Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:31 14.07.25 
Автомобили
   >> Citroen
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Компютъра...нови  
Автор aura 1.6 (zx aura 1.6mpi)
Публикувано04.10.04 14:54



Имам един малък проблем. В книжката на колата (ZX 1.6i) пише макс. скорост 177 км/ч. Каквото и да правя не мога да завъртя стрелката след 150.
Преди около година повдигнах въпроса и получих идеи от рода на "виж си конете" и други от този род. Много моля този път да няма такива.
Симптомите: 1. Максималната скорост.
2. Двигателя без натоварване вдига и сваля оборотите плавно (тромаво). Скоро имах възможност да пробвам една 405 със същия двигател (XU5JP / BFZ). Там беше съвсем друго.
3. В движение доускоряването май "куца" - трябва да го вкарам в обороти над 3000, за да "дръпне".
4. При тръгване от място, ако не вдигна оборотите над 2500, ускорява бавно.
5. 20-годишната ми 205 от място ме "скъсва".
Какво съм правил по въпроса:
1. Компресия - перфектна (12,5-13 атмосфери на всички цилиндри).
2. Смених гумички на клапаните (оказа се, че са като нови), за да избегна "фалшивата" компресия и тя не се променя.
3. Заради гърмене на газ смених кабели и свещи.
4. Водих я при галфоните в АМК да я закачат към комютъра. Не знам какво разбират от него, но "всичко е нормално, само датчика на скоростта е за смяна...". Струвал 130 лв. Не се хванах и откачих куплунга - всичките пера клеясали. Почистих ги и датчика тутакси се оправи, но нищо не се промени.
5. Нямам разход на масло.
6. Разхода на бензин/газ в града е 9,5-11. На шосе 8,5-9 при 110-120 км./ч. (вижда ми се висок).
7. При "настъпване", макар и малко тромаво стига до 6000 об./мин.

Та питам: Някой има ли идея дали има параметри на компютъра (Magneti Marelli 8p.13), които подлежат на настройка? Или някакво софтуерно ограничение на скоростта? Все си мисля, че причината е някъде там.

Ще бъда благодарен за всяка читава и не "оригинална" идея.

Няма страшно - лощото е напред!


Тема Re: Компютъра...нови [re: aura 1.6]  
АвторLee (Нерегистриран)
Публикувано04.10.04 17:22



мога да ти дам сравнение за 1.4i mono.
Вдигал съм до ~175 км/ч по наклон ;) Иначе на равно вдига без затруднение до 160 км/ч. Приятната скорост за каране е до около 140 км/ч.
Колата е тромавичка на 1ва, и до някъде на 2ра , но при 3та и 4та дърпа доста добре, както и като набере обороти (смятай след 3000) нагоре.
Това ме води на мисълта, че при теб тъй като си с 15 коня отгоре ако всичко ти е наред консумативи (смятай масла, всичките филтри, свещи и прочее) трябва да може да развиеш поне същите скорости.

При 150 км/ч както казваш, педала ти до край (до пода) ли е или не е докрай, но просто колата не иска повече да ускори ? Също така това на газ или на бензин са статистики ?
Има макар и малък вариант и скоростомера да не отчита правилно :) Тествай с друг човек да ти каже той с колко кара и сравни резултатите. Примерно при мен преди като бях с големи гуми показваше по-малко с 5-6 км/ч, а реално се движеш по-бързо ;)

Доколкото знам, няма параметри които да се пипат по инжекциона, а и не си е работа да се пипа там. Малко са хората които наистина знаят какво да пипнат (това при положение,че може разбира се).
Евентуално може и газаджиите ти нещо да са пипнали, но там божа работа. Иди, че разбери :)
И на последно място :) Скоростта писана в книжките важи за нова кола, но за една добре поддържана стара не би трябвало да има проблем да се достигне, че даже и задмине (с малко отгоре разбира се).



Тема Re: Компютъра...нови [re: Lee]  
Автор aura 1.6 (zx aura 1.6mpi)
Публикувано05.10.04 10:42



Там е проблема... Сменям редовно всички консумативи. Всичко взимам от СФА, включително и маслото. Гумите са 175/65R14, както пише и в книгата и на стикера пред предна лява врата. Напомпени са според предписанията.
След като я взех преди 2 години я карах 4-5 месеца на бензин и тогава сложих газ. Във всички случаи (и бензин и газ) педалът опира в тенекията и не върви повече. Единственото което остава е нещо в компютъра, ама кой да ти каже какво е?
Пък сравних динамката (макар и на място) на моя двигател и този на 405-та - коренна разлика.

Няма страшно - лощото е напред!


Тема Re: Компютъра...нови [re: aura 1.6]  
Автор Epsonit ZX (мързелив)
Публикувано05.10.04 11:29



ЗХчетата са тромавички!!! Двидателите ни с Lee са еднакви... по 120 коня при 6000 оборота!!! Твоя нз при колко си вдига максималните коне, но не му се чуди!!! При Пежо също нз как стоят нещата, но истинско ускорение при моя автомобил се усеща точно както ти казва Lee- при трета и четвърта скорост!!!



Тема колеганови [re: aura 1.6]  
Автор Bibass (хитропостроен)
Публикувано05.10.04 12:24



1. какво е състоянието на жилото на газта? възможно ли е просто да не се форсира докрай двг? Един колега се оплакваше, че ХМ 2.0 не вървял както е редно, а се оказа, че е избурал стелката по-напред ие е пречела на педалите (газта)...
2. прекъсва ли двг при по-ниски обороти? запушена/лошо работеща дюза?
3. катализатор? махнат? какво има на негово място?
4. показания на ламбда сонда в норма ли са? при форсиране?

лека и полека!


Тема Re: колеганови [re: Bibass]  
Автор aura 1.6 (zx aura 1.6mpi)
Публикувано05.10.04 13:38



Всичко това е наред! или поне така твърдят в АМК.
Но,
днес ходих в едно сервизче, което (не знаех) е първият официален сервиз на Citroen в Пловдив. След това се поява "Балкан стар" или нещо такова и правят фирмен сервиз на АМК. Както става ясно и тук са същите "майстори" като софийските.
Та Петьо (собственика на сервизчето) рече, че вероятно датчика за разреждането на въздуха във всмукателния колектор не наред. За съжаление все още чака (вече 20 дни) новия компютър и в момента не може да диагностицира.
Някой да знае как се сваля въпросния датчик?

Няма страшно - лощото е напред!


Тема Re: колега [re: aura 1.6]  
Автор Любитeл (Лукав Благинар)
Публикувано05.10.04 17:08



Ей така на бърз преглед не видях някой да е писал нещо за запушено гърне. Имаше за катализатор, но при мен се оказа запушено задно гърне и ми скъса нервите докато го разкрия, а що пари потроших по диагностики...



Тема Re: Компютъра...нови [re: Epsonit ZX]  
Автор lCE (Леден)
Публикувано05.10.04 22:03



Абе не знам - при мен дърпа добре (1.9i XU9JAK версията без катализатор ) Веднъж се заговорихме на една бензиностанция с едно момче с 2.0 и от приказка на приказка си разменихме колите за по едно кръгче - и двамата установихме едно и също - моята дърпаше осезаемо по добре - ама може нещо колата му да не е била наред , макар че и по чужди форуми съм чел хора да се оплакват от динамиката на 2.0 i



Тема Re: колеганови [re: Любитeл]  
АвторtDido (Нерегистриран)
Публикувано06.10.04 00:10



на един приятел (с БХ-дизелов)се оказа 4е когато натисне педала до дупка от другия край не може да прибере докрай, просто трябваше де се скъси малко жилото, не знам как е при теб, но провери и това



Тема Re: ТРОМАВИЧКИ!!!!нови [re: Epsonit ZX]  
АвторValt66 (Нерегистриран)
Публикувано06.10.04 02:09



Как така тромавички?
Моя ZX е 1.9 чист дизел 92 г., и веднъж, ама само веднъж го докарах до 170 по лек наклон (един Голф се опита да не ми разреши да го изпреваря). Иначе мисля че по каталог му даваха максималната да е 164 или 166 не помня точно.
Нямам никакъв проблем на равно да набера до 150, а със 120 си върви навсякъде, и това с моите 64 кончета?!?!?
А вие ми говорите за 120 коня.





Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.