|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Къде е публиката?
|
|
Автор |
Matisse () |
Публикувано | 27.05.07 11:59 |
|
Онзи ден - откриване на Софийски музикални седмици, половината зала - празна!
| |
|
Не се възмущавай толкова
| |
Тема
|
Re: Къде е публиката?
[re: Matisse]
|
|
Автор |
Pyиз (любител) |
Публикувано | 29.05.07 16:03 |
|
Публиката е на концерта на Джордж Майкъл. По една от водещите телевизии казаха, че този концерт е музикалното събитие на годината. Без коментар или Както ви се харесва по Шекспир
| |
Тема
|
Re: Къде е публиката?
[re: Pyиз]
|
|
Автор |
Oблak бял (член) |
Публикувано | 30.05.07 02:39 |
|
Ясно е, че Каварна умира в момента от завистническа мъка заради изтървания от нея годеник на великия Майкъл!
Разбирателно е и това, че (досега) редовната публика на Седмиците, навярно се е отнесла напоследък съвсем по гъбите. Гаче е имало избори...
| |
Тема
|
Re: И в Париж...
[re: Matisse]
|
|
Автор |
Pyиз (любител) |
Публикувано | 30.05.07 08:31 |
|
Снощи слушах Алегро виваче. От пианистката Лилия Бояджиева, която свири заедно със Светлин Русев разбрах, че в Париж винаги може да се намерят билети за симфоничен концерт. Само, ако гостува някой супер солисти или оркестър, в много рядки случаи, залите ще са пълни и билети няма да има. И там при гостуването на някоя поп-звезда, стадионите са пълни. Разбрах, че посетителите на концертите намаляват, което е световна тенденция. За това, според Лилия Бояджиева, имат вина дисковете, телевизията и така нататък. Разтоянията в Париж също си казват думата. Разбира се в Париж има изобилие от музикални прояви и има пренасищане, така да се каже.
Ами нека да кажа и за себе си. Преди "горях" по време на Софийските музикални седмици. Сега, както споменава Облак бял, ходя за гъби.
Редактирано от Pyиз на 30.05.07 08:36.
| |
|
Къде ходите за гъби?
Аз пообиколих тук таме горите, но нищо не намерих!
| |
Тема
|
Re: И в Париж...
[re: Pyиз]
|
|
Автор |
Koмaндopa (непознат
) |
Публикувано | 31.05.07 23:58 |
|
Къде ходите за гъби?
Аз пообиколих тук таме горите, но нищо не намерих.
| |
|
Spadaneto na interesa kam klasicheskata muzika e tendenzia v zelia svjat.
Naskoro mi razkazaha za sluchai na fleitistka v US, kojato svirila za edin ot golemite orkestri kato Cleveland ili podoben... tja ustanovila, che publikata ne slusha s vnimanie klasicheskata muzika i napusnala orkestara. Sega patuva i predstavja programa v kojato sviri orientalska muzika i tanzuva belly dancing (kutchek) i sabira piublika po-goljama ot tazi na sinfonichen orkestar...
"Est unusquisque faber ipsae suae fortunae "
| |
|
Спадането на интереса към класическата музика, за щастие, вече е история. Наистина, това се е наблюдавало като тенденция през 1992-1998. Вече не е така. Дори напротив
И още нещо - не е важно количеството на публиката. Защото дори и залата да е пълна с хора, отишли само за да отидат на класически концерт и връщайки се вкъщи да си пуснат Планета за "разтоварване", то посланието на тази музика, емоцията, закодираните усещания, биха стигнали много по-успешно до своите десетина адресати в полупразната зала, отколкото до претендиращите wannabes, които ще отидат на концерта на Ванеса Мей, считайки това "събитие" за нещо голямо.
| |
Тема
|
Re: Виктор Вълков
[re: Matisse]
|
|
Автор |
Pyиз (любител) |
Публикувано | 01.06.07 09:52 |
|
Снощи свири първия концерт за пиано и оркестър от Прокофиев. Произведение, което внася нещо ново в пианистичната литература. Забелязах Вълков заедно с виолончелиста Лъчезар Костов преди около 2-3 години. И двамата много талантливи и интелигентни млади хора. Даже Лъчо отдели внимание и на нашия клуб с няколко мнения. И след това се изгубиха по широкия свят. Снощи Вълков свири с майсторство тази интересна музика. Заслужено спечели овации и изпълни два биса. Вторият бе Шопен-едно много известно произведение.
На втория етаж на зала "България" има фоайе на Алексис Вайсенберг- снимки от негов концерт с Емил Чакъров, рисунки на пианиста с негов коментар, кратка автобиография. Прочетох мисъл на художника Василий Кандински за връзката между живопистта и музиката. Тази връзка редовно се показва чрез картини във фоайето на зала "България". Сещам се за втората дарба на големия наш бас Никола Гюзелев, а именно живопистта.
В концертната зала имаше свободни места, но напълно съм съгласен с Джинджифил, че по-важното е да има десет души в залата, но истински разбиращи музиката, отколкото 500 скучаещи сноби, дошли да се покажат и да огледат присъстващите.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|