|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
Не мога да се въздържа - възхитена съм!
| |
|
Преполагам, че и първокласник би ти отговорил:
"И Бог ги благослови. И рече им Бог: Плодете се и се размножавайте, напълнете земята...."
Представи си Бог е знаел, че Земята може да побере ограничена бройка хора.
Да ти отговоря така както Авраам е отговорил на Исак: "Господ ще си промисли за този проблем"
Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?
| |
Тема
|
Re: Бог ще си промисли
[re: Stephanus]
|
|
Автор |
grg (ентусиаст) |
Публикувано | 19.11.14 11:09 |
|
Масова кастрация след 500-1000 години!
| |
|
Не разбирам съвсем какво имаш предвид под "изключване от общността на ЕлохимИТЕ". Хората не са били в тази общност, че да могат да бъдат изключени от нея (общността на Триединния Бог и Неговото ангелско войнство). Но чрез Грехопадението и Христовата намеса им се дава възможност, чрез епохалните колективни усилия по изграждане на Християнска цивилизация, да се присъединят към Божията общност, т.е. от неразумното вегетативно щастие в Едем да преходят в осмислената обожена пълнота на Новия Йерусалим. Индивидуалните човеци се връщат в пръстното си състояние, но поколението им и делата им по допринясяне или саботиране на строежа на Християнска цивилизация остават. Това е фундаментът на причастността към Божията общност.
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
| |
|
Моля! И аз благодаря за повдигнатата значима тема. Сега, след упорито търсене, успях да намеря онази стара тема, донякъде припокриваща се с тази, където съм изложил пред-литургичните си, сурово и необработено сектантски възгледи за типа смърт, с което смъртуване дядо ни Адам и баба ни Ева справедливо са наказани от Господа. До голяма степен продължавам да се придържам към основните тези и доводи, изложени там, въпреки на места пред-литургичната и дори анти-литургичната им непълноценност.
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
| |
|
Авторите на Битие са били твърде далеч от идеята за християнска цивилизация...все още. Поне с 2-3 хиляди години, ако не се лъжа.
Грешката е моя, сега се вгледах, че си написал пряко общение и причастност с Божията общност.
Обаче, пак не се вързва с последвалите старозаветни събития. Хората си общуват съвсем пряко с Бога/Боговете, но населяват друго място.
Между другото, Прокимен очаква коментар на коментара на Павел върху Битие. Дали Павел има предвид под "смърт" буквално физическа смърт, как мислиш?
Отгоре на всичко, съвсем ясно говори само за един човек, персона, не за сборен образ на първобитния хомо сапиенс:
"...чрез един човек грехът влезе в света, а чрез греха - смъртта" (Рим. 5:12)
А в Битие "светът" категорично е отделен от Едем. А, де?
| |
Тема
|
Re: Бог ще си промисли
[re: grg]
|
|
Автор |
Stephanus () |
Публикувано | 19.11.14 13:16 |
|
Ако рече Бог може да създаде и 100 планети като Земята или пък една 100 пъти по голяма. А може да предложи и друго.
"Ако" - та много
Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?
| |
|
Виждам, че еродицията ти блика като неудържима изворна вода :) Моите благодарности за вниманието.
От върха на твоето всезнание какво мислиш за греха на ангелите? Какво са сторили те, ако не са яли ябълки ? Другите ми питанки ще са за после.
| |
|
е любимият му/им грях.
Аз може да съм от "осиновените" в Христа, но Отца ми си ме знае каква "Танга Змийчка" съм! и брат Берголио също. Ако съм Ортодоксален Български Християнин от "талибански" тип - то е щот не смея да се "бъзикам" с Отца, ако и да ми е Пастрок или със Светия Дух/Дъх понеже имам минимум Благодарност за грижите , които са положени за мен.....
пп.Ако съм Ви прекъснала докато проповядвате моля за извинение/прошка както се полага на по-слабия съсъд - женорята демек.
Bento Espinoza, Obrigada!
| |
|
И в Битие, и в Павловите послания "смърт" като наказание за греха се използва най-често в заветно-общностен смисъл на отделяне от причастността с общността, обитавана от Божия Дух, а не в смисъла на приключване на индивидуалния физически живот, каквото е имало и преди Грехопадението.
Колкото за единия човек, той всъщност никога не е само един и отговарящ само за себе си, защото става дума за корпорално-общостно съучастие в този човек, който не е кой да е, а е общностна "глава". В Адам (в примордиалната адамова общност по генетично причастие) ние сме мъртви, казва през първи век на коринтяните св. ап. Павел; в Христа (в новозаветно сформираната Христова общност по евхаристийно причастие) получаваме дара на новия живот (ср. 1 Кор., гл. 15).
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
|
|