Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:36 25.05.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
Тема в_дух_на животанови [re: alisalisa]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано20.11.14 16:30



Бит. 2:7 "И извая Господ Бог човека от земна пръст и вдъхна в ноздрите му жизнено дихание и стана човекът жива душа".

А в Еклесиаст 12:7: И ще се върне пръстта в земята, каквото си е била; а духът ще се върне при Бога, Който го е дал.


Следователно, това "жизнено дихание" е човешкия ни дух, който се вдъхва от Бога при всяко едно зачеване на човека личност. Бог е Дух, и Божият образ се дава на човека именно в Тайната на това в_дух_ване.

Божият образ в човека се състои в това, че човек има безсмъртна душа, дарена с ум, воля и чувства. Всеки човек притежава този Божи образ.

Анна-Маринова казва: Между разказите в Бит. 1:26-27 и Бит. 2:7 няма противоречие. Първият разказ е по-схематично и по-общо описва сътворяването на човека. Вторият разказ говори детайлно за сътворението на човека, за създаването на жената от реброто на мъжа и за нейната равноценност на мъжа (Бит. 2:18).



Матей 10:28 И не бойте се от ония, които убиват тялото, а душата не могат да убият; а бойте се повече от Оногова, Който може и душата и тялото да погуби в геената.


Редактирано от tri-9084 на 20.11.14 16:32.



Тема Re: Грехопадениетонови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор alisalisa (Лиса)
Публикувано20.11.14 16:49



Е, как да няма, като в единия разказ светът си е сътворен хронологично, направо еволюционно - първо светлината, после сушата, следват растенията, изненадващо чок след тях са сътворени небесните светила и звездите /няма да придиряме на древните, че не са знаели за фотосинтезата, нито за хронологията в образуването на звездни и планетни системи/, после животни, чифт хора по Свой образ, благославя ги да се плодят и да владеят над земята, седми ден, осветен за почивка.

Няма специална градина с чудотворни дървета, нито фигурки от кал, нито жени, направени от кокали, нито заплахи със смърт, нито говорещи змии, нито караници и гонитби. А християнството е основано върху идеята за първородния грях, тоест невероятните приключения на Адам и Ева в Божията градина и след това.
Защо?



Тема Re: в_дух_на животанови [re: tri-9084]  
Автор alisalisa (Лиса)
Публикувано20.11.14 16:54



Демек, Бог дал, Бог взел. От сътворението на човека от глина.

Безсмъртната душа по Божи образ е в другия разказ, не при глинената фигурка и изяждането на забранения плод. Няма противоречие, има две различни версии за произхода на човека. В първата няма първороден грях, във втората има.

Питах защо изборът на християните пада на втората версия, а не на първата?



Тема Re: в_дух_на животанови [re: alisalisa]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано20.11.14 18:16



Пак:

Анна-Маринова казва: Между разказите в Бит. 1:26-27 и Бит. 2:7 няма противоречие. Първият разказ е по-схематично и по-общо описва сътворяването на човека. Вторият разказ говори детайлно за сътворението на човека, за създаването на жената от реброто на мъжа и за нейната равноценност на мъжа (Бит. 2:18).


И в 4-те Евангелия евангелистите не си противоречат, а се допълват. Сътворениието е едно, Христовото Благовестие - също.




Тема Re: в_дух_на животанови [re: tri-9084]  
Автор alisalisa (Лиса)
Публикувано20.11.14 18:34



Анна Маринова като не може да чете и проумява, ти нали можеш?!

Я си прочети цялата първа глава до 4 стих от втора, после цялата втора и трета.



Тема Re: в_дух_на животанови [re: alisalisa]  
Автор Prokimen ()
Публикувано20.11.14 19:27



В отговор на:

Анна Маринова като не може да чете и проумява, ти нали можеш?!




Има мнение сред западни богослови, че разликата се дължи в това, човекът да е бил замислен като несексуално същество, а при втория разказ Бог го прави сексуално.

Като сме стигнали до мнениеята на западните, според друго такова, ангелите са съгрешили в блудодеяние. Идеята за това мнение е почерпана от цитата в Иуда 6:7, предшестван от упоменанието на Содом и Гомора. Свидетелите на Иехова развиват такова убеждение или придават такова тълкование.

Кои са синовете Божии, които се сношили с дъщерите човешки от Битие 6:1-2,4?



Тема Re: в_дух_на животанови [re: Prokimen]  
Автор alisalisa (Лиса)
Публикувано20.11.14 20:15



Има мнение сред западни богослови, че разликата се дължи в това, човекът да е бил замислен като несексуално същество, а при втория разказ Бог го прави сексуално.

С какво са се напушили западните богослови, преди да се изцепят с това?

28 И Бог ги благослови. И рече им Бог: Плодете се и се размножавайте, напълнете земята и обладайте я, и владейте над морските риби, над въздушните птици и над всяко живо същество, което се движи по земята.

Без съмнение, в първата версия мъжът и жената се размножават чрез пъпкуване, като хидрите. А във втората версия първо съживяват една глинена фигурка, после вземат парченце от нея, оформят го по-така в гърдите и ханша, пускат една-две голи сцени и на западните богослови им падат шапките. И почват да мислят за секс.

Като сме стигнали до мнениеята на западните, според друго такова, ангелите са съгрешили в блудодеяние.

Кои са синовете Божии, които се сношили с дъщерите човешки от Битие 6:1-2,4?


Някои твърдят, че може извънземни пришълци да са привнесли генетичен материал в туземното население.
4 В ония дни се намираха исполините на земята; а при това, след като Божиите синове влизаха при човешките дъщери, и те им раждаха синове, тези бяха ония силни и прочути старовременни мъже.

Нали, мине се, не мине време, току изкопаят някой .
Макар че, чисто технически не ми е ясно как няколкометрови мъже, пък били те и ангели, ще прелъстят метър и шейсе-седемдесе женици.

И малко правнуци на ангели за десерт:




Тема Re: Грехопадениетонови [re: alisalisa]  
Автор Absinthe Ducrosfils (сектант)
Публикувано20.11.14 23:52



Вторият разказ всъщност се счита за хронологически по-ранния по съставителство, яхвистки; а първият, за по-късния, свещеничестки; от гл. т. на историческия текст-критицизъм. Всичко се върти около елитите, обслужващи Храма по време и веднага след Вавилонския плен (свещеническата прослойка, садукеите) и останалите под-елити (фарисеите), разчитащи, поради по-малкото си директна власт на по-интригантски и по-сложно разиграни сценарии за хващане на ума на общността (оттук и вторият разказ). Но да се твърди, че НЗ се позовава само на втория разказ (фарисейския) и низвергва първия (садукейския) е нелепо и говори за непознаване на великия синтез, който Христос и последователите Му постигат през първи век, интегрирайки и същевременно преодолявайки вътрешно-юдейските сектантски крамоли, поставяйки началото - след окончателното разрушаване на дрвноюдейска храмова религия през 70 г. от н.е. - на най-великата, плодотворна и дълготрайна цивилизация - християнската.

Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)


Тема Re: Грехопадениетонови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор alisalisa (Лиса)
Публикувано21.11.14 07:46



Обясни ми къде точно се е намирал Едем според великия синтез.



Тема Раят = Храмътнови [re: alisalisa]  
Автор Absinthe Ducrosfils (сектант)
Публикувано21.11.14 13:38



Къде географски се е намирал Едем, споменат във втория сътворенчески разказ, това никой не знае със сигурност. На мен най-правдоподобно, макар и спекулативно, ми се струва допускането, че става дума за Йерусалим, защото там е Храмът, човеците са изпъдени на изток от него, в посока на Персийския залив и след това Авраам - израилтянският праотец - се връзща пак на запад. Защо Храмът? Защото разказите за сътворението всъщност изобразяват на езика на древноблизкоизточните космогенни митове построяването на Храма. Затова е супер интересна съпоставката на първия ("свещеническия", 1-2.3) и втория ("яхвисткия", 2.4-3) разкази, която всъщност отразява продуктивната конкуренция между садукейската и равинската визия за идеалното общество. Първите държат повече на спазването на Закона по отношение на литургичния календар и изобщо на ритуалния порядък, докато вторите поставят на първо място спазването на Закона в ежедневния морал, водещ до хармонични взаимоотношения, крепко здраве и изобилна реколта. Прочети отново тези два разказа имайки предвид горните уточнения и ще започнеш да виждаш по-ясно сътворенческата картина според израилтянската свещено предание. Не е казано, че трябва задължително да вярваш в нея като фактологическо описание, но поне да знаеш какво да критикуваш. Защото инфантилното "ха-ха-ха, ама тия юдеи и християни какви са глупави, да вярват в говорещи змии" не ти отива (не казвам, че си го казала точно това, но понякога клониш към този тип детинско осмиване на нещо, което се е доказало като невероятно велико и продуктивно като верска система в човешката история).



Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.