Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:27 22.06.24 
Култура и изкуство
   >> Класическа музика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема как мина концерта  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано09.06.09 21:09



Разкажете как мина концерта с творби на Дворжак на ОФД Русе с М. Георгиева в София, който трябваше да бъде направен от колегите им от Пловдив, но в последния момент поради по - качествения оркестър на Русе беше извършена замяна от диригента Георги Димитров. Солистката Георгиева да не би да е дъщеря на диригента?

L'aiuola che ci fa tanto feroci


Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор ГT (непознат )
Публикувано10.06.09 00:30



Чак сега разбрах каква била тази мистерия – гледам на афиша за концерта пише Русенска филхармония, а в програмата обявена Пловдивската, а и преди началото първата челистка стана и ни в клин ни в ръкав взе че обяви това, което го имаше в афиша, като че ли можеше да има някакво съмнение. А то могло.

Веднага започвам с това – прекрасна цигуларка. Техниката безупречна, тоноизвличането красиво и много женствено, донякъде плахо, но много естетично. Такова изпълнение не се слуша всеки ден. Инструментът с който свири доста тих, за съжаление. Голямото удоволствие обаче помрачено от напълно посредствен оркестър. Това момиче заслужава съвсем друго обкръжение и не ми е ясно как се е съгласила да свири с този ужасно дезорганизиран оркестър с неумел диригент.

Щях да си тръгна след това разочарование, но останах просто от любопитство да чуя докъде може да се стигне. Обаче, о чудо, деветата симфония беше представена почти така както я разбирам. Нямаше го пращенето на ентусиазиран брас, типично за провинциалните оркестри. Нещо повече, медните се оказаха доста на ниво изобщо като ансамбъл. Не бих казал същото за дървените – някакви елементи там постоянно се надпреварваха да цапат пейзажа. Да не говорим за солото на английския рог във втората част, което беше изсвирено така убедено ниско, като че ли не той, а ние сме виновните за това че го искаме изсвирено другояче. Ще каже някой, леко ниско е музикантско да се изсвири, но това беше малко под чертата. Щрайхът беше добре, нямаше табланети и добре сътрудничеше за изграждането на кулминациите. Изобщо, без да знам как работи системата, като предполагам, че провинциален оркестър не е в състояние да привлече с лекота добри солисти и да направи така че всички солисти да са на ниво, май добре се справи въпросната филхармония със задачата си, особено ръководена от такъв диригент. Изглежда симфонията е толкова свирена, репетирана и така влязла в кръвта на музикантите, че който и да за стане пред тях все нещо ще излезе, за разлика от другите пиеси, май набързо претоплени за да акомпанират на изключителната цигуларка вместо титулярната филхармония. Едва ли обаче е нужно да се знаят подробностите около това.

Публиката – над петдесетте, а даже май над шейсетте. Няма ги младите. Нещо, някакъв мач имало, та може това да е причината, но залата си беше почти полупразна. Как се издържат тези оркестри? Субсидират ли се от муниципалитета или от бизнеси, щото от билети не виждам как такова сложно тяло каквото е симфоничен оркестър ще просъществува иначе?



Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор hipnotika (непознат )
Публикувано10.06.09 06:56



Солото на английския рог беше изсвирено от "тя",а не от "той",което силно ме навежда на мисълта,че си си посмукал/а/ пръстчетата докато си писал.


Ни чул,ни видял,ама да драскаме/разбирай-съчиняваме/,да става там весело...



Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор hipnotika (непознат )
Публикувано10.06.09 07:11



Да те светна-май принципалите дават по някоя стотинка на тези състави,виж за МУНИЦИПАЛИТЕ не знам,ама не е лошо и те да дадат..





Тема Re: как мина концертанови [re: ГT]  
Автор Живak (обичащ музиката)
Публикувано10.06.09 07:19



Щастлив съм да прочета такова мнение - то е видимо на човек, присъствал на концерта и неизкушен от дразгите, които се развиват тук...
Въпреки това, ще си позволя да не се съглася с абсолютно всичко, като разбира се, това си е мое мнение и е субективно... Но факта, че прочетох отговор, който бе видимо искрен и на човек с реално отношение към музиката, ме предизвиква да споделя своето виждане за нещата.
Объркването, породено от различните афиши и двойните програми, беше очевидно. И след края на концерта се чуваха хора да питат, "ок, кой беше този оркестър?"... Причината за тази смяна няма да коментирам, защото това е очевидно сложен проблем с вероятно повече фактори, които са оказали влияние.
И мен ме изненада изявлението на челистката, но от него поне стана ясно, че в програмата има включено още едно произведение, след концерта за цигулка. Защо трябваше тя да го каже и защо то не беше включено поне в допълнителните програми, си остава загатка.
Дали един оркестър е организиран или дезорганизиран, зависи от диригента. Но аз не мисля, че той беше неумел. Напротив. На мен ми направиха впечатление тихите динамики, които той постигна от оркестъра в акомпанимента. А оркестърът свири заедно и с хубав звук, интонационно беше стабилен (затова не съм съгласен с определението неорганизиран), което вярвам, се дължи до голяма степен на диригента. Прекрасни и перфектни сола на валдхорната! Солистката беше на много високо ниво. Известно е, че този концерт е много сложен за солиста, а и е малко трудно да постигнеш някакви особени ефекти, на каквито всички се радват, когато в означенията на всяка част стои "нон тропо"... Следващото едночастно произведение за цигулка и оркестър беше завладяващо. Изумително изпълнение на този романс!
Симфонията беше определено интересно изживяване. С много красиви моменти, удивителни хорали в медните (надявам се да е имало в залата представители на медните на софийските оркестри за да чуят това изпълнение) и много красиво и меко звучене на струнните. В цялата симфония (както и в акомпаниментите всъщност) нямаше никакви гафове, които да помрачат удоволствието от изпълнението. С ИЗКЛЮЧЕНИЕ на втората част - дървените на моменти сякаш бяха привнесени от някъде другаде - на две-три елементарни по принцип места имаше интонационни неточности (в унисоните на флейти и обои). Обоите бяха с принципно груби встъпления (за разлика от акомпанимента (!). На няколко пъти фагота реши, че може да да свири и по-високо от останалите. Което беше "компенсирано" с изключително ниския английски рог. За първи път чувам толкова убедително ниско свирене... И също така за първи път чух кикс от флейта. Чак реших, че не съм разбрал. Накрая на втората част чух най-чисто изсвирените акорди в контрабасите, които съм чувал в живота си и от там нещата пак се наместиха. Четвъртата част бе, подобно на първата, като за запис. Въпреки някои малко странни темпови отклонения на диригента. За мен, като цяло, акомпанимента бе по-добър от гледна точка на перфектност на изпълнението, макар че, симфонията бе по-завладяваща.
Публиката не беше малобройна, според това, на което сме свикнали напоследък в зала България. Втори балкон беше празен, балкона беше пълен, а долу бе доста пълно, но и с видими свободни зони. За съжаление, това е тенденция и не мисля, че има нещо общо с мача, който се игра същата вечер...

Накратко: приказна солистка, много добър диригент и оркестър, който по нищо не отстъпва на софийските. За мен голямото преживяване на вечерта бяха солистката и общия звук на състава, в който имаше някакво благородство, малко позабравено в София...

Тишина моля, слушам музика!


Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано10.06.09 09:50



Всеизвестно е, че БГ музикантите ходят цял живо на турнета, но не научават и буква чужд език. За това превеждам и за 2те страни.
МУНИЦИПАЛИТЕ - кметство, въпроса беше дали то плаща субсидии.
А принципалите в БГ се разбира Министерството на културата. То наистина дава от нашите данъци, за да се издържат оркестрите!

L'aiuola che ci fa tanto feroci


Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор ГT (непознат )
Публикувано10.06.09 11:53



"Солото на английския рог беше изсвирено от "тя",а не от "той",което силно ме навежда на мисълта,че си си посмукал/а/ пръстчетата докато си писал.
Ни чул,ни видял,ама да драскаме/разбирай-съчиняваме/,да става там весело..."

Айде холан, що за логика? Идва някой отнякъде си, купува билет, влиза, сяда на 19-ти ред и чува централно соло изсвирено ниско. Ама мъж ли, жена ли (не се вижда от 19-ти ред) солото все си е ниско. Да не почвам за флейтистката дето някак не може да схване, че не се фразира така солото й. Не чува ли щрайха как го докарва? Както и да е. Относно динамиката обаче @Живак е прав (дано не бъркам пола пак). Разбира се, трудно се прави оркестър със съвършени компоненти, особено ако е някъде от периферията (да не ме чуе майка ми, която е родом от Русе, но тогавяа Русе е бил културният център на България).

Нека обаче пак си кажа болката -- в антракта разглеждам във фоайето изложбата, посветена на годишнината на Софийската Филхармония и никак не успявам да видя снимка на най-великия цигулар след Паганини -- Васко Абаджиев. Или пак нещо съм недогледал, или това сме си пак ние, току ни пробутат някой за музикант-гений и физиономията му на всяко табло, а онова, което е истинското си го погребваме сами като че не е било.



Тема Re: как мина концертанови [re: ГT]  
Автор Babaca (Умерен)
Публикувано10.06.09 13:09



Попупразна зала казваш?? Това е то Софийски седмици бледо копие на фестивала на Стършенов. А и кой ще отиде на концерт на предатели?? Дирижирани от човек, който до преди 1 месец беше обявен с друг оркестър и менажирани( да не идва от менажерия?) от търговец, който само до няколко месеца твърдеше, че въпросния диригент няма да стъпи в Русе, както и обратното - той да не стъпи в Пловдив!!!
Въпросните люде бяха заведени една година във френската полиция на едно турне във Франция, но това е вече друга история!!!



Тема Re: как мина концертанови [re: ГT]  
Автор kolegialno (непознат )
Публикувано10.06.09 16:10



Вашето мнение е като бяла лястовица...
Наистина си личи, че не битувате в наши географски ширини - открит тон, сериозно отношение, лично мнение (субективно, естествено, което показва чуването ви и вкуса ви), мнение- неопорочено от "любов и омраза" към Г.Д. -като диригент или директор... Явно не сте запознат и с интересната случка - как един оркестър бива подменен след неуспешния директорскиу конкурс на въпросния диригент.

Личи и естествената ви почуда - КАК се издържат тези състави.... и изумлението ви от липса на публика...
Последната тема - е много обширна и е както въпрос на държавна политика, така и резултат на години БЕЗДЕЙСТВИЕ и НИКАКВА работа - да се възпитава публика -занапред!!!!!!
Най-добре да отворим нова тема и там да дискутираме - ГРАДИВНО . Нали казвате, че много директори четат този форум. Ами дайте да им разказваме какво се прави навън, да им качваме линкове към образователните програми на опери и Филхармонии. В това число - да разказваме за десетките БЕЗПЛАТНИ (или поне включени в служебните задължения) изяви на оркестрани по училища, Комюнити центрове, Благотворителни каузи и пр. За дните на отворени врати - в която се изсипват стотици хора - за да разгледат - да речем операта отвътре - сцената, ателиетата, гримьорните, за платените генерални репетиции...

Много колеги ще възклинат, че това е ненужно, защото познават политиката на Министерството на Културата... Явно там не искат нещата да са по-добре, а жалкото е, че подобна политика намира почва...



Тема Re: как мина концертанови [re: hipnotika]  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано10.06.09 16:15



Всяка година ви дават(МУНИЦИПАЛИТЕ ) по 100 000 лв. но вие не питате каде потъват?

Qui semina il vento racoglie....


Тема Re: как мина концертанови [re: kolegialno]  
Автор zvetarkata (непознат)
Публикувано10.06.09 20:31



Всичко това е много хубаво за образователните концерти ,за благотворителноста.Само ми е любопитно в кой ден от седмицата ще ги турите.Операта има 1 почивен ден в седмицата всеки ден репетиции и поне 3 представления на седмица.(Заслуга на директора им).Състава е 3 пъти по малък от комунистическо време.Софийска филхармония има 60-70 концерта годишно с програми от трудни по трудни.
Като толкова сте се загрижили за музикалното възпитание на подрастващите
не ви ли се струва,че и музикантите имат нужда от грижи.Да не сме грамофон.
Когато Ви се поиска и винаги с качество най малко на Филаделфийската филхармония да си го пускате.Знаете ли ,че на всеки концерт умираме с тези
"добри"диригенти и солисти.Знаете ли,че се скапваме от допълнителна работа
за да си издържаме семействата си.И едва се справяме.Накрая имате ли представа какви са ни заплатите-500-550лв и то на първите институти.Да не отварям уста за провинцията,че там няма и допълнителна работа.
На не си мислите случайно,че нас не ни е грижа за подрастващите?
Да не би случайно да си мислите,че не искаме да ходим подготвени на работа?
Не можем!!!
А Вие всичко ли давате от себе си за работата си?
По моите наблюдения-НЕ!
Писна ми да чувам призиви за професионализъм.
Това не значи само задължения,но и права-условия на труд.заплати ит.н.
Говорете и за това.



Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор registered (непознат )
Публикувано10.06.09 20:41



Музикантите от Русенското ОФД са на работа - те са длъжни да свирят на всички репетиции, концерти и др. които са поставени в редовната им програма. Най-многото могат да изразят лична позиция на несъгласие с някое разпореждане на ръководството!

Доколкото имам информация за предишните отношения на НТ и ГД, предполагам, че върху НТ е упражнен натиск от съответно място, на който той не е могъл да откаже, за да приеме този ангажимент.

Колегите от Пловдив по същия начин могат най-много да напишат някое изявление/декларация ако не са съгласни. Не се знае дали не се чустват облекчени, че няма да търпят още една седмица издевателства. (Без да оспорвам добрите диригентски качества на ГД).

Интересно какво прави ръководството на фестивала - те могат да се съгласят или да не се съгласят на такава размяна. От друга страна, от къде да му намерят оркестър на ГД, след като е важно той да дирижира, а не кой оркестър ще свири.

И ето така възниква един прецедент на българската музикална сцена. Изтъкан от много компромиси, мълчание, безразличие и лични дрязги.

ТЪЖНО!



Тема Re: как мина концертанови [re: zvetarkata]  
Автор kolegialno (непознат )
Публикувано11.06.09 17:00



За съжаление, точно такова е битието на един редови музикант - почтен и добър професионалист.
Всичко което описвате е самата истина.
Болезнено...тъжно... отчайващо...
Не подлежи на коментар, вие направихте една снимка...
За мен не е черно-бяла, а цветна, защото такъв е бил и моят делник години наред...
Мислех си -ако някой външен човек прочете разказа ви...ми той ще ни обяви за напълно нещастни хора... и ще се чуди на мазохизма, че въпреки това все още има родители, които си насочват дечурлигата към Музикалното училище...
Представих си как някой мой ученик ми донесе в клас вашия пост, прочете го на глас и ме попита за коментар............



Тема Re: как мина концертанови [re: zvetarkata]  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано11.06.09 17:27



Ами тогава, защо си пъдите добрите диригенти (справка само Емил Табаков) и свирите с плазмодии, които не знаят да прочетат партитурите както и още няколко случая в последните години. Да не са толкова много добрите, броя ги на пръстите на едната ми ръка!!! Интересно е, че не пъъдите Краси Топалов и Жорето Чапразов, а все такива ( справка от миналото К. Илиев), които ви истискват душиците, кога с памук, кога с нещо по пиперлия, но накрая резултата е винаги в полза на "лошите характери". Или сравнявате Златарев с Табаков? Хайде да не бъркам повече в раната!!!!!

Qui semina il vento racoglie....


Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор zvetarkata (непознат)
Публикувано11.06.09 22:09



Да не бяхте бъркали.Явно нищо не сте разбрали от предния ми пост.
Отчайващо заблуден(а) сте.Музика не се прави в крайна бедност и в тягостна,
съкращаваща живота обстановка.Всичко може да се прости на талантливия диригент,но не и омразата му към музикантите.А това е главна черта на българските.
Ако сте били на концерта на Урош Лайовиц забелязахте ли реакцията на оркестрантите към него.Да сте присъствали на подобна реакция към български
диригент?



Тема Re: как мина концертанови [re: zvetarkata]  
Автор kandide (любопитен)
Публикувано11.06.09 22:25



Дали съм заблуден(а) не е толкова важно. Гост диригент е едно, а постоянен диригент е друго. Странно е, че не сте чули претупаните дивизи в Заратустра, особено прочетените много широки триоли, да не говоря за Хайдн, който пък нямаше нищо общо със стила на автора. Хайде да не си говорим глупости. Излишно е!

Qui semina il vento racoglie....


Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор 3opoacтъp (по пътя)
Публикувано11.06.09 23:57



Виж ти, кой кого тръгнал да критикува...
Той верно нищо не разбира Лайовиц - той само във Виена е завършил, и живее, и е професор в Музикалната академия, и дирижира там.... То това какво е, глупости някакви... какво разбират те във Виена от Хайдн и Щраус?!
Е, друго щеше да е, ако питаха "kandide", та той да ги просветли как се изпълнява тяхната музика...
Та хайде да не си говорим глупости. Наистина е излишно!!!



Тема Re: как мина концертанови [re: 3opoacтъp]  
Автор beelzebub (непознат )
Публикувано16.06.09 03:38



Льохо, Льохооооооооооооооо, Льохо!
Много е гот в Америките вече.
Защо ли...



Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор damore (непредсказуем)
Публикувано18.06.09 10:07



"Георги Димитров, Мила Георгиева и Русенският симфоничен оркестър бяха следваща фестивална конфигурация в сферата на интерпретативното. Смяната на Пловдивския оркестър (обявен в програмата на фестивала заради Георги Димитров) с Русенския, след избора на нов директор в Пловдив, бе решена и извършена от организаторите на фестивала и мисля, че бе напълно резонна. В изкуството има субординация на личности, критерии и ценности. Когато фестивален мениджмънт прави програма и репертоар, той търси имена първо сред диригенти и солисти. Така че това бе абсолютно професионално решение – фестивалната публика очакваше именно срещата на Георги Димитров и Мила Георгиев"

След това мнение на Е.Дочева останах с впечатление, че музикантите от Пловдивския и Русенския оркестър не са никакви личности, ами чували с картофи!





Тема Re: как мина концертанови [re: damore]  
Автор Sao (SysAdmin)
Публикувано18.06.09 10:42



Поръчкова статия. Едва ли някой вярва на написаното от Дочева вече. Един път Софийската Филхармония била "подпечатала генерално пълномощно" друг път друго нещо. Всички са криви само нейните "спонсори" прави.





Тема Re: как мина концертанови [re: damore]  
Автор kolegialno (непознат )
Публикувано18.06.09 15:11



"Смяната на Пловдивския оркестър (обявен в програмата на фестивала заради Георги Димитров) с Русенския, след избора на нов директор в Пловдив,
бе решена и извършена от организаторите на фестивала и мисля, че бе напълно резонна."
Ако това е истина и г-жа Дочева е упълномощена да го заяви излиза, че организаторите на фестивала са преценили-че Г.Д. кто НЕдиректор не може да дирижира същия съсстав, който е дирижирал до вчера. А също така организаторите на фестивала правят наказателна акция срещу този състав (интересно ТЕ ли проведоха конкурса и ТЕ ли непреизбраха директора си).

КОЛЕГИ ПЛОВДИВЧАНИ - дано да отговорите с писмо до в-к "Култура", до организаторите на Фестивала и до Министерство на Културата - с което да покажете позицията си а също така и да потвърдите думите на авторката, че
" В изкуството има субординация на личности, критерии и ценности. "
Не отминавайте с лека ръка, а отговорете с достойнство.

Редактирано от kolegialno на 18.06.09 15:13.



Тема Re: как мина концертанови [re: kolegialno]  
Автор Sao (SysAdmin)
Публикувано18.06.09 16:25



Няма смисъл да се ескалира това защото идеята на Георги Димитров е именно такава. Той очаква да се зашуми и неговото име да е в центъра на скандала с цел да си намери ново работно мясно. Истината е че не фестивала е взел решение да смени оркестъра. По скоро Пламен Джуров както и самата Мила Георгиева бяха поставени в една патова ситуация от капризите на Георги Димитров от която ситуация едвам се измъкнаха. Не искам да публикувам предложението което имам за участие от г-н Пламен Джуров защото не му е тук мястото, но ви уверявам че е пълно с хвалебствия към оркестъра на ОФД Пловдив а не към диригента. Това са и причините поради които от ОФД - Пловдив се отказахме да заведем съдебен иск към фестивала за пропуснати ползи (разбирай и нематериални). Всичките трима юристи с които се консултирах бяха категорични че на базата на документите които имам и създалата се ситуация ще спечелим такова дело срещу фестивала. Сега има доста други дела водени срещу институцията, поради неадекватни решения на бившият директор. Та това щеше да е кусура на цялата каша която остави след себе си Димитров. Както казах в един друг пост каквото било, било. Сега да гледаме напред. Да не се ровим в минало и в реваншизъм.



Тема Re: как мина концертанови [re: Sao]  
Автор kolegialno (непознат )
Публикувано18.06.09 18:50



Няма смисъл да се ескалира кое, Сао???
Няма ли смисъл да излезе наяве - че сте наистина състав с реноме, с физиономия, с принципи.......
И интересно как (според думите ви) е от интерес на Г.Д. да се шуми относно тези му маневри и демонстративно унижение на цял един състав и как това ще му помогне за намирането на нова работа....
Явно Г.Д., както и предишният ви директор Йорд.Михайлова, а и по-предишния Б.Ив. и т.н. разчитат на липсата на характер и на единност у вас, на неспособността на редовия ОФДеец да отстоява позиция (пък бил той - хорист, балетист, техн. кадър или оркестрант...)
Жалко, жалко, жалко...
Вината е в самите НАС!!!!!!!!!!!!!!!!

Дано не ви обиждам лично, защото вие сте член на този оркестър и явно сте буден човек и непримирим....но отстрани изглежда точно така.... Или все чакаме нЕкой синдикален лидер да поведе хорото, а ние да си кюткаме зад пулта и да се сърдим за разпределения....
Ама то при вас синдикалния лидер, говори се- приела пост от Г.Д. та набързо предала синдикалната кауза ..... "Браво на таквъзи директори" казано в стил Господари на ефира...............



Тема Re: как мина концертанови [re: Sao]  
Автор kolegialno (непознат )
Публикувано18.06.09 19:17



Sao, все пак по-достоверно звучи твърдението, че за фестивала е поканен на първо място Диригента.
Не се съмнявам в искреността на Пл.Джуров, който е засвидетелствувал високата си оценка за Пловдивския оркестър, но дълбоко се съмнявам, че биха поканили вашия оркестър с другите двама диригенти, първи помощници на Г. Димитров - Божидар Абр. и Кирчо Ламбов.



Тема Re: как мина концертанови [re: kolegialno]  
Автор nyakoisi (новак)
Публикувано21.06.09 03:30



Абе, хора!!!!
Не диригента.
МАЙСТОРА!!!!!!



Тема Re: как мина концертанови [re: ГT]  
Автор siqna2 (непознат )
Публикувано28.06.09 14:33



Да,наистина се изчервявам от цялата тая тема..защото е обидна за българския музикант,артист,творец..
И тъй като и аз бях на концерта,ще си позволя да напиша нещо макар,че не исках,защото за мен това си беше един псевдоконцерт..
Ще опитам да синтезирам някои от по-истинските и интересни "изказвания" ..
Значи как започна концерта:
зала "България",Концерт на Фестивала Софийски Музикални Седмици-оркестър на сцената,публика ( прилична като численост) програми,афиши-всичко както си му е редът..И изведнъж от стола си става една челистка и обявява кой състав стои пред очите и ушите на присъстващите и какво ще изпълни..недоумение пробягва в погледи,шепот -това да не би да е образователен концерт-на такъв престижен фестивал не е възможно да няма едно конферансие,което да обяви направените промени??


НО...е,провинциален оркестър все пак,нека не ги съдим много строго..може би в провинцията не се печатат програми ...знаем ли??
И излиза диригента Г.Димитров и Мила Георгиева..
Естествено ,че основно се слуша солистката,която всички познаваме и обичаме...наистина красива цигуларка и така красиво свири..за разлика от развилнелия се оркестър ( дайте да им покажем на софиянци как се свири:()..тук правилно в един пост е изразено мнение ,че тая солистка заслужава много по-добър оркестър..
Но има мнение и ,че върху Директора на ОФД-Русе Н.Тодоров бил оказан натиск да се съгласи на тая замяна-Русе вместо Пловдив...е,тая замяна е като кон за кокошка,но...натиск му оказали..кой,защо,как?? Как така се съгласява-все пак той е ДИРЕКТОР ,отделно,че си е от Пловдив и утре ще отиде да гостува там и т.н.
Въпроси,които отново будят недоумение..
Пл.Джуров и Мила Георгиева бли изпаднали в патова ситуация от капризите на Г.Димитров??
Искам да попитам-М.Георгиева никак не е коя да е,още по-малко Пл.Джуров-и т е са поставени в някаква ситуация напомняща параграф 22 от някакъв си диригент??
Това не мога да го проумея по никакъв начин,освен с единственото обяснение,че си живеем в страната наречена АБСУРДИСТАН..
Коментари,който има нека ги направи..аз поне се затруднявам много сериозно..
В резултат на това-едно добро представяне на оркестър ( наречен в един постинг "оркестър на предатели"-не коментирам),който плува в свои води в една популярна симфония и затова много трудна,но този оркестър си я знае от миналия век тая симфония и всеки новопостъпил оркестрант започва най-често с нея..
И понеже си е "оркестър от покрайнините" се чу ниското интонационно соло на английския рог,високия фагот,кикса на флейтата и антимузикалното й представяне ,не мисля,ч е щрайха беше толкова знаменателен ;тихите динамики според мен на моменти го правеха да звучи безлично и безхарактерно..а и много пъти си задавах въпроса-кой е концертмайстора на тоя оркестър-този,който е от лявата страна на диригента и е прието да има тая длъжностна характеристика или тъй "артистичната" челистка,която с глава ,с емоционални жестове ,с цялото си поведение помиташе и диригент и солистка и всичко край нея..?? И това пробуди отново недоумение в слушателите..
И накрая след този абсурден концерт се появи хвалебствената критика на Е.Дочева,която ни казва,че оркестъра бил заменен съвсем резонно,защото всъщност публиката се интересувала от имена-диригент,солист и т.н...
Това отново събуди недоумение-ами според видната ни критичка Дочева ( ако правилно съм я разбрала) явно най-добре е вече на "нашите" концерти да се постъпва както на концертите на естрадните ни изпълнители-само диригент и солист-другото-ПЛЕЙБЕК!!
На мен лично ми е срамно от всичко,което се случи..мисля,че е прецедент в историята на българското изпълнителско изкуство..
Защо мълчат тия,които допуснаха това -не знам..




Тема Re: как мина концертанови [re: siqna2]  
Автор konz_ert (непознат )
Публикувано28.06.09 18:24



Браво!Много точен и верен анализ!Всичко което става в момента пък и доста по-рано е обидно до болка за нас-музикантите!Само недейте казва,че всичко зависи от нас.Ние сме поставени на колене и то не само финансово.Зависими сме от всички тези,които са над нас и единственото нещо,което можем да направим е да се захванем с друга дейност!Между впрочем,много музиканти се насочиха другаде и още по-лошото и страшното е,че много малко млади хора и деца се занимават вече с музика.Нашето изкуство умира!



Тема Re: как мина концертанови [re: kandide]  
Автор siqna2 (непознат )
Публикувано28.06.09 21:41



Не поради "по-качествения оркестър" ОФД-Русе замени колегите си от Пловдив,а поради личните сметки и изгода на Г.Димитров-
назначен е от Директор-диригент Н.Тодоров в ОФД-Русе за 6 месеца-до 31.12,когато се навършвали годините му за пенсия...
А само преди 5-6 г. гостуването на Н.Тодоров на Мартенски Дни с ОФД-Пловдив,беше окачествено от Г.Димитров като най-безобразното и грозно представяне на целия фестивал,Н.Т. като диригента-самодеец,който проглушил ушите на всички в залата с необуздания просташки звук на оркестъра..
някой нещо да коментира???:(((
мен ме е срам още повече...просто сега го научих..





Тема Re: как мина концертанови [re: siqna2]  
Автор zvetarkata (непознат)
Публикувано28.06.09 23:07



Направо да го пенсионират-аз ще му дам 6 месеца от моите!



Тема Re: как мина концертанови [re: siqna2]  
Автор Zoller (запознат)
Публикувано29.06.09 15:53



Някой да коментира ли? Аз. Ама преди коментара, два въпроса - всичко което си писал/а са обобщени / преписани факти или мнения от други такива в този форум. Защо?
И защо Георги Димитров беше провъзгласен за Диригента-Месия, докато беше в силна позиция и сега изведнъж всички "установиха" колко лош човек бил той. Смятам, че единствените, които имат правото да протестират или коментират в този дух са колегите от Пловдив. Другото са интриги.

Както и да е. Част от нашата действителност е факта, че тези които управляват правят каквото си искат, без да ги интересува нищо друго. А другите (които искат да управляват, ама не им дават) се стараят да създават колкото може повече интриги, та да настройват управляващи срещу управлявани (нещо лошо подбрах думите, ама се разбира какво искам да кажа).
Има и трета група, но е малка, макар че е застъпена дори в този форум - такива които са искрени, дори наивни, и се радват на хубавото и се възмущават на лошото. За съжаление от тях нищо не зависи.



Тема Re: как мина концертанови [re: Zoller]  
Автор zvetarkata (непознат)
Публикувано29.06.09 17:12



Уточнете към кого са Ви въпросите,че не се разбира.
Колкото за Георги Димитров аз не съм чул да е бил обявяван за месия от някой редови музикант.Напротив не се сещам някой да се е изказвал добре за него.
Е ,може би някои музикални критици.
Колкото за управляващите-уви напълно сте прав!



Тема Re: как мина концертанови [re: Zoller]  
Автор Sao (SysAdmin)
Публикувано29.06.09 18:43



Зависи, зависи!



Предлагам облака да затвори темата. Мисля че се изчерпа, а и няма смисъл да я ровим повече.



Тема Re: как мина концертанови [re: Sao]  
Автор Xapoлд и MoдМодератор (ludens)
Публикувано29.06.09 23:36



Неприятно е, когато съм принуден да обличам мантията със знаменцето.
Жалко, но понякога се налага. За което, мисля, дължа обяснение на клубарите.

Онзи ден например някакъв ентусиаст беше решил да се повесели и взел, че вдигнал стара тема по най-безсмисления начин, пишейки вътре глупав рефрен, повторен няколко пъти през две минути. Не му стигнало, ами го беше засилил и в текущи теми. Трябваше да реагирам.

В темата на alkor1 за бликащата музика пък, защитата на личните позиции се изкривиха в някакви никому ненужни отношения. Въпреки призива, се въздържах от намеса. Нека написаното остане и да говори само за авторите си. Още повече тези автори не са случайно попаднали, а са показали сериозно присъствие в клуба.

В предложението на Сао обаче нещата са доста различни.
Темата не е само злободневна. Тя поставя много остри принципни въпроси. И си иска отговорите. Едва ли някой може да остане безучастен към подобна, меко казано, нагла злоупотреба с музикантите. Част от въпросите коментирахме в друга тема, наречена "Замяна". Която за съжаление накрая се отклони в посока дребнави обидни подмятания, което нямаше как да продължи.
Моето мнение по случая го изразих недвусмислено още в първата тема. Затова и не отидох на въпросния концерт. Въпреки, че към Русенския оркестър винаги съм имал симпатии, имам и добри приятели в него. Съжалявам и, че не чух Мила, която очевидно е във възход – слушах я със Солистите преди да заминат в Испания, беше неузнаваема. Съжалявам и, че прочетох онази т.н. статия...
Най-много съжалявам обаче, че написах "не искам да знам как се чувстват пловдивчани". Така че сега се поправям и ще кажа – знам, много добре усещам в какво състояние се намират. Затова се съгласявам със Сао и приключваме.
Извинявам се на форума за многото думи.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.