Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:41 19.04.24 
Култура и изкуство
   >> Класическа музика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Бетовен - Концерт за пиано но. 3  
Автор railway (непознат)
Публикувано19.01.02 20:06



Третият концерт за пиано е сред любимите ми музикални произведения. Истинско приключение е да изследваш различните интерпретации на едно музикално произведение. От слушателски опит ми е известно, че за един непросветен в техническата и теоретическата част на една творба, като мен, всяко музикално изживяване е различно и зависи от психологическото състояние на слушащия. Вероятно това е в сила и за изкуството като цяло.
От една година концертите за пиано за се превърнали в мое хоби. Боже господи всичко това звучи толкова наивно, глупаво и дори малко снобско. Така че не ми остава нищо друго освен да започна да ораторстван над лубимия ми концерт.

За пръв път се докоснах до Бетовеновата творба с изпълнението на ПОЛИНИ. Всъщност ако трябва да съм искрен неговото изпълнение тогава ми се стори като едно весело голямо приключение, фантастично странстване из вълшебния свят на музиката.

Изпълненето на РИХТЕР беше едно почти мистично преживяване. Първото ми впечатление е че Рихтер успява по фантастичен начин да те въвлече в атмосферата на Бетовеновата епоха. Изпълнението му е изключително, защото някак си е модно и аристократично, суетно и величествено.

Глен ГУЛД и Бърнстейн според моето скромно разбиране са една от най-изненадвашите изпълнителски двойки. Двамата са изключителни индивидуалисти и това повлиява на съвместната им изява. В началото на концерта започва изключително бурно, зашеметяващо. Когато Глен се включва сякаш всичко затихва, и настъпва ефирна атмосфера. Произведението обаче е леко разкъсано и може да се раздели на няколко момента. Във втората част преобладава тъжно и самотно чувство напомнящо за лека носталгия. Трета част е динамична и изключително жизнерадостно. Изпълнениата на Глен са винаги нещо уникално. Това ми беше първата среща с този невероятен музкикант. Сега имам великолепни впечатления от изпълнението му на Първият концерт на Брамс, Сонатите на Бетховен, а за Голдберг вариациите...всеки ценител знае.

Емил ГИЛЕЛС за мен е най-страният пианист. Той е фантастичен музикант, но неговият стил някак се дближава до моята идея за музицирането. Гилелс свири всичко много бързо и изчистено. Неговата музика е едно мигновено приживяване. Но въпреки негативното ми отношение към него той може би е този които успява да се докосне до руската душа. Ах как се увлякох. Гилелс е една от лубимите ми теми за дискусия. Страшно ще се радвам ако споделите вашето мнение за него. Той свири третият концерт страшно преспиващо.

МИКЕЛАНДЖЕЛИ...по Класик ФМ съвсем случайно чух неговият Бетовен 3. Трудно е да се предаде с думи неговата музика, елегантна, витуозна, търсеща, съзерцаваща и много много весела.

За мен Клаудио АРАУ е най-добрият Бетовенов изпълнител. Третият концерт с Хайтинк е шедьовър в музиката. Клаудио Арау използва напълно моща на оркестър. Първата част сякаш разкрива удоволствието да бъдеш човек до момента когато в края на първата част започва емоционалния обрат. Когато го слушах не вярвах на себе си, че този концертно може да звучи не драматично, а тригично. Беше началото на учебната година и трагедията в САЩ на 11 септември все още вълнуваше света. Чувството на обреченост се пренася в трета част, която звучи весело, но на фона на трагичните акорди от втората част трета част зжучи изклучително саркастично и това настроение се се поддържа до буквално последните минути, до финала, който е весел и жизнен. Така си извадих поука от музикална творба: "В живота на всеки човек, колкото и щастлив да е той, може да се случи нещо ужасяващо, но дори и тогава той не трябва да губи дух, защото само с вяра, надежда и любов, може да се възвърне хармонията в живота. Така ми се струваше тогава. Въпреки че имах много възможности да слушам концерта пак, аз не пожелах.

Съжалявам че проспах изпълнението на ЛЕВАЙН. Още не мога да си го простя.

Последното изпълнението вероятно не е най-изящното или най-блестящо според музикалните критици, но то ми добада най-много. Ако през цялото време докато сум слушал музика сум търсил музикант доближаващ се нй-много до моето разбиране за света, то това би бил Леон ФЛАЙШЕР. Не мога да обясня, защото е твърде лично.

Ако сте прочели всичко, което написах сигурно ще ме помислите за страшно досаден човек, самомнителен тип.

И не забравяйте, че всичко което си мисля е единствено моя субективна позиция за един от най-хубавите Бетовенови концерти.
Страшно ще се радвам да споделите вашето мнение за тази творба.



Тема Re: Бетовен - Концерт за пиано но. 3нови [re: railway]  
Автор Бaлтaвap (кан-ювиги)
Публикувано19.01.02 22:14



Ujas, as dori ne sum go slushal tozi koncert, goliam sram e tova...
Imash dosta bogata kolekcia ot pianisti, pozdraviavam te (znam che e malko nahalno, no imash li zapisvachka? :-))))
Chestno kazano i na men piano concertite sa mi lubimata musica, e na men lubimia mi e 3ia na Rachmaninov...toi e prosto neveroiaten, za sujalenie go imam samo v izpulnenie na Vladimir Ashkenazy...
ako te interesuva imam 5 koncert za piano na beethoven v izpulnenie na Richter i Michelangeli....



Тема Re: Бетовен - Концерт за пиано но. 3нови [re: railway]  
Автор Classic ((Пре)Ценител)
Публикувано19.01.02 22:38



Впечатляващо си го написал, наистина, но къде забрави Вайсенберг с Караян и Брендел с Ратъл?



Тема За "Евересът на концертите", Ашкенази и др. нещанови [re: Бaлтaвap]  
Автор railway (непознат)
Публикувано20.01.02 01:14



Когато започнах да слушам музика за пиано първият концерт, който исках да слушам е Рахманинов 3. "Евересът на концертите". Бързо запомнящ се, ефектен, грандиозен, предизвикателство не само за пианистите, а и за слушателите, това произведение те грабва веднага. Често си го слушах в изпълнението на самия Рахманинов, заедно с Орманди.
Признавам си че Ашкенази не сред любимците ми. Но никак не е лошо да си го дирижираш. Никога не съм разбирал защо му се придава толкова голямо значение на музикант. Верочтно притежаваш версията му с Хайтинк, слушал съм част от нея на диска Classic 2002. Отначало ми се стори доста слабо изпълнение, но по-късно открих неговите достойнства. Ашкенази свири фино и поетично и много много тихичко...

Съжалявам че не мога да кажа нищо за записите на петия концерт на Бетовен който притежаваш. Просто не съм ги слушал.

Сигурно ще ти прозвучи нелепо но аз от изброената 'колекция' имам само Глен Гулд и то само трета част...на касета

Но не се отчайвай. Има много начин да служаш хубава музика. Ако имаш късмет и по радиото можеш да чуеш нещо хубаво...

Редактирано от railway на 20.01.02 03:10.



Тема Вайснберг / Караяннови [re: Classic]  
Автор railway (непознат)
Публикувано20.01.02 01:17



знам че има още много много записи, стотици записи
както на прочути така и на неизвестни музиканти
които заслужават похвални думи...
...но е твърде трудно да си намериш нещо хубаво в България и още по-трудно ако живееш в провинцията.

за съжаление не съм слушал Бет 3 нито на Вайснберг/Караян нито на Брендел/Ратъл
и сега страшно съжалявам

Много ми хареса Вайсенберг и Караян във втория концерт на Рахманинов. Изобщо и двамата са страхотни музиканти и дяволски вълнуващо свирят.

Веднъж едно момче, което обича да импровизира, ми каза, че истински разбира кога е изсвирил нещо хубаво на пианото, когато накрая се разплаче... Когато слушах Вайсенберг и Караян наистина ми се искаше да заплача, наистина



Тема Re: Вайснберг / Караяннови [re: railway]  
Автор Classic ((Пре)Ценител)
Публикувано20.01.02 21:16



Явно класическата музика е любовта на живота ти Прав ли съм?
А що се отнася до Вайсенберг и Караян с Втория на Рахманинов - прекрасно изпълнение на солист, прекрасно изпълнение на оркестър, но не и прекрасно изпълнение на солист с оркестър. Имам предвид, че на много моменти Караян тушира пианото и то сякаш се превръща в редови член на оркестъра За мен едно от най-добрите изпълнения на Втория концерт от Рахманинов е това на Рихтер с Варшавската филхармония и диригента Станислав Вистоцки (издание на Deutsche Grammophon). Темпото е доста бавно, но за сметка на това e разкрита истинската сила и мощ на пианото.
Между другото наскоро открих, че имам Вайсенберг с Караян и на плоча. В допълнение намерих друга плоча на Вайсенберг със Сейджи Озава и Оркестъра на Париж - Равел сол минор и третия на Прокофиев. Явно освен със Челибидаки Вайсенберг е записал Прокофиев и с друг именит диригент... Питам се дали и сол минорния го няма издаден на диск, но доколкото знам, май го няма



Тема Re: Вайснберг / Караяннови [re: Classic]  
Автор railway (непознат)
Публикувано21.01.02 00:19



Знаеш ли че почти по едно и също време Рихтер осъществява два записа на Втория концерт на Рахманинов - първо със Зандерлинг и Лениградската филхармония, а около месец по-късно с Висловски във Варшава. Преди няколко дена чух първия запис, този със Зайдерлинг и останах с много приятни впечатления. Ах, колко разсеяно го слушах! Спомням си че в последната част струните инструменти се включва на точното място, допълвайки по чудесен начин цялата композиция. Това му е хубавото на Рихтер, че колкото и сериозно да свири, колкото и масивно, накрая наистина се получава нещо истински романтично, весело и страшно забавно.Не мога да си обясня защо не е искал да изсвири Третия и Четвъртия концерт на Рахманинов. За мен изпълненията на Рихтер са истинско съкровище...между другото днес си намерих втория концерт на Рахманинов с Ван Клибърн и сега ще бягам да си го слушкам.

Дискографията на Вайсенберг можеш да откриеш в официалната му страничка

www.weissenberg.ch

Обещавам че по-внимателно ще изслушам Вайсенберг/Караян и тяхната интерпретациа на Втория концерт, и ще на напиша нещо за тях двамата

Все още не съм слушал Равел сол минор и третия на Прокофиев /има го на плоча в библиотеката/.
Опитвам се постепено да изградя познанието си върху отделните периоди развитието на музиката.
Май по програма се още си стоя на Бах и слушам по цял ден Голдберг вариации и Италианския концерт.



Тема Re: Бетовен - Концерт за пиано но. 3нови [re: railway]  
Автор Pyиз (ентусиаст)
Публикувано21.01.02 12:09



Възхищаваме твоето увлечение по третия концерт за пиано на Бетовен.
Ти ме пренасяш назад във времето, когато увличайки се от симфонична музика си купувах грамофонни плочи. Третият концерт , както и остналатите на Бетовен бяха в изпълнение на Емил Гилелс и симфонични оркестри от бившия СССР / от Москва и Санкт Петербург/ Третият ми харесва със своето минорно звучене, решителността, героичността, силата, която Бетовен започва за излъчва / след първия и втория,/ Емил Гилелс за мен е вглъбен пианист, талантлив, с чувство за мярка.
Съгласен съм напълно , че пианистите, които споменаваш, са добри интерпретатори на Бетовен. И аз считам, че чилиецът Клаудио Арау и канадецът Глен Гулд са най- финни изпълнители на Бетовен.Святослав Рихтер има феноменална техника. Добър е и Владимир Ашкенази. Тук ще спомена и Вилхелм Кемпф, Вилхелм Бакхауз и Валтер Гизегинг



Тема Re: Бетовен - Концерт за пиано но. 3нови [re: railway]  
Автор Pyиз (ентусиаст)
Публикувано21.01.02 12:09



кВъзхищаваме твоето увлечение по третия концерт за пиано на Бетовен.
Ти ме пренасяш назад във времето, когато увличайки се от симфонична музика си купувах грамофонни плочи. Третият концерт , както и остналатите на Бетовен бяха в изпълнение на Емил Гилелс и симфонични оркестри от бившия СССР / от Москва и Санкт Петербург/ Третият ми харесва със своето минорно звучене, решителността, героичността, силата, която Бетовен започва за излъчва / след първия и втория,/ Емил Гилелс за мен е вглъбен пианист, талантлив, с чувство за мярка.
Съгласен съм напълно , че пианистите, които споменаваш, са добри интерпретатори на Бетовен. И аз считам, че чилиецът Клаудио Арау и канадецът Глен Гулд са най- финни изпълнители на Бетовен.Святослав Рихтер има феноменална техника. Добър е и Владимир Ашкенази. Тук ще спомена и Вилхелм Кемпф, Вилхелм Бакхауз и Валтер Гизекинг



Тема Re: Вайснберг / Караяннови [re: railway]  
Автор Classic ((Пре)Ценител)
Публикувано21.01.02 16:31



Мерси за адреса на страницата на Вайснберг, макар и вече да я знам Ужасно съм любопитен какво имаш в колекцията си и къде слушаш класическа музика?




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.