|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Против детинските доводи за отвъдния живот
[re: Lilla My]
|
|
Автор |
ann* () |
Публикувано | 06.02.14 16:22 |
|
Охоо, ти типично по садукейски! Брей ... учудваш ме.
И за какво да е всичкия зор тогаз ..., ако ще мрем и после нищо ... :)
Всъщност, в интерес на истината, за мен не е проблем идеята, че ще спра да съществувам. Даже може да внесе някакво спокойствие ... Но просто не я вярвам.Редактирано от ann* на 06.02.14 16:27.
| |
|
Никоя аналогия не може да се абсолютизира. Така са и притчите. Всяка подобна аналогия просто цели да доразкрие някаква теза. Но не може да бъде наистина сериозен (в смисъла на научен) аргумент.
В това отношение шегата/историята за бебетата си е готина.
| |
|
Да, основната християнска идея е за Бог и живот в бъдещия век след възкресението
Но какво да правим с текстовете за вечно осъждение ?
Иначе приказката би могла да има и такова продължение, например: "И когато бебетата се родили.....с ужас майката разбрала, че след свада едното бебе е удушило другото"
Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?
| |
Тема
|
Re: Против детинските доводи за отвъдния живот
[re: ann*]
|
|
Автор |
Lilla My ((мюх)) |
Публикувано | 06.02.14 18:49 |
|
И за какво да е всичкия зор тогаз ..., ако ще мрем и после нищо ... :)
За това, което ще оставим на тези след нас, които ще живеят.
За какво сме ги създали иначе?
| |
|
Всеки интелигентен човек, рано или късно неизбежно ще изпита отегчение - единствено глупаците и идиотите се смеят на един и същи виц, цял живот.
| |
|
Много ми хареса един наскоро прочетен отговор на въпроса, Защо в Тора-та няма изрично учение за живота след смъртта? Защото - гласеше отговорът - основното събитие в Тора-та е освобождаването на израилтяните от египетско робство и в нея има подчертан стремеж израилтянската религия да се разграничи и дори противопостави на египетската, която е погълната от следсмъртния живот и чийто основен свещен текст е "Книгата на мъртвите". Оттук не би било да пресилено обобщението, че, с целия си наблег върху биологическото размножаване и териториална експанзия при същевременно пренебрегване на въпроса за следсмъртния свят, Тора-та е за израилтяните тъкмо "Книгата на живите".
Ако Господната вечеря е просто храна, то Голготската смърт е просто екзекуция.
| |
|
Права си за аналогиите и тяхната непълнота, но работата е там, че няма такова нещо като наистина сериозен и научен аргумент относно въпроса за Бога и живота след смъртта. Това е въпрос на вяра, вкл. вяра в авторитетите и традицията на верската общност, към която даден човек принадлежи. Аз, например, не вярвам буквално в съществуването на троичен личностен Бог и индивидуално възкресенско райско или адско съществуване след смъртта, но вярвам, че тези идеи и концепции съдържат много важни принципи за тукащния ни съобщностен живот, които не могат да се предадат по-добър начин и които следователно не бива с лека ръка да се отхвърлят като вече ненужни или да се превеждат на по-натуралистичен език, а трябва ревниво да се пазят, изповядват и отстояват, за да се съхрани мистичната им сила, авторитет и привлекателност.
Ако Господната вечеря е просто храна, то Голготската смърт е просто екзекуция.
| |
|
>> Да, основната християнска идея е за Бог и живот в бъдещия век след възкресението >>
Не съвсем. Основната идея в Библията е свързана със семейните взаимоотношения между Бог и Неговия народ и семейните взаимоотношения между самите членове на този народ едни с други и със съседите им. Колкото до описанията на "оня" свят в Свещените Писания, те са доста редки, лаконични и иносказателни. Дори и кн. Апокалипсис, в която основна сцена на събитията е земята и то не планетата Земя, а по-локално - древното източно средиземноморие, говори почти само за "тоя" свят. Той не би се побрал в женска утроба, но не е и с астрономическите мащаби на Голям Взрив.
Ако Господната вечеря е просто храна, то Голготската смърт е просто екзекуция.
| |
|
Библията съдържа, така да се каже доста разнообразни и голям брой сюжети, които съответно предават и много идеи, но що се отнася конкретно до Исус, смятам, че основния акцент е взаимоотношението м/у индивида и неговото битие, м/у човека и Бога.
Колкото до въпроса за живот след смъртта - силно се съмнявам, а и изобщо не вярвам, че иде реч за съществуване на АЗ формата или личноста, която човек е приживе, но както материята никога не изчезва, а само променя формата си т.е. нашите тела, като тела спират да съществуват, но елементите, от които са създадени продължават да съществуват, така и вярвам, че съзнателността, която съдържаме и представляваме, не се изпарява просто ей така.
| |
|
Как го търпиш това и аз не знам!
domino dancing
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|