|
Тема
|
Беше ли дне снякой на италианеца в зала "България"
|
|
Автор |
balgarin (poznat) |
Публикувано | 27.02.04 01:15 |
|
Какво мислите?...
На ринга излезли Доброто и Злото.
Хората заложили за Злото.
То победило.
Хората спечелили.
| |
Тема
|
Re: Беше ли дне снякой на италианеца в зала "България"
[re: balgarin]
|
|
Автор |
Pyиз (любител) |
Публикувано | 27.02.04 09:03 |
|
Италианецът Никола Булфоне / роден в Швеция!/ даде много леко и финно изпълнение на любимия ми концерт за кларинет и оркестър в ла мажор. Адажиото и Рондото бяха прекрасни. Чета в програмата, че някои считат този концерт за най-силното "откровение" на Моцарт.
Снощи свириха и "Адажието" от пета симфония на Малер- Една прекрасна лирична страница на големия композитор, в която участват само струнни.
И Реформационната симфония на Менделсон. Снощи за първи път разбрах от програмата на Милена Божикова, че номерата в симфониите на Менделсон не отговарят на реда на тяхното написване. Някаква бъркотия, защо ли ? При гениите всичко е възможно. Реформационната симфония е втора по ред, пък е била издадена като пета. Ами то и при Бетовен има такова разминаване. Вторият клавирен концерт е бил написан по-рано от първия, но носи номер 2. При Шопен и двамата му клавирни концерти са объркани. В смисъл вторият е бил написан преди първият, но не носи № 1. Мисля, и при Лист е така с двамата му клавирни концерта, но единият е бил преработван и може би затова е издаден като втори.
Реформацията е голямо общестевно-политическо събитие, което обхваща много европейски страни. Най-главният бунтар е Мартин Лютер, който написва своите 95 тезиса, насочени срещу римския папа./ Той превежда Библията на немски език./ По това време се ражда и протестанството в религията.
За това велико време на обществени потресения Менделсон посвещава своя симфония. Менделсон използва "петтонов мотив от саксонската литургия, включен по-късно и от Вагнер в "Парсифал" в лайтмотива на Граал." / Милена Божикова/. Във финала на Менделсоновата симфония се използва хоралът на Мартин Лютер "Eine feste Burg ist unser Gott" - "Господ е нашата твърда опора" . Звучи страхотно и като изречение. Хоралът е в темпо Andante con moto. Тържествени фанфари звучат в Allegro maestoso.
Менделсон е велик!!
Отдавам дължимото на диригента Пламен Джуров и на оркестрантите от СФ.
Редактирано от Pyиз на 27.02.04 09:10.
| |
Тема
|
Re: Беше ли дне снякой на италианеца в зала "България"
[re: balgarin]
|
|
Автор |
see|(er (малко известен) |
Публикувано | 27.02.04 17:24 |
|
Може би сте професионалист и имате нещо конкретно пред вид, но не разбрах нищо от това за доброто и злото... Италианецът Никола Булфоне беше съвършен, а кларинетът му - вълшебен. Филхармониците бяха на обичайната си висота, Пламен Джуров също. Имах една прекрасна вечер! Филхармонията не е свирила Малер и Брукнер от може би три години, но за щастие тя не е единствена. Скоро ще слушаме оркестъра на радиото! Очаквам празник!
see|(er ... the reason. Редактирано от see|(er на 27.02.04 17:29.
| |
Тема
|
Re: Беше ли дне снякой на италианеца в зала "България"
[re: see|(er]
|
|
Автор |
Liebestod (ентусиаст) |
Публикувано | 28.02.04 00:40 |
|
Е, до 26-ти март има още доста време!...
Kuckuck hat sich zu Tode gefallen...
Кукувицата падна мъртва...
| |
Тема
|
Re: Беше ли дне снякой на италианеца в зала "България"
[re: Pyиз]
|
|
Автор |
balgarin (poznat) |
Публикувано | 01.03.04 01:43 |
|
Объркване има и при Шуберт - и по-точно при симфониите.
9-тата,т.нар."Голяма"всъщност е седма,ако се не лъжа.
А що се отнася до Никола Булфоне - аз като бивш кларинетист ще кажа,че генерално много ми хареса.На места необяснимо за мен бързаше,но така му е харесало.
Интересното в случая е,че той не свири на кларинет,ами на басетхорн.
За такъв инструмент е писан оригинала на концерта.
Има разлика главно в тембъра и в тоновия обем.
Басетхорнът стига до до на малка октава,а кларинета до ми(ми бемол на малка при пълната система на Бьом).
Също в ниският регистър басетхорна прилича по тембър на бас кларинет.
Оркестърът ми хареса с малко изключения.
На Малер имаха невероятен звук.
Тука сте се събрали меломани само и ми изглежда доста приятен клуб.
Ще се отбивам от време на време да видя как вървят дискусиите.
На ринга излезли Доброто и Злото.
Хората заложили за Злото.
То победило.
Хората спечелили.
Редактирано от balgarin на 01.03.04 05:40.
| |
Тема
|
Re: Формата на инструмента?
[re: balgarin]
|
|
Автор |
see|(er (малко известен) |
Публикувано | 04.03.04 16:05 |
|
Видях една рисунка на басетхорн, където беше изобразен леко пречупен. Това харакрерно ли е или не е задължително? А може би не съм видял добре?
see|(er ... the reason.
| |
|
Виждала съм три типа басетхорни- само извити; напълно пречупени под прав ъгъл и трети - с форма, наподобяваща съвременния бас кларинет. А пропо, обоите da caccia също са извити под прав ъгъл. Имат меко казано чаровен тембър...
| |
Тема
|
Re: Формата на инструмента?
[re: see|(er]
|
|
Автор |
balgarin (poznat) |
Публикувано | 05.03.04 22:30 |
|
Предполагам,че колегата отговори.
Аз лично не мога да отговоря.
На ринга излезли Доброто и Злото.
Хората заложили за Злото.
То победило.
Хората спечелили.
| |
|
|
|
|