|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
Бит. 2:7 "И извая Господ Бог човека от земна пръст и вдъхна в ноздрите му жизнено дихание и стана човекът жива душа".
А в Еклесиаст 12:7: И ще се върне пръстта в земята, каквото си е била; а духът ще се върне при Бога, Който го е дал.
Следователно, това "жизнено дихание" е човешкия ни дух, който се вдъхва от Бога при всяко едно зачеване на човека личност. Бог е Дух, и Божият образ се дава на човека именно в Тайната на това в_дух_ване.
Божият образ в човека се състои в това, че човек има безсмъртна душа, дарена с ум, воля и чувства. Всеки човек притежава този Божи образ.
Анна-Маринова казва: Между разказите в Бит. 1:26-27 и Бит. 2:7 няма противоречие. Първият разказ е по-схематично и по-общо описва сътворяването на човека. Вторият разказ говори детайлно за сътворението на човека, за създаването на жената от реброто на мъжа и за нейната равноценност на мъжа (Бит. 2:18).
Матей 10:28 И не бойте се от ония, които убиват тялото, а душата не могат да убият; а бойте се повече от Оногова, Който може и душата и тялото да погуби в геената.
Редактирано от tri-9084 на 20.11.14 16:32.
| |
|
Е, как да няма, като в единия разказ светът си е сътворен хронологично, направо еволюционно - първо светлината, после сушата, следват растенията, изненадващо чок след тях са сътворени небесните светила и звездите /няма да придиряме на древните, че не са знаели за фотосинтезата, нито за хронологията в образуването на звездни и планетни системи/, после животни, чифт хора по Свой образ, благославя ги да се плодят и да владеят над земята, седми ден, осветен за почивка.
Няма специална градина с чудотворни дървета, нито фигурки от кал, нито жени, направени от кокали, нито заплахи със смърт, нито говорещи змии, нито караници и гонитби. А християнството е основано върху идеята за първородния грях, тоест невероятните приключения на Адам и Ева в Божията градина и след това.
Защо?
| |
|
Демек, Бог дал, Бог взел. От сътворението на човека от глина.
Безсмъртната душа по Божи образ е в другия разказ, не при глинената фигурка и изяждането на забранения плод. Няма противоречие, има две различни версии за произхода на човека. В първата няма първороден грях, във втората има.
Питах защо изборът на християните пада на втората версия, а не на първата?
| |
|
Пак:
Анна-Маринова казва: Между разказите в Бит. 1:26-27 и Бит. 2:7 няма противоречие. Първият разказ е по-схематично и по-общо описва сътворяването на човека. Вторият разказ говори детайлно за сътворението на човека, за създаването на жената от реброто на мъжа и за нейната равноценност на мъжа (Бит. 2:18).
И в 4-те Евангелия евангелистите не си противоречат, а се допълват. Сътворениието е едно, Христовото Благовестие - също.
| |
|
Анна Маринова като не може да чете и проумява, ти нали можеш?!
Я си прочети цялата първа глава до 4 стих от втора, после цялата втора и трета.
| |
|
В отговор на:
Анна Маринова като не може да чете и проумява, ти нали можеш?!
Има мнение сред западни богослови, че разликата се дължи в това, човекът да е бил замислен като несексуално същество, а при втория разказ Бог го прави сексуално.
Като сме стигнали до мнениеята на западните, според друго такова, ангелите са съгрешили в блудодеяние. Идеята за това мнение е почерпана от цитата в Иуда 6:7, предшестван от упоменанието на Содом и Гомора. Свидетелите на Иехова развиват такова убеждение или придават такова тълкование.
Кои са синовете Божии, които се сношили с дъщерите човешки от Битие 6:1-2,4?
| |
|
Има мнение сред западни богослови, че разликата се дължи в това, човекът да е бил замислен като несексуално същество, а при втория разказ Бог го прави сексуално.
С какво са се напушили западните богослови, преди да се изцепят с това?
28 И Бог ги благослови. И рече им Бог: Плодете се и се размножавайте, напълнете земята и обладайте я, и владейте над морските риби, над въздушните птици и над всяко живо същество, което се движи по земята.
Без съмнение, в първата версия мъжът и жената се размножават чрез пъпкуване, като хидрите. А във втората версия първо съживяват една глинена фигурка, после вземат парченце от нея, оформят го по-така в гърдите и ханша, пускат една-две голи сцени и на западните богослови им падат шапките. И почват да мислят за секс.
Като сме стигнали до мнениеята на западните, според друго такова, ангелите са съгрешили в блудодеяние.
Кои са синовете Божии, които се сношили с дъщерите човешки от Битие 6:1-2,4?
Някои твърдят, че може извънземни пришълци да са привнесли генетичен материал в туземното население.
4 В ония дни се намираха исполините на земята; а при това, след като Божиите синове влизаха при човешките дъщери, и те им раждаха синове, тези бяха ония силни и прочути старовременни мъже.
Нали, мине се, не мине време, току изкопаят някой .
Макар че, чисто технически не ми е ясно как няколкометрови мъже, пък били те и ангели, ще прелъстят метър и шейсе-седемдесе женици.
И малко правнуци на ангели за десерт:
| |
|
Вторият разказ всъщност се счита за хронологически по-ранния по съставителство, яхвистки; а първият, за по-късния, свещеничестки; от гл. т. на историческия текст-критицизъм. Всичко се върти около елитите, обслужващи Храма по време и веднага след Вавилонския плен (свещеническата прослойка, садукеите) и останалите под-елити (фарисеите), разчитащи, поради по-малкото си директна власт на по-интригантски и по-сложно разиграни сценарии за хващане на ума на общността (оттук и вторият разказ). Но да се твърди, че НЗ се позовава само на втория разказ (фарисейския) и низвергва първия (садукейския) е нелепо и говори за непознаване на великия синтез, който Христос и последователите Му постигат през първи век, интегрирайки и същевременно преодолявайки вътрешно-юдейските сектантски крамоли, поставяйки началото - след окончателното разрушаване на дрвноюдейска храмова религия през 70 г. от н.е. - на най-великата, плодотворна и дълготрайна цивилизация - християнската.
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
| |
|
Обясни ми къде точно се е намирал Едем според великия синтез.
| |
|
Къде географски се е намирал Едем, споменат във втория сътворенчески разказ, това никой не знае със сигурност. На мен най-правдоподобно, макар и спекулативно, ми се струва допускането, че става дума за Йерусалим, защото там е Храмът, човеците са изпъдени на изток от него, в посока на Персийския залив и след това Авраам - израилтянският праотец - се връзща пак на запад. Защо Храмът? Защото разказите за сътворението всъщност изобразяват на езика на древноблизкоизточните космогенни митове построяването на Храма. Затова е супер интересна съпоставката на първия ("свещеническия", 1-2.3) и втория ("яхвисткия", 2.4-3) разкази, която всъщност отразява продуктивната конкуренция между садукейската и равинската визия за идеалното общество. Първите държат повече на спазването на Закона по отношение на литургичния календар и изобщо на ритуалния порядък, докато вторите поставят на първо място спазването на Закона в ежедневния морал, водещ до хармонични взаимоотношения, крепко здраве и изобилна реколта. Прочети отново тези два разказа имайки предвид горните уточнения и ще започнеш да виждаш по-ясно сътворенческата картина според израилтянската свещено предание. Не е казано, че трябва задължително да вярваш в нея като фактологическо описание, но поне да знаеш какво да критикуваш. Защото инфантилното "ха-ха-ха, ама тия юдеи и християни какви са глупави, да вярват в говорещи змии" не ти отива (не казвам, че си го казала точно това, но понякога клониш към този тип детинско осмиване на нещо, което се е доказало като невероятно велико и продуктивно като верска система в човешката история).
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
|
|