производителя, производители много, отделно има значение каква е електрохимичната система която се използва, наистина основно това е литиев кобалтат и въглерод......
P.S. Една от причините за трудното навлизане на електро-превозните средства, е така наречената "Battery Management System"
*ба бъ** дир* бля
св. св. електрон и неговите протони
чукча-читател
|
|
Тема
|
Re: странно..
[re: zac]
|
|
Автор |
Диaн (uguoT) |
Публикувано | 23.06.09 14:08 |
|
Мисля че си достатъчно грамотен да поровиш сайтова на фирми предлагащи рециклиране на батерии и да видиш че хората предлагат подмяна на чипа на неработеща батерия и това струва доста. Ако ставаше както ти казваш би трябвало да се подменят елемнтите и батерията да си тръгне.
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
|
|
|
всъщност 2. Колко време минимум и максимум трябва да е първоначалното зареждане на нова батерия. Взех си нов лаптоп преди време, но няма абсолютно никакво упътване, поне не на хартия.
Та зареждах го около 5 или 6 часа. Дали стига. Но понеже не ми трябва и вече 2 седмици не съм го ползвала, така си седи зареден. Проблем ли е за батерията че е заредена веднъж и така си седи и отлежава
|
|
|
1. Зависи от капацитета на батерията и от режима на заряд на зарядното. Да кажем 4-8 часа.
2. Не е голям проблем че седи в заредено състояние.
За един акумулатор е хубаво да бъде разработен, това са точно онези 9-13 цикъла в началото на употребата му, когато го зареждаме и изтощаваме до край.
*ба бъ** дир* бля
св. св. електрон и неговите протони
чукча-читател
|
|
|
много ти благодаря
|
|