Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:55 29.09.24 
Автомобили
   >> Citroen
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема за бутончето спортнови  
Автор mam_mike ()
Публикувано01.04.04 22:12



карам аз тази ксантия и си натискам това копче като реша да се правя на спортист...проблема т.е. въпроса ми е Трябва във движение или на спряло да го натисна??

иначе си работи без проблем и по лесно стават изпреварвания при високи скорости над 100; даже без да искам на път за Семково минавайки през Белица (супер разбит пат е там) имаше няколко легнали полицаи и аз на парвия естествено не го видях, и бях натиснал това бутонче, и само дето не ми падна бъбрека от бабуната...ама после преди следващия го натиснах.. нямах време да намалявам скороста от 80км/ч и имаше осезаема разлика като превземах следващия легнал полицай:)) та мислълта ми е, явно работи и като го натисна в движение, ама незнам дали е правилно и няма ли да се счупи?

п.с. много тап въпрос..имам ситроена от почти 7месеца и незнам как е правилно да използвам тази екстра:(((



Тема Re: за бутончето спортнови [re: mam_mike]  
Автор member (long_bee)
Публикувано02.04.04 12:11



принципно този бутон е за ползване в движение , когато стигнеш около 100те и над натискайки го ти /се втвърдяват амортисьорите които ги нямаме/ получаваш по-устойчива кола невози като лодка но е много постабилна . Провери дали нямаш опцията АТОМАТИЧНО ,над 130 волана става малко по-твърд и колата реагира на всяко движение на волана.Общо взето е това. П.С. колата леко се спуска на долу и имаш възможност да извадиш максимума от нея. Провери това на магистрала и ще се съгласиш надявамсе .

Редактирано от member на 02.04.04 12:13.



Тема 10x [re: member]  
Автор mam_mike ()
Публикувано02.04.04 20:26



супер мерси много за отговора:) след ремонта тази седмица и закупуване на летни гуми ще я изтествам задалжително:))



Тема Re: за бутончето спортнови [re: mam_mike]  
Автор ArthurDent (42)
Публикувано04.04.04 16:57



Имаше някъде таблици (предополагам колегата всх16в ще даде линк ), където се описваше точно при каква скорост и взависимост от ъгъла на завиване и др. такива характеристики се включва автоматично на спортен режим колата. Предполагам не си мислиш, че при 180 не си на спортно

Усмихни се - утре ще е по-зле!!!


Тема Re: 10xнови [re: mam_mike]  
Автор vsx16v (Xantia)
Публикувано05.04.04 12:52



..линка съм го загубил някъде, но наистина има таблици по които компютъра решава колко клапана да затвори и оттук колко твърдо да е окачването. Разликата със и без включен спорт е в програмата, т.е. сменяват се таблиците. Иначе дори и в комфортен режим окачването може да стане твърдо в зависимост от условията. Както вече много пъти сме коментирали при хидрактива има датчици на волан, спирачка, газ, датчик за движение и т.нт. (схемата я има на xantia world

). Това ще рече че при едно рязко натискане на спирачката (или газта) или завъртане на волана окачването се втърдява за части от секундата. След възстановяване на нормално каране колата отново минава в комфортен режим. Това което е интересно е, че има N на брой клапани, колкото повече клапани са затворени толкова по твърда е колата. Оттук следва че хидрактива има N на брой състояния на твърдост и за това е трудно човек да каже точно кога колата минава в режим спорт. Естествено, очевидно е че като влезеш в остър завой (или рязко спиране/тръгване) колата не се клатушка и това е благодарение на хидрактива. Също така интересно е да се знае че при скорост над 150 колата минава безусловно в твърд режим.

Xantia 16v

Тема Re: 10xнови [re: vsx16v]  
Автор ArthurDent (42)
Публикувано05.04.04 13:00



.... и аз се чудех що на магистралата (а и на част от останалия път) ми вози като голф, а то щото изключвала 'топките' (ей това е майтап - да не почнете да си купувате голфове или да карате с 180 )
Знаех си че може да ти се разчита за тая поучителна лекция, аз ако не се лъжа съм ги свалил някъде тия таблици и може да ги издиря ако някой много държи.

Усмихни се - утре ще е по-зле!!!


Тема Re: за бутончето спортнови [re: mam_mike]  
Автор Minavasht (случайно)
Публикувано05.04.04 13:09



Dai mail da ti pratia edno pdf-che tam ima tablichki sas vsichko ...



Тема Re: за бутончето спортнови [re: mam_mike]  
Автор Minavasht (случайно)
Публикувано05.04.04 13:13



Hidroactive II

The electro-valve 5 is energized when the suspension is in
its soft mode, hence, the default electrical position is hard.
However, due to the indirect coupling between this valve
and the isolation piston 2 inside the control block, the hydraulics
can stay in either position for extended periods of
time with the electric valve disconnected, depending on the
pressure differences between the strut and the main circuits.
If the main suspension circuit has nominal pressure,
the system stays in hard mode with the electric valve off or
disconnected.
The two modes are practically the same as on the previous
Hydractive system: in soft mode the electro-valve 5
opens the feed pressure onto the isolation piston 2 and by
moving it, connects the center sphere 1 to the rest of the
suspension. In hard mode, the electro-valve 5 closes and

The internal algorithm of the computer became more sophisticated.
While the Hydractive I had only one computer
controlled mode (Sport switched the suspension to constant
hard mode above 30 km/h of vehicle speed), the
newer system has two such regimes of operation: in both
Normal and Sport it dynamically activates the electro-valves
of the suspension control blocks whenever it decides that
the driving circumstances call for a firmer suspension. The
difference is in the set of rules the computer uses to evaluate
those circumstances: the rules are stricter for the Sport
setting, with most of the thresholds reduced, thus the suspension
will switch to hard mode much more readily.
The following table shows the thresholds of steering
wheel angle. If the value observed by the sensor exceeds
the threshold for the actual vehicle speed and the suspension
setting, the suspension will switch to hard mode; it will
revert to soft when the corresponding value drops below
the threshold for at least 1.5 seconds:

Vehicle
speed
(km/h)
Steering wheel
angle (deg)
Normal Sport
< 34 — —
34–39 174 119
40–49 100 67
50–59 84 56
60–68 68 45
69–78 55 37
79–89 42 28

Vehicle
speed
(km/h)
Steering wheel
angle (deg)
Normal Sport
90–99 33 22
100–119 26 27
120–139 23 15
140–158 20 13
159–179 13 9
179 > 10 7


Vehicle
speed
(km/h)
Steering wheel
speed (deg/s)
Normal Sport
24 — —
24–29 535 357
30–39 401 267
40–49 246 164
50–59 178 119
60–68 110 73
69–78 82 55


Vehicle
speed
(km/h)
Steering wheel
speed (deg/s)
Normal Sport
79–89 62 41
90–99 53 35
100–119 42 28
120–139 30 20
140–158 22 15
158 > 20 13


Vehicle
speed
(km/h)
Dive
(mm)
Squat
(mm)
Steering
wh pos
(deg)
< 10 — — —
10–33 84 60 —
34–39 84 60 87
40–49 54 48 50
50–59 54 48 42
60–68 54 48 34
69–78 54 48 27.5
79–89 54 48 21
90–99 48 48 16.5


Vehicle
speed
(km/h)
Dive
(mm)
Squat
(mm)
Steering
wh pos
(deg)
100–109 48 48 13
110–119 48 42 13
120–129 48 42 11.5
130–139 42 42 11.5
140–149 42 42 10
150–158 42 36 10
159–179 42 36 6.5
179 > 36 36 5

Vehicle
speed
(km/h)
Pedal press rate
(steps/25 ms)
Normal Sport
< 14 2 1.3
15–49 3 2
50–99 4 2.6
100–134 5 3.3
135–199 6 4
199 > 7 4.6

Vehicle
speed
(km/h)
Pedal release rate
(steps/25 ms)
Normal Sport
< 19 10 6.6
20–78 5 3.3
79–168 6 4
168 > 7 4.6



lets the pressure inside the center sphere 1 move the control
piston into a position which closes off the center sphere
completely.
The center sphere 1 is now supplied directly from the
height corrector in soft mode. This simplifies the ball valve
arrangement with respect to Hydractive I.
Higher intelligence
The computer uses the same set of sensors as Hydractive I,
the only difference is the vehicle speed sensor which is a
Hall-effect sensor now. Its resolution have been doubled to
8 pulses generated per rotation, that is approximately 5
pulses per meter traveled (although this depends somewhat
on tire size). It is located on the gearbox where the
speedometer cable attaches, or in some versions, on the cable
itself.


With the improved resolution of the vehicle speed sensor,
the rules formerly referencing to 30 km/h are changed to
24 km/h. Thus, the suspension switches to hard mode if the
brake pressure sensor detects a pressure above 30 bar
and a vehicle speed in excess of 24 km/h.
Similarly, the suspension will switch to soft mode if the
ignition switch is turned on, for a maximum of 30 seconds,
but reaching a vehicle speed of 24 km/h will cancel
this mode prematurely. It will switch to soft also if any door
or the tailgate is opened but the vehicle speed is below
24 km/h. The reason for this is to equalize the pressure between
all three spheres of an axle. Without it, the center
sphere would retain its former pressure and once the vehicle
exceeds the speed of 24 km/h, opening it would make
the car jump or drop, depending on the actual pressure.
It is important to note that the suspension will switch to
soft mode even with the ignition switch turned off. Should
the doors remain open with the ignition switch in the off position,
the suspension soft mode will be subjected to a 10-
minute timeout period to avoid draining the battery as the
soft mode requires the electric valves to be energized.



Тема Re: 10xнови [re: ArthurDent]  
Автор шeф нa Coди Дeвня (full optional)
Публикувано05.04.04 15:07



може да ти вози като голф на магистралата по-други причини ... моята на магистралата 180 и спи градът ... по принцип като я сложа на спорт и втвърди пак вози по добре от всички немски кошници ... е с много малки изключения струващи колкото две автокъщи пълни с ХМ-и и Ксантии


XM TurboCT .. where comfort meets power

Тема Re: за бутончето спортнови [re: mam_mike]  
Автор 5OOse (пура)
Публикувано05.04.04 20:14



Да споделя и аз малко опит, въпреки че карам MB, имам наблюдения върху Ситроен защото "семейната" ни кола е C5 комби 2.2HDI, долу при ръчната има бутони със стрелки нагоре и надолу и спорт, при натиснат Спорт понякога на на дисплея се появява картинката на колата с задраскана кола и не се сваля ниско, друг път съм забелязвал че при каране по магистрала да кажем с скорост 160-180 колата става много твърда без да се натискат никакви бутони. Също съм пробвал да я вдигна (в спряло сътояние) със стрелките до най високо и като тръгна и вдигна над 10км/ч на дисплея пак се появява картинка на зачеркната кола и колата се сваля автоматично при по висока скорост. Извода е че и без да се пипат трите бутона колата си се справя прекрасно без намесата на шофьора Сетих се една много готина функция на Ц5, като караш бързо (над 100) и си на скорост, като натиснеш рязко спирачката, колата има много добра организация, спира моментално и се включват автоматично аварийните светлини




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.