|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
Тема
|
Инерция
|
|
Автор |
Kompresso® (Turbo C.T.) |
Публикувано | 15.09.03 10:29 |
|
Айде да ви видя мненията по въпроса.Пести ли се гориво по инерция?Моля обосновете се.
Усмихни се на живота за да ти се усмихне и той
| |
|
Като се пуснеш по инерция от Витиня надолу или от Ихтиман ... определено
Но ако се засилиш и после пуснеш на равно ... си 100% на загуба ... все пак колата не е перпету мобиле
Поне аз така си мисля а
| |
|
Е как да не се пести, освен това се пести мотор, масло, ск. кутия и т.н.
Аз немога да си представя, че ще кача Витиня посока София и отдругата страна ще включа пета и пак ще настъпя газта, щото могора ще ме задържа и немога да се движа с нормална скорост без газ .
Кофти, кофти ама гот!
| |
|
и ти ли за Витиня се сети, е по равно, много ясно, че няма смисъл, освен ако не смяташ да спираш след 200 метра
Кофти, кофти ама гот!
| |
|
Имаш предвид по инерция, неутрална предавка.
Не се пести.
По-икономично е да се пуснеш на скорост, на 5-та например.
Обосновавам се веднага.
Празния ход си е специален режим на работа на мотора. Гори литър и половина на час. Ако работи климатика още повече.
Като се спускаш по инерция на скорост всичките агрегати: климатик, динамо, хидрл. помпа и т.нт. се задвижват от инерцията, мотора е по-малко натоварен и оттук разхода намалява.
Можеш да обърнеш внимание ако имаш борд комп.
Аз лично съм карал на шефа колата със разход 0.5 на 100 на 5-та предавка спускайки наклон.
Xantia 16v
| |
|
е да ама ако не подаваш никаква газ, а тогава скоростта ти постоянно пада и ако не е супер нанадолно, /където и без това се налага да спускаш на скорост/ ти се налага да подаваш газ за да поддържаш скоростта по нанадолното, а тогава вече не ти пише 0.5 на борд комп-а а поне 4.0/100....., което е доста над 1.5 за празния ход
Кофти, кофти ама гот!
| |
Тема
|
Re: Съгласен
[re: vsx16v]
|
|
Автор |
anci (непознат) |
Публикувано | 15.09.03 11:05 |
|
Абсолютно си прав, дроселите са ти затворени така че горивото, което влиза не е същото като при движение с таакава скорост с газ, така че "икономията" е по скоро психологическа при движение с изключена предавка.
А отрицателния ефект е лесен при движение по инерция колата трябва и да спира, да ама усилвателя на спирачното усилие който е в директна връзка с оборотите на двигателя (вакуум или хидравлика) няма да се държи адекватно и се спира на педал, същото е с усилвателя за управление и тн, а при положение че караш Ситроен и си царя на завоите и на доброто поведение на пътя, лично ас съм направил своя избор. .
А и в крайна сметка - да почнем и от удоволствичта да икономисваме ..... аре мерси
| |
|
Само че и този маниер на каране се учи.
Зависи от пътя, колата. По принцип най- икономичния стил е - ускоряваш до най-високата предавка , но не прекалено бързо, скоростта също няма смисъл да е много висока (не и 150 км/ч например), после пускаш по инерция без да гасиш мотора. Когато скоростта падне но толкова че да може пак да включиш най-високата предава - правиш го пак.
ПП: Има смисъл при коли с 4 скорости и(ли) път с доста наклони. На равно ако просто вкараш 5-та с малко газ няма да има съществена разлика в икономията.
UB40 !
| |
|
пести се пести се ... ти на енерцията чакай да ти спести горивото ... нали се сещаш че където и да ходиш после трябва да се върнеш ... така че горивото което спестиш по нанадолнището после ще го компенсираш на обратния път на нанагорнищетото ... то не се качва лесно 2 тона кола по баирите ... пък после засичай кво си спестил надолу ...
важното е че ХМ и Ксантия не е добра идея да се карат много много по инерция защото при ниски обороти налягането на хидравличната помпа е ниско и ако ти се наложи да го ползваш за нещо (спирачки или волан) няколко пъти поред и може да изправиш някой завой ... примерно пробвай това: пускаш по инерция, настъпваш рязко спирачка и тръгваш да въртиш волана, ще усетиш веднага че волана ти е доста по твърд ... което при една рискова ситуация не е добра идея ...
XM TurboCT .. where comfort meets power
| |
|
нескопосано проектираната кола винаги ще има проблеми ! :-РРР
Не се връзвай, едва ли си купил флагмана на Ситроен за да пестиш гориво.
UB40 !
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
|
|