Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:22 25.09.24 
Култура и изкуство
   >> Кино
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Книгата е от Michel Houellebecqнови [re: nebbia]  
Автор Linjack (sine nobilitate)
Публикувано27.02.06 07:01



Извинявай, че се намсевам, но имам забележка за атора на "Елементарните частици", който е французин и името му е Michel Houellebecq.
Мисля, че трябва да се чете:
Мишел Уелбек (със слято "уе" като в "скакаУЕц" и меко л), а не като на немски: Михаел ...

---
"Ти спомняш ли си тоз подлец?
Това бях
аз."


Тема Re: Неуспешно филмирани книгинови [re: джeй]  
Автор Movie lover (минаващ)
Публикувано27.02.06 14:08



Captain Corelli's Mandolin

Страхотна книга, много посредствен филм



Тема Re: Неуспешно филмирани книгинови [re: джeй]  
Автор igneus ()
Публикувано27.02.06 18:37



за мен най-безобразнята екранизация, за която се сещам при първо замисляне, е *хронока на една предизвестена смърт*- уникално слаб, отвратителен и негледаем филм, в него няма и следа от духа на книгата, от усещането за неизбежност, орнела мути е ужасяваща, режисьорът франчско рози тотално е обезобразил гениалния литературен оригинал на маркес...



Тема Re: Неуспешно филмирани книгинови [re: igneus]  
Авторфифи (Нерегистриран)
Публикувано01.03.06 18:21



Аз пък нямам толкова лошо впечатление от филма. Гледала съм го отдавна /все пак е от 70-те, не че аз съм стара, де/ Навярно щях да съм на друго мнение, ако бях чела книгата... Летвата ти е била висока след прочита на невероятната книга...
Сюжетът наистина е уникално силен! Действието обаче се точеше изтощително мудно /помня, че тогава наивно си помислих:"режисьорът нарочно така е искал". Не помня кой игра набеденото момче, което отиде зян...



Тема Re: Неуспешно филмирани книгинови [re: фифи]  
Автор igneus ()
Публикувано01.03.06 22:28



филмът е от 1987-а година, не би могъл да бъде заснет през 70-те, защото самата новела е написана през 1981...

в ролята на сантяго насар е антони делон...

освен всичко друго режисьорът си е позволил да премести сцената на действието от изгубеното в джунглите малко градче в картагена, не че съм за следването на литературния оригинал до най-големите подробности, но в случая мястото, където се случва историята е неразривно свързано със самата история, тази от нищо немотивирана промяна унищожава и самата история, та според мен оттам започва и съсипването на филма...

друг въпрос е, че режисьорът явно е лишен от талант и тази малка книжка се е превърнала в непосилно предизвикателство за него...

филмът не оставя мистично усещане за предопределена трагедия, а блудкав вкус на измислена, зле скалъпена латино сапунка...



Тема Re: срам,нови [re: igneus]  
Авторфифи (Нерегистриран)
Публикувано01.03.06 23:13



много се изложих, точно така, значително по-нов е, с Антъни Делон. Обърках се заради странното впечатление от този отдалечен във времето филм.
Историята е разтърсваща /изключая филмовата версия/ основно заради фанатизма, заради фатализма в нея... Не зная как да го кажа...
Сигурна съм, че ти много по-добре си усетил/а нещата в книгата. :)
поздрави ;)



Тема Re: срам,нови [re: фифи]  
Автор igneus ()
Публикувано02.03.06 17:22



не мисля, че може да се говори за излагане, аз също не бях сигурен за точната година на направата на филма, винаги ми е приятно, когато ми се наложи да направя подобна справка в интернет, а и невъзможно и излишно е да се помнят подобни подробности...

колкото до книгата, може би повече от самата история (която сама по себе си за мен е сродна с древногръцките трагедии, заради неизбежната неумолимост на съдбата, заради предзнаменованията, заради невъзможността да бъде предотвратено трагичното събитие, въпреки че впоследствие изглежда невероятно, че е било възможно да се случи, заради целия този низ от наслагване на фантастично невероятни случайности водещи към предопределената трагедия), ме впечатли структурата на този кратък роман, кръговото движение на повествованието около спомените за този станал в миналото случай, драстичното разминаване в спомените на преките участници в трагичните събития, невъзможността да се реконструира историята, да се достигне до неоспоримата истина какво всъщност се е случило, няма безспорни факти, мъглата на времето е покрила спомените, направила ги е по-фантастични и неясни и от самата история и вече никoй не е сигурен дали в деня на трагедията е валял дъжд или е греело слънце...

за мен именно тази неизбежност, който витае във всички страници на книгата, отсъства във филма, мъглявостта се е превърнала в яснота, мистичната трагедия- в банална и скучна битова история...



Тема Re: благодаря,нови [re: igneus]  
АвторФифи (Нерегистриран)
Публикувано03.03.06 16:00



удоволствие беше за мен да прочета така чудесно обосновано мнение за книга и филм едновременно. Явно не си обикновен любител на киното като мен, например. ;)
хубав ден :)



Тема Re: Неуспешно филмирани книгинови [re: джeй]  
Автор Diavolo Rossonero (невино дяволче)
Публикувано03.03.06 16:59



Повечето... Както казах в една друга тема, сложно е да се направи подобаваща адаптация, по ред причини... И както правилно е отбелязал Марлоу по-добре е да се направи тема за най-добрите филми правени по дадена книга.

Иначе на въпроса, веднага в съзнанието ми се набива ''Бойно поле Земя'' с Джон Траволта. Уникален бълвоч, а книгата е култова.

Grazie e Onore, Leoni!



Тема Re: срам,нови [re: igneus]  
Автор Kitten (in love)
Публикувано03.03.06 17:28



Без да съм гледала филма, бих искала да се включа в темата и да споделя своите впечатления от тази невероятна книга .
Подходът на Маркес при предаването на историята е неповторим. Въпреки, че започва с развръзката и още от първите изречения разбираш, че Сантяго Насар ще бъде убит, всеки път, когато чета тази книга, до последния момент не мога да повярвам, че това действително ще се случи. Сюжетната линия те държи в напрежение до самия финал и дори когато затвориш последната страница не можеш да повярваш, че това действително се е случило.
Аз лично не мога да направя аналогия с древногръцка трагедия и да съзра "обречеността" на героя. Мисля, че вярваме в тази обреченост защото предварително знаем какво ще се случи. В противен случай бихме чели с нарастващото любопитство ще бъде ли убит или не, без да имаме усещането за неизбежност и да искаме да извикаме: по дяволите, как пък никой не го предупреждава. Маркес по принцип често прибягва до обреченост в творбите си, но не мисля, че тук тя е толкова силно изразена.
Що се отнася до похватите за предаване на историята, книгата е написана в т.нар realismo magico, магическият реализъм, характерен както за Маркес, така и за други съвременни латиноамерикански писатели. Именно това непрекъснато преплитане на възможни и невероятни събития, при което цялото действие се развива на ръба на реалността и фантазията, са характерни за магическия реализъм. За това усещане за нереалистичност допринася силно и мястото на развитието на действието, отдалечено от познатата ни цивилизация, едно почти магическо място, където ни се струва, че всичко е възможно, защото дори съществуването на подобно градче ни се струва нереално. за него допринася и неизясняването на периода от време, в който се е развила историята. С еднаква сила ти се струва, че се е случило вчера или преди 50 години. Имаш усещането, че времето е спряло, въпреки че според автора са минали години. Но и двата похвата са типични за литературното течение на realismo magico и могат да бъдат открити и в други творби.
Твърдо вярвам обаче, че това е една изключително сложна за екранизация книга и малцина, ако изобщо има такива, биха се справили със задачата. Сложна като всяка друга книга, която е велика и незабравима не заради сюжетната линия, а заради неповторимия начин, по който е разказана историята.
Що се отнася до разминаванията в спомените на героите са случилото се, мисля че в тези описания повече от всичко си проличава познанието на Маркес за човешката природа и душевност. Няма двама души, които биха предали една случка по еднакъв начин, а колкото повече време минава, толкова повече ще се различават разказите ми. Всеки човек пречупва събитията през ценностната си система, запомня нещата, които са развълнували лично него, забравя неспецифичните детайли, премълчава дори пред себе си случки, които не иска да се знаят или го представят в нежелана светлина. Като добавим и факта, че почти всички очевидци на събитията са били емоционално засегнати от случилото се, и че всеки е пречупил събитията през важните за него елементи, не бива да се учудваме, че не може да бъде пресъздадена единна версия на случилото се. Маркес безспорно е уловил много добре тази човешка черта.


А що се отнася до чудесни екранизации, веднага ми изплува брилянтната екранизация на BBC на Гордост и предразсъдъци.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.