|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
Всичко това е много хубаво за образователните концерти ,за благотворителноста.Само ми е любопитно в кой ден от седмицата ще ги турите.Операта има 1 почивен ден в седмицата всеки ден репетиции и поне 3 представления на седмица.(Заслуга на директора им).Състава е 3 пъти по малък от комунистическо време.Софийска филхармония има 60-70 концерта годишно с програми от трудни по трудни.
Като толкова сте се загрижили за музикалното възпитание на подрастващите
не ви ли се струва,че и музикантите имат нужда от грижи.Да не сме грамофон.
Когато Ви се поиска и винаги с качество най малко на Филаделфийската филхармония да си го пускате.Знаете ли ,че на всеки концерт умираме с тези
"добри"диригенти и солисти.Знаете ли,че се скапваме от допълнителна работа
за да си издържаме семействата си.И едва се справяме.Накрая имате ли представа какви са ни заплатите-500-550лв и то на първите институти.Да не отварям уста за провинцията,че там няма и допълнителна работа.
На не си мислите случайно,че нас не ни е грижа за подрастващите?
Да не би случайно да си мислите,че не искаме да ходим подготвени на работа?
Не можем!!!
А Вие всичко ли давате от себе си за работата си?
По моите наблюдения-НЕ!
Писна ми да чувам призиви за професионализъм.
Това не значи само задължения,но и права-условия на труд.заплати ит.н.
Говорете и за това.
| |
|
Музикантите от Русенското ОФД са на работа - те са длъжни да свирят на всички репетиции, концерти и др. които са поставени в редовната им програма. Най-многото могат да изразят лична позиция на несъгласие с някое разпореждане на ръководството!
Доколкото имам информация за предишните отношения на НТ и ГД, предполагам, че върху НТ е упражнен натиск от съответно място, на който той не е могъл да откаже, за да приеме този ангажимент.
Колегите от Пловдив по същия начин могат най-много да напишат някое изявление/декларация ако не са съгласни. Не се знае дали не се чустват облекчени, че няма да търпят още една седмица издевателства. (Без да оспорвам добрите диригентски качества на ГД).
Интересно какво прави ръководството на фестивала - те могат да се съгласят или да не се съгласят на такава размяна. От друга страна, от къде да му намерят оркестър на ГД, след като е важно той да дирижира, а не кой оркестър ще свири.
И ето така възниква един прецедент на българската музикална сцена. Изтъкан от много компромиси, мълчание, безразличие и лични дрязги.
ТЪЖНО!
| |
|
За съжаление, точно такова е битието на един редови музикант - почтен и добър професионалист.
Всичко което описвате е самата истина.
Болезнено...тъжно... отчайващо...
Не подлежи на коментар, вие направихте една снимка...
За мен не е черно-бяла, а цветна, защото такъв е бил и моят делник години наред...
Мислех си -ако някой външен човек прочете разказа ви...ми той ще ни обяви за напълно нещастни хора... и ще се чуди на мазохизма, че въпреки това все още има родители, които си насочват дечурлигата към Музикалното училище...
Представих си как някой мой ученик ми донесе в клас вашия пост, прочете го на глас и ме попита за коментар............
| |
|
Ами тогава, защо си пъдите добрите диригенти (справка само Емил Табаков) и свирите с плазмодии, които не знаят да прочетат партитурите както и още няколко случая в последните години. Да не са толкова много добрите, броя ги на пръстите на едната ми ръка!!! Интересно е, че не пъъдите Краси Топалов и Жорето Чапразов, а все такива ( справка от миналото К. Илиев), които ви истискват душиците, кога с памук, кога с нещо по пиперлия, но накрая резултата е винаги в полза на "лошите характери". Или сравнявате Златарев с Табаков? Хайде да не бъркам повече в раната!!!!!
Qui semina il vento racoglie....
| |
|
Да не бяхте бъркали.Явно нищо не сте разбрали от предния ми пост.
Отчайващо заблуден(а) сте.Музика не се прави в крайна бедност и в тягостна,
съкращаваща живота обстановка.Всичко може да се прости на талантливия диригент,но не и омразата му към музикантите.А това е главна черта на българските.
Ако сте били на концерта на Урош Лайовиц забелязахте ли реакцията на оркестрантите към него.Да сте присъствали на подобна реакция към български
диригент?
| |
|
Дали съм заблуден(а) не е толкова важно. Гост диригент е едно, а постоянен диригент е друго. Странно е, че не сте чули претупаните дивизи в Заратустра, особено прочетените много широки триоли, да не говоря за Хайдн, който пък нямаше нищо общо със стила на автора. Хайде да не си говорим глупости. Излишно е!
Qui semina il vento racoglie....
| |
|
Виж ти, кой кого тръгнал да критикува...
Той верно нищо не разбира Лайовиц - той само във Виена е завършил, и живее, и е професор в Музикалната академия, и дирижира там.... То това какво е, глупости някакви... какво разбират те във Виена от Хайдн и Щраус?!
Е, друго щеше да е, ако питаха "kandide", та той да ги просветли как се изпълнява тяхната музика...
Та хайде да не си говорим глупости. Наистина е излишно!!!
| |
|
Льохо, Льохооооооооооооооо, Льохо!
Много е гот в Америките вече.
Защо ли...
| |
Тема
|
Re: как мина концерта
[re: kandide]
|
|
Автор |
damore (непредсказуем) |
Публикувано | 18.06.09 10:07 |
|
"Георги Димитров, Мила Георгиева и Русенският симфоничен оркестър бяха следваща фестивална конфигурация в сферата на интерпретативното. Смяната на Пловдивския оркестър (обявен в програмата на фестивала заради Георги Димитров) с Русенския, след избора на нов директор в Пловдив, бе решена и извършена от организаторите на фестивала и мисля, че бе напълно резонна. В изкуството има субординация на личности, критерии и ценности. Когато фестивален мениджмънт прави програма и репертоар, той търси имена първо сред диригенти и солисти. Така че това бе абсолютно професионално решение – фестивалната публика очакваше именно срещата на Георги Димитров и Мила Георгиев"
След това мнение на Е.Дочева останах с впечатление, че музикантите от Пловдивския и Русенския оркестър не са никакви личности, ами чували с картофи!
| |
Тема
|
Re: как мина концерта
[re: damore]
|
|
Автор |
Sao (SysAdmin) |
Публикувано | 18.06.09 10:42 |
|
Поръчкова статия. Едва ли някой вярва на написаното от Дочева вече. Един път Софийската Филхармония била "подпечатала генерално пълномощно" друг път друго нещо. Всички са криви само нейните "спонсори" прави.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|