Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:10 24.05.24 
Култура и изкуство
   >> Класическа музика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема как мина концертанови  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано09.06.09 21:09



Разкажете как мина концерта с творби на Дворжак на ОФД Русе с М. Георгиева в София, който трябваше да бъде направен от колегите им от Пловдив, но в последния момент поради по - качествения оркестър на Русе беше извършена замяна от диригента Георги Димитров. Солистката Георгиева да не би да е дъщеря на диригента?

L'aiuola che ci fa tanto feroci


Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор ГT (непознат )
Публикувано10.06.09 00:30



Чак сега разбрах каква била тази мистерия – гледам на афиша за концерта пише Русенска филхармония, а в програмата обявена Пловдивската, а и преди началото първата челистка стана и ни в клин ни в ръкав взе че обяви това, което го имаше в афиша, като че ли можеше да има някакво съмнение. А то могло.

Веднага започвам с това – прекрасна цигуларка. Техниката безупречна, тоноизвличането красиво и много женствено, донякъде плахо, но много естетично. Такова изпълнение не се слуша всеки ден. Инструментът с който свири доста тих, за съжаление. Голямото удоволствие обаче помрачено от напълно посредствен оркестър. Това момиче заслужава съвсем друго обкръжение и не ми е ясно как се е съгласила да свири с този ужасно дезорганизиран оркестър с неумел диригент.

Щях да си тръгна след това разочарование, но останах просто от любопитство да чуя докъде може да се стигне. Обаче, о чудо, деветата симфония беше представена почти така както я разбирам. Нямаше го пращенето на ентусиазиран брас, типично за провинциалните оркестри. Нещо повече, медните се оказаха доста на ниво изобщо като ансамбъл. Не бих казал същото за дървените – някакви елементи там постоянно се надпреварваха да цапат пейзажа. Да не говорим за солото на английския рог във втората част, което беше изсвирено така убедено ниско, като че ли не той, а ние сме виновните за това че го искаме изсвирено другояче. Ще каже някой, леко ниско е музикантско да се изсвири, но това беше малко под чертата. Щрайхът беше добре, нямаше табланети и добре сътрудничеше за изграждането на кулминациите. Изобщо, без да знам как работи системата, като предполагам, че провинциален оркестър не е в състояние да привлече с лекота добри солисти и да направи така че всички солисти да са на ниво, май добре се справи въпросната филхармония със задачата си, особено ръководена от такъв диригент. Изглежда симфонията е толкова свирена, репетирана и така влязла в кръвта на музикантите, че който и да за стане пред тях все нещо ще излезе, за разлика от другите пиеси, май набързо претоплени за да акомпанират на изключителната цигуларка вместо титулярната филхармония. Едва ли обаче е нужно да се знаят подробностите около това.

Публиката – над петдесетте, а даже май над шейсетте. Няма ги младите. Нещо, някакъв мач имало, та може това да е причината, но залата си беше почти полупразна. Как се издържат тези оркестри? Субсидират ли се от муниципалитета или от бизнеси, щото от билети не виждам как такова сложно тяло каквото е симфоничен оркестър ще просъществува иначе?



Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор hipnotika (непознат )
Публикувано10.06.09 06:56



Солото на английския рог беше изсвирено от "тя",а не от "той",което силно ме навежда на мисълта,че си си посмукал/а/ пръстчетата докато си писал.


Ни чул,ни видял,ама да драскаме/разбирай-съчиняваме/,да става там весело...



Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор hipnotika (непознат )
Публикувано10.06.09 07:11



Да те светна-май принципалите дават по някоя стотинка на тези състави,виж за МУНИЦИПАЛИТЕ не знам,ама не е лошо и те да дадат..





Тема Re: как мина концертанови [re: ГT]  
Автор Живak (обичащ музиката)
Публикувано10.06.09 07:19



Щастлив съм да прочета такова мнение - то е видимо на човек, присъствал на концерта и неизкушен от дразгите, които се развиват тук...
Въпреки това, ще си позволя да не се съглася с абсолютно всичко, като разбира се, това си е мое мнение и е субективно... Но факта, че прочетох отговор, който бе видимо искрен и на човек с реално отношение към музиката, ме предизвиква да споделя своето виждане за нещата.
Объркването, породено от различните афиши и двойните програми, беше очевидно. И след края на концерта се чуваха хора да питат, "ок, кой беше този оркестър?"... Причината за тази смяна няма да коментирам, защото това е очевидно сложен проблем с вероятно повече фактори, които са оказали влияние.
И мен ме изненада изявлението на челистката, но от него поне стана ясно, че в програмата има включено още едно произведение, след концерта за цигулка. Защо трябваше тя да го каже и защо то не беше включено поне в допълнителните програми, си остава загатка.
Дали един оркестър е организиран или дезорганизиран, зависи от диригента. Но аз не мисля, че той беше неумел. Напротив. На мен ми направиха впечатление тихите динамики, които той постигна от оркестъра в акомпанимента. А оркестърът свири заедно и с хубав звук, интонационно беше стабилен (затова не съм съгласен с определението неорганизиран), което вярвам, се дължи до голяма степен на диригента. Прекрасни и перфектни сола на валдхорната! Солистката беше на много високо ниво. Известно е, че този концерт е много сложен за солиста, а и е малко трудно да постигнеш някакви особени ефекти, на каквито всички се радват, когато в означенията на всяка част стои "нон тропо"... Следващото едночастно произведение за цигулка и оркестър беше завладяващо. Изумително изпълнение на този романс!
Симфонията беше определено интересно изживяване. С много красиви моменти, удивителни хорали в медните (надявам се да е имало в залата представители на медните на софийските оркестри за да чуят това изпълнение) и много красиво и меко звучене на струнните. В цялата симфония (както и в акомпаниментите всъщност) нямаше никакви гафове, които да помрачат удоволствието от изпълнението. С ИЗКЛЮЧЕНИЕ на втората част - дървените на моменти сякаш бяха привнесени от някъде другаде - на две-три елементарни по принцип места имаше интонационни неточности (в унисоните на флейти и обои). Обоите бяха с принципно груби встъпления (за разлика от акомпанимента (!). На няколко пъти фагота реши, че може да да свири и по-високо от останалите. Което беше "компенсирано" с изключително ниския английски рог. За първи път чувам толкова убедително ниско свирене... И също така за първи път чух кикс от флейта. Чак реших, че не съм разбрал. Накрая на втората част чух най-чисто изсвирените акорди в контрабасите, които съм чувал в живота си и от там нещата пак се наместиха. Четвъртата част бе, подобно на първата, като за запис. Въпреки някои малко странни темпови отклонения на диригента. За мен, като цяло, акомпанимента бе по-добър от гледна точка на перфектност на изпълнението, макар че, симфонията бе по-завладяваща.
Публиката не беше малобройна, според това, на което сме свикнали напоследък в зала България. Втори балкон беше празен, балкона беше пълен, а долу бе доста пълно, но и с видими свободни зони. За съжаление, това е тенденция и не мисля, че има нещо общо с мача, който се игра същата вечер...

Накратко: приказна солистка, много добър диригент и оркестър, който по нищо не отстъпва на софийските. За мен голямото преживяване на вечерта бяха солистката и общия звук на състава, в който имаше някакво благородство, малко позабравено в София...

Тишина моля, слушам музика!


Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано10.06.09 09:50



Всеизвестно е, че БГ музикантите ходят цял живо на турнета, но не научават и буква чужд език. За това превеждам и за 2те страни.
МУНИЦИПАЛИТЕ - кметство, въпроса беше дали то плаща субсидии.
А принципалите в БГ се разбира Министерството на културата. То наистина дава от нашите данъци, за да се издържат оркестрите!

L'aiuola che ci fa tanto feroci


Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор ГT (непознат )
Публикувано10.06.09 11:53



"Солото на английския рог беше изсвирено от "тя",а не от "той",което силно ме навежда на мисълта,че си си посмукал/а/ пръстчетата докато си писал.
Ни чул,ни видял,ама да драскаме/разбирай-съчиняваме/,да става там весело..."

Айде холан, що за логика? Идва някой отнякъде си, купува билет, влиза, сяда на 19-ти ред и чува централно соло изсвирено ниско. Ама мъж ли, жена ли (не се вижда от 19-ти ред) солото все си е ниско. Да не почвам за флейтистката дето някак не може да схване, че не се фразира така солото й. Не чува ли щрайха как го докарва? Както и да е. Относно динамиката обаче @Живак е прав (дано не бъркам пола пак). Разбира се, трудно се прави оркестър със съвършени компоненти, особено ако е някъде от периферията (да не ме чуе майка ми, която е родом от Русе, но тогавяа Русе е бил културният център на България).

Нека обаче пак си кажа болката -- в антракта разглеждам във фоайето изложбата, посветена на годишнината на Софийската Филхармония и никак не успявам да видя снимка на най-великия цигулар след Паганини -- Васко Абаджиев. Или пак нещо съм недогледал, или това сме си пак ние, току ни пробутат някой за музикант-гений и физиономията му на всяко табло, а онова, което е истинското си го погребваме сами като че не е било.



Тема Re: как мина концертанови [re: ГT]  
Автор Babaca (Умерен)
Публикувано10.06.09 13:09



Попупразна зала казваш?? Това е то Софийски седмици бледо копие на фестивала на Стършенов. А и кой ще отиде на концерт на предатели?? Дирижирани от човек, който до преди 1 месец беше обявен с друг оркестър и менажирани( да не идва от менажерия?) от търговец, който само до няколко месеца твърдеше, че въпросния диригент няма да стъпи в Русе, както и обратното - той да не стъпи в Пловдив!!!
Въпросните люде бяха заведени една година във френската полиция на едно турне във Франция, но това е вече друга история!!!



Тема Re: как мина концертанови [re: ГT]  
Автор kolegialno (непознат )
Публикувано10.06.09 16:10



Вашето мнение е като бяла лястовица...
Наистина си личи, че не битувате в наши географски ширини - открит тон, сериозно отношение, лично мнение (субективно, естествено, което показва чуването ви и вкуса ви), мнение- неопорочено от "любов и омраза" към Г.Д. -като диригент или директор... Явно не сте запознат и с интересната случка - как един оркестър бива подменен след неуспешния директорскиу конкурс на въпросния диригент.

Личи и естествената ви почуда - КАК се издържат тези състави.... и изумлението ви от липса на публика...
Последната тема - е много обширна и е както въпрос на държавна политика, така и резултат на години БЕЗДЕЙСТВИЕ и НИКАКВА работа - да се възпитава публика -занапред!!!!!!
Най-добре да отворим нова тема и там да дискутираме - ГРАДИВНО . Нали казвате, че много директори четат този форум. Ами дайте да им разказваме какво се прави навън, да им качваме линкове към образователните програми на опери и Филхармонии. В това число - да разказваме за десетките БЕЗПЛАТНИ (или поне включени в служебните задължения) изяви на оркестрани по училища, Комюнити центрове, Благотворителни каузи и пр. За дните на отворени врати - в която се изсипват стотици хора - за да разгледат - да речем операта отвътре - сцената, ателиетата, гримьорните, за платените генерални репетиции...

Много колеги ще възклинат, че това е ненужно, защото познават политиката на Министерството на Културата... Явно там не искат нещата да са по-добре, а жалкото е, че подобна политика намира почва...



Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано10.06.09 16:15



Всяка година ви дават(МУНИЦИПАЛИТЕ ) по 100 000 лв. но вие не питате каде потъват?

Qui semina il vento racoglie....



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.