|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема
|
Субординацията в ранното християнство
|
|
Автор |
Enos (LDS mythbuster) |
Публикувано | 19.07.12 22:02 |
|
В отговор на:
Да проповядваш за Господ Иисус Христос като за "по-малък бог" - тоест, да поставяш субордонация в Триединия наш Бог, опитвайки се да вмениш по-голямо Божествено достойнство на Бог Отец, е безумие. Защото от това следва, че светото Евангелие на Христос е несъвършено, защото няма как несъвършеното да приеме Всесъвършеното, следователно, Син Божий е като другите творения, несъвършени, с недостатъци, от което пък следва, че Жертвата Му не е Всесъвършена и Вседостатъчна.
Разбирам, че според Ежко субординацията или йерархията е нещо недопустимо и неподлежащо на съмнение. Непредубеденият читател на Библията лесно ще разбре че това не е така. Така ли е било наистина преди Никейския събор?
До Св. Атанасий, всеки един богослов, от Изтока и Запада, постулира някаква форма на йерархия в съчиненията си. Може да се каже дори, че йерархията на Божеството е била част от каноническото богословие до 300 г. сл Хр.(виж.60) Важно е да се отбележи, че не става въпрос само за "функционална" йерархия. Съществуват раннохристиянски еврейски текстове, както и произведенията на Юстин Мъченик.
В края на краищата, Исус не казва ли: "...защото Моят Отец е по-голям от Мене." (Йоан 14:28), и той не твърди ли , че само Отец знае часът на Второто пришествие на Христос (Мат. 24:36).
Павел пише, че Отец е Бог и Отец на нашия Господ Исус Христос "(Римляни 15:06) и че след възкресението на Исус"... тогава и Сам Синът ще се подчини на Оногова, Който Му бе всичко подчинил, за да бъде Бог всичко у всички."(1 Коринтяни 15:28; 15:24-27).
Иполит Римски, пише, че Отец е "Господ и Бог и Владетел на всичко, и дори на самия Христос" (61)
Ириней, посочвайки Йоан 14:28 настоява, че Отец наистина надминава Сина в знание (62), Той също така пише, че "Само Отец Господ и Бог, който сам по себе си е Бог и владетел на всички." (63)
Климент Александрийски учи, че докато Отец не може да бъде познат, Синът е обект на познание. (64)
Атинагор говори за "различие в ранга "в рамките на Божеството.(65) твърди, че е имало време, когато Синът не е съществувал с Бога (66)
Ориген "етикетира" Исус като "втори Бог." (68)
Novatian учи, че Светият Дух е "по-малък от Христос." (69)
Евсевий на Кесария нарича Исус "средно Същество." (70)
По време на Никейския събор (AD 325), суборданизма все още е била консервативната позиция изразяваща се доктрина за е, че имаше три божествени личности ", отделно в ранг и слава, но обединени в хармония." (71)
Защо ли ми звучи познато?
Обърнете внимание - Никъде не съм цитирал "мормонски" източници!
Библиография:
Richard Hansen, "The Achievement of Orthodoxy in the Fourth Century AD," in The Making of Orthodoxy: Essays in Honour of Henry Chadwick, ed. Rowan Williams (New York: Cambridge University Press, 1989), 153.
61. Hippolytus, Scholia on Daniel 7.13 (ANF 5:189).
62. Irenaeus, Against Heresies 2.28.8 (ANF 1:402). The same point is made by Peter in (Pseudo)Clementine Recognitions 10.14 (ANF 8:196).
63. Irenaeus, Against Heresies 3.9.1 (ANF 1:422). Christopher Stead points out that Irenaeus may have considered the Son and Spirit to be coequal, in harmony with his description of the Son and Spirit as "the two hands of God," "but his image hardly suggests the later view that all three Persons are coequal." Stead, Philosophy in Christian Antiquity (Cambridge: Cambridge University Press, 1994), 157, emphasis in original.
64. See Clement of Alexandria, Stromata 4.25 (ANF 2:438).
65. Athenagoras, Legatio 10.5, in The Emergence of Christian Theology, ed. Eric F. Osborn (Cambridge: Cambridge University Press, 1993), 175.
66. See Tertullian, Against Hermogenes 3 (ANF 3:478).
67. Tertullian, Against Praxeas 9 (ANF 3:603—4).
68. Origen, Against Celsus 5.39 (ANF 4:561).
69. Novatian, Concerning the Trinity 16 (ANF 5:625).
70. Eusebius, The Proof of the Gospel 1.5 (Ferrar trans., 1:26); cf. Eusebius, Preparation for the Gospel 7.15, trans. Edwin H. Gifford (Oxford: Clarendon, 1903), 351.
71. J. N. D. Kelly, Early Christian Doctrines, rev. ed. (San Francisco: HarperCollins, 1978), 247—48.
| |
Тема
|
Доктрина на кои ? И поради какво именно е Съборът?
[re: Enos]
|
|
Автор |
AxмakEжko (Бодлидрешко) |
Публикувано | 19.07.12 23:17 |
|
"""По време на Никейския събор (AD 325), суборданизма все още е била консервативната позиция изразяваща се доктрина за е, че имаше три божествени личности ", отделно в ранг и слава, но обединени в хармония." (71)
71. J. N. D. Kelly, Early Christian Doctrines, rev. ed. (San Francisco: HarperCollins, 1978), 247—48."""
Доктрина на кои ? И поради какво-що именно Е Съборът - свикан без съмнение свисше (по примера на Апостолския Събор* ) - ако не да отсее истината от плявата. А тя - плявата - е ереста на Арий, която и вие изповядвате:
Основните положения на арианската ерес се свеждат до следното:
"Било време, когато съществувал само Един Бог Отец, нероден, Първопричина на всичко. Искайки да създаде свят, и знаейки, че светът, разбира се, ще бъде отделен от Бога и не ще може да понесе непосредствените действия на творческите Му сили, Бог Отец сътворил от несъществуващото посредническо Същество между Себе Си и света - Сина Божий, та чрез Него да създаде света. Като сътворен от несъществуващото, Синът е също така изменяем по природа, както е изменяемо творението."
С една дума, ерес, признаваща Христа, Сина Божий не за Бог, единосъщен на Отца, а за сътворено Същество, макар и най-съвършено от всички твари. По името на своя родоначалник тази ерес е известна в историята на християнската Църква като арианство.
*
. . .
Редактирано от AxмakEжko на 19.07.12 23:26.
| |
Тема
|
С твоите "камъни"...
[re: AxмakEжko]
|
|
Автор |
Enos (LDS mythbuster) |
Публикувано | 20.07.12 00:02 |
|
Искаш да ми кажеш, че на събора, са пренебрегнали 325 години традиция и изведнъж са решили че знаят повече за Божествената същност отколкото няколко поколения християни преди това?
Отхвърляш над 300 години християнство?
Триединството откровение ли е или не?
Цитираните Пред-Никейски Отци заблудени ли са били според теб?
Редактирано от Enos на 20.07.12 00:04.
| |
Тема
|
Каза ти се ясно причината за свикване на Събора
[re: Enos]
|
|
Автор |
Ежко Бодлидрешко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 20.07.12 08:16 |
|
Каза ти се ясно причината за свикване на Събора - още в самото заглавие на постинга ми те провокирам с въпроса : "Доктрина на кои ? И поради какво именно е Съборът?"
Самият Христос ни е откровил съвсем недвусмислено, че Бог е Един, Три_Единен :
"И тъй, идете, научете всички народи, като ги кръщавате в Името на (1) Отца и (2) Сина и (3) Светаго Духа" (от Матея свето Евангелие, краят)
Не казва "в имената", а казва в името - в Едното Божествено Име на Единия Бог - Светата наша Троица: Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух. Амин.
. . .
Редактирано от Ежко Бодлидрешко на 20.07.12 08:19.
| |
Тема
|
да сътворим човека по Единият Наш Божий Образ
[re: Enos]
|
|
Автор |
Ежко Бодлидрешко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 20.07.12 08:16 |
|
Че Бог е Един, Три_Единен, Единосъщен в Божесвената Си Същност, ни е загатнато още при сътворяването на човека, където Троичният Единен Съвет решава: "да сътворим човек по Наш образ, (и) по Наше подобие"
Не казва: "по образите и по подобията", а говори именно за Един образ и за Едно подобие. И за да няма двусмислее, това се изяснява в следващия стих:
"И сътвори Бог човека по Свой образ, по Божий образ"
Това е недвусмислено доказателство за Божественото Едино_същие - понеже, не казва "да сътворим човека по нашите образи", а казва:
- да сътворим човека по Нашият, Божият Образ -
тоест, по Единия Божествен образ на Едното Божество: Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух - Троица Единосъщна и Неразделна. Амин.
. . .
Редактирано от Ежко Бодлидрешко на 20.07.12 08:21.
| |
|
Книга Откровение съвсем ясно ни откровява, че Агнецът Божий Е Словото Божие=Единосъщен с другите Две Ипостаси Господ Вседържител, Господар на господарите, цар на царете:
[19:1] След това чух висок глас като от много народ на небето, който казваше: (алилуия, спасение и слава, чест и сила на Господа, нашия Бог,
[19:2] защото присъдите Му са истинни и праведни; защото Той осъди [Съдията е Сина Божий, Господ Иисус Христос] великата блудница, която със своето блудство направи да се разтлее земята, и отмъсти за кръвта на рабите Си, загинали от ръката й.
. . .
[19:6] И чух глас като че ли от много народ, глас като че от много води, и глас като че от силни гръмотевици, които казваха: алилуия, защото се в ъ з ц а р и Господ, Бог Вседържител [очевидно, има се впредвид Сина Божий - Който се възцарява, сядайки отдясно на Отца - и, както се вижда, възцарява Се предвечния Господ Бог Вседържител]
[19:7] да се радваме и веселим и да Му въздадем слава: защото дойде сватбата на Агнеца, и жена Му се приготви.
. . .
[19:11] И видях небето отворено, и ето, кон бял. Оня, Който яздеше на него, се нарича Верен и Истинен, и Той праведно съди и воюва;
[19:12] очите Му бяха като огнен пламък, а на главата Му имаше много корони и написано име, което, освен Него, никой не знаеше.
[19:13] Той беше облечен в дреха, обагрена с кръв, и името Му - Слово Божие [Господ Вседържител=Син Божий=Господ Иисус Христос].
[19:14] А небесните воинства, облечени в бял и чист висон, следваха подире Му на бели коне.
[19:15] От устата Му излизаше остър меч, за да поразява с него народите; Той ще ги пасе с железен жезъл и ще тъпче винения лин на яростта и гнева на Бога Вседържителя [а ето тук пък, директно се вижда Единосъщието на Христа Бога с другите две Ипостаси, че и Те Също в_Едно със Сина са Един Господ Бог Вседържител].
[19:16] На дрехата и на бедрото Му бе написано името: Цар на царете и Господар на господарите.
. . .
| |
Тема
|
Re: Субординацията в ранното християнство
[re: Enos]
|
|
Автор |
Людмил Георгиев (ентусиаст) |
Публикувано | 20.07.12 13:30 |
|
1 Петрово 1:11 Те търсеха да открият какво време и какви обстоятелства сочеше Христовият Дух в тях, когато предричаше предстоящите страдания на Христос и идващата след тях слава.
Христовият Дух е Божият Дух и Господният Дух,тъй че ако не бяха равнопоставени,Святият Дух не би бил Христов........
Матей 22 4
И каза Господ на моя Господ........
Ежко е прав,ама не го слушате,уви!?
| |
|
Наливаме вода в пробита бъчва.
| |
|
Това вече го коментирах. Ако няма какво да кажеш, моля те, повече не "зацапвай темата с копи/пейст едни и същи текстове. Няма да ти помогне.
Редактирано от Enos на 20.07.12 14:48.
| |
|
Казах ти, че относно "Да сътворим човека по Наш образ и по Наше Подобие" -дали умишлено или не - пропусна да коментираш Главното:
И тук, Енос, не се искат коментари, а аргументи.
. . .
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
|
|
|