|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
Тема
|
Бог ли е изгонил Адам и Ева от Рая?
|
|
Автор |
blood2 () |
Публикувано | 15.06.14 15:16 |
|
По Дискавъри даваха за това какво може да е Бог. Как философи философстваха. Бог е добро и най-голямото добро.
Тоест, човек се е отдалечил от доброто и сам е напуснал Рая. Може ли така да се тълкува притчата за Райската градина? Не мислите ли, че тази интерпретация според Философията е по-вярна?
А човек толкова се е отдалечил от Бог, че тези които са съчинили Библията са били прекалено горделиви за да си го признаят?
Редактирано от blood2 на 15.06.14 15:18.
| |
Тема
|
Re: Бог ли е изгонил Адам и Ева от Рая?
[re: blood2]
|
|
Автор |
Exaybachay (каламутняк) |
Публикувано | 15.06.14 18:37 |
|
А може би са си го признали, но интерпретирането ти пречи да го видиш. Не съм го гледал това предаване - по дискавъри, понякога дават големи глупости, но понякога правят и безценни предавания, съдейки по казаното от теб, това е било от вторите.
| |
Тема
|
Re: Бог ли е изгонил Адам и Ева от Рая?
[re: blood2]
|
|
Автор |
Enos (LDS mythbuster) |
Публикувано | 17.06.14 18:56 |
|
Привет,
Имаме едно учебно помагало което се нарича "Евангелски принципи".. Там нещата са обяснени просто и ясно за всички, които искрено се интересуват. Разбира се всичко е съобразено със Светите Писания:
Глава 6 Падението на Адам и Ева мисля, че отговаря на всички твой въпроси.
Адам и Ева първи дошли на земята
Бог подготвил тази земя за дом на Своите деца. Адам и Ева били
избрани да станат първите хора, които да живеят на земята (вж.
Моисей 1:34; 4:26). Тяхната роля в плана на Отца била да донесат
на земята смъртния живот. Те трябвало да станат първите роди-
тели. (Вж. У. и З. 107:54–56.)
Адам и Ева били сред най-доблестните деца на нашия Отец.
В света на духовете Адам бил наречен Архангел Михаил
(вж. У. и З. 27:11; Юдово 1:9). Той бил избран от нашия Небесен
Отец да предвожда праведните в битката против Сатана (вж.
Откровението 12:7–9). Адам и Ева били предопределени да ста-
нат нашите първи родители. Господ обещал на Адам големи бла-
гословии: “Аз те сложих да бъдеш начело, множество народи ще
произлязат от теб и ти ще си княз над тях во веки” (У. и З. 107:55).
Ева е “майката на всички живи” (Моисей 4:26). Тя била дадена
на Адам за съпруга, защото “не е добре човекът да бъде сам”
(Моисей 3:18; вж. и 1 Коринтяните 11:11). Тя споделила отго-
ворността на Адам и също така ще сподели и неговите вечни
благословии.
Едемската градина
Когато Адам и Ева били поставени в Едемската градина, те все
още не били смъртни хора. В това състояние те “нямаше да имат
деца” (2 Нефи 2:23). Нямало смърт. Те имали физически живот,
защото духовете им обитавали физически тела, направени от
пръстта на земята (вж. Моисей 6:59; Авраам 5:7). Имали духовен
живот, защото били в Божието присъствие. Те все още не били
направили избор между доброто и злото.
Бог им заповядал да имат деца. Той казал, “Плодете се и се раз-
множавайте, и изпълнете цялата земя, и … господствайте над …
всяко живо същество, което се движи по земята” (Моисей 2:28).
Бог им казал, че те можели свободно да ядат от всяко дърво в
градината, освен едно, дървото на познанието за доброто и
злото. За това дърво Бог казал, “в деня, в който ядеш от него,
непременно ще умреш” (Моисей 3:17).
Сатана, който не познавал Божия умисъл, а се опитвал да уни-
щожи Божия план, дошъл при Ева в Едемската градина. Той я
изкушил да яде от плода на дървото на познанието за доброто
и злото. Уверил я, че тя и Адам нямало да умрат, а щели бъдат
“като богове, да познавате доброто” (Моисей 4:11). Ева се под-
дала на изкушението и яла от плода. Когато Адам научил какво
се случило, той също избрал да опита от него. Промените,
които настъпили с Адам и Ева заради това, че яли от плода,
са наречени Падението.
Отделянето на Адам и Ева от Бог
Тъй като Адам и Ева вкусили от плода на дървото на познанието
за доброто и злото, Господ ги изгонил от Едемската градина в
света. Тяхното физическо състояние се променило в резултат
от това, че те яли от забранения плод. Както Бог бил обещал, те
станали смъртни. Те и техните деца щели да изпитат болести,
болка и физическа смърт.
Поради своето прегрешение Адам и Ева изстрадали също
и духовна смърт. Това означавало, че те и техните деца не
можели да се бъдат заедно с Бог и да говорят лице в лице с
Него. Адам, Ева и техните деца били отделени от Бог както
физически, така и духовно.
От прегрешението произтекли велики благословии
Някои хора вярват, че Адам и Ева допуснали сериозен грях,
когато яли от дървото на познанието за доброто и злото.
Писанията от последните дни обаче ни помагат да разберем,
че тяхното падение било необходима стъпка в плана на живота
и велика благословия за всички нас. Поради падението ние сме
благословени с физически тела, с правото да избираме между
доброто и злото и с възможността да получим вечен живот.
Никоя от тези привилегии не би била наша, ако Адам и Ева
бяха останали в градината.
След падението Ева казала, “Ако не беше прегрешението ни,
никога нямаше да имаме потомство и никога нямаше да позна-
ваме доброто и злото, нито радостта от изкуплението ни, нито
вечния живот, който Бог дава на всички, които се подчиняват”
(Моисей 5:11).
Пророк Лехий обяснява:
“И сега, ето, ако Адам не беше прегрешил, той нямаше да
падне (отделен от Божието присъствие), а щеше да остане в
Едемската градина. И всичките неща, които бяха сътворени,
щяха да останат в същото състояние, в което бяха след като
бяха сътворени. …
И нямаше да имат деца. Ето защо те щяха да останат в състояние
на невинност, без да имат радост, защото не знаеха окаяност; без
да вършат добро, защото не знаеха грях
Но ето, всички неща са били извършени по мъдростта на Този,
Който знае всичко.
Адам падна, за да могат човеците да бъдат; и човеците са, за да
могат да имат радост” (2 Нефи 2:22–25).
Цялата книга
Надявам се да съм бил полезен.
Поздрави,
| |
Тема
|
Re: Бог ли е изгонил Адам и Ева от Рая?
[re: blood2]
|
|
Автор |
Stephanus () |
Публикувано | 18.06.14 13:48 |
|
"А човек толкова се е отдалечил от Бог, че тези които са съчинили Библията са били прекалено горделиви за да си го признаят? "
Не ми се струва по силите на хората да съчинят такъв сборник от книги като Библията. Уникалността и е още едно потвърждение за Бог.
Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?
| |
Тема
|
Re: Бог ли е изгонил Адам и Ева от Рая?
[re: blood2]
|
|
Автор |
hadjiyata (дядо) |
Публикувано | 19.06.14 08:39 |
|
А не си ли си задавал въпроса дали ако бяха останали в рая , Адам и Ева не биха изпукали от скука ?
| |
Тема
|
Нови идеи за вечния мит
[re: blood2]
|
|
Автор |
dnaunseq (старо куче) |
Публикувано | 19.06.14 10:38 |
|
0.
В консумацията на сексуалния акт desire се изчерпва, което е предпоставка за пълноценно участие във всички останали проекти и градежи в света. Преди прегрешението Адам е в зависимост от Бог или Ева, но не е собствено деен. С достатъчното участие в сексуалната естетика и от потушаването на нейната привлекателност в акта между Адам и Ева, започва търсене на други естетики.
1.
Има път към Бога преди и след падението, но след падението пътят е омесен с материя. И докато преди падението човек е по-склонен да мисли за принципа на Бога, то след падението започва да мисли за обществено устройство, градежи (също може в Бога) и т.н. Интересно е да приложим тази идея и за обществата. Варварско е обществото, което не е достигнало върха на благоденствието (консумацията на плода) и само тича подир него, дори твърде брутално. Цивилизовано е обществото, което е отвъд етапа на достигнато благоденствие, и се занимава с неговото запазване и умножаване.
Да погледнем към друг аспект, примерно дисциплината. Преди падението дисциплината е или детинска, или при закоравелия варварин от похот или от алчност. След консумацията на плода, дисциплината е от самоосъзнаване или от знание за принципите на материалността. Да погледнем към външния вид и облик. Преди падението модата е израз на желанието за връзка, а след падението - или израз на опит за орнаментиране на сенсуалността, или за изграждане на възвръщащ се смисъл в близост до сексуалното. От друга страна за мъжа са достъпни напълно различни "научни" или "градивни" проекти, които сега могат да заемат пълноправно, а не поради липса, място до трона на сексуалното. При жената имаме по-скоро безбройни начини за възвръщане - чрез мода, чрез прически, чрез глас и чрез вътрешното въображение, за да се направи сексуалното неизчерпващо се. Но също така това може да прелее и да се мултиплицира в идеи за обществени взаимоотношения, приятелство, галантност, начини за прекарване на времето в бита (на кафе, на пикник, на море, на карнавал), интереси и хобита (вегетарианство, готвене, гимнастика, танци, ню-ейдж и т.н.).
2.
Най-синтезираната идея е, че възникналата промяна от консумирането на плода води до семейството, което има по-градивен подход в множество аспекти в материален смисъл. Това обаче не значи, че самият свят се дирижира непременно само от такива по-инертни и неизненадващи семейства. Т.е. от гледна точка на чистия Бог това може и да е падение, но допуснато и всъщност в реда на нещата падение. Семействата ще се оценяват спрямо доброто и злото, докато те се занимават с бита си. Това е като един семеен магазин, който се оценява за своето добро функциониране. Но примерно един научен проект, който трябва да открие нещо уникално се оценява може би по по-непредвидими критерии. Адам и Ева се озовават в това състояние и остават в него. Докато Богът не само не остава, но и не желае да се сведе или редуцира до такова състояние, бидейки неговото възприятие на ситуацията проникващо и търсещо преминаване нагоре. А пък със саморазбирането човек не напуска състоянието си, но непрестанно поддържа импулса да е нещо повече от това, което е.
3.
Друга по-технична особеност на поумняването и проглеждането за "добро и зло" може да е активирането на допаминовите центрове в мозъка на двамата при техните занимания (примерно виж ).
| |
|
По силите на хората е да съчинят много по-сложни неща от Библията. Те са "съчинили" (т.е. създали) самия т.нар. бог.
Добър лов на всеки по тези пътеки, Законът сега е със нас!
| |
|
"По силите на хората е да съчинят много по-сложни неща от Библията."
Ми дай пример за друг такъв сборник.
Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?
| |
|
Щом според теб Библията е най-сложното човешко творение , значи ще е съвсем напразно да ти пълня главата с диференциалните уравнения на квантовата механика .
| |
|
Човече ....! Виж какво съм ти писал:
"Не ми се струва по силите на хората да съчинят такъв сборник от книги като Библията."
В случая става дума за литературно произведение. Все пак трябва да сравняваме съизмерими неща. Не мога да сравнявам автомобил с книга или пералня, например.
Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
|
|
|