Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:01 09.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Гepиcъм]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано22.07.12 21:05



На повърхноста погледнато е горе-долу така - според юдаизма всички сме деца на Бога, но никой не е равен на него, да кажеш, че си равен на Бога е богохулство. Но какъв им е бил толкова проблема на Синедриона, че до Пилат опират - какво е това безсмислено разтакаване а до Пилат, а до Ирод, а пак до Пилат, защо не са си свършили работата сами? В библията наистина са описани случаите, когато Исус е бил "изкушаван" от тези, които са го осъдили в последствие, но след три години всякакви неуспешни опити да се вмени някаква вина на този бедняк, да бъде изкаран, като изменник на писанията, им остава само това обвинение "богохулство" и нищо друго - за тези, които са били готови да слушат словото на пратения дългоочакван от Бога месия, Исус е бил един смешник, един голтак, един господин Никой. Но въпреки това те го осъждат и то допълнително чрез римската власт - не проумявам какъв е бил проблема толкова?

Пилат предлага на тълпата по стар установен по онова време, но езически обичай, да избере м/у Варава и Исус, кой да бъде осъден - Варава също е претендирал, че е месия, говорело се е за него, че също е извършвал удивителни неща, чудеса, имал е последователи сред юдеите, подстрекавал е към бунт срещу самата римска власт, твърдял е, че има власт да установи нов, съвсем различен порядък на нещата, за да постави ред в света, че всичко с което се сдобиел било то дори чрез кражба и грабеж става негова собственост, и изобщо като цяло е бил очевадно склонен към насилие и жестокост, накратко обвиненията към него са били подобни на обвиненията към Исус, но много по-жестоки, много повече на брой, а доказателствата са били явни за всички, та за това Пилат предлага на тълпата да избере кой от двамата да бъде осъден. И тълпата избира Исус - защо? Пилат е питал три пъти тълпата "че какво зло е сторил? " - защо? Защото се бил обявил за равен на Бога - ти искаш да ми кажеш, че тези юдеи са били толкова глупави, че са опростили присъдата на един от явен по явен престъпник, за да осъдят един никаквец, който е твърдял, че е равен на Бога? И искаш да взема в предвид, становището на тези глупаци, че християнството било политеистична религия, просто да повярвам на това?

Не знам, ти избери - или са глупаци, и като такива просто мнението им няма тежест т.е. не важи, или търсим нещо по-конкретно, а не толкова повърхностно, за да разберем за какво иде реч?



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: harish_chandra]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано22.07.12 21:09



Е в случая щом юдеите твърдят, че християнството е политеистична религия е от голямо значение, дали са разбрали или не Исус. А божия план си е съвсем отделен въпрос т.е. обсъждаме разбирането на юдеите, не божия план.



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Exaybachay]  
Автор *abi*Модератор (eLgreco)
Публикувано22.07.12 21:18



Виж в исторически план не стоят точно така нещата, но и в библейски също.
Моето становище се базира на една реплика допусната да влезе в Евангелията, която според мен крие в себе си реалната ситуация.

Според мен те са разбрали, че не е Месията. Имаме доста основания да твърдим, че не е. В онзи период обаче месианските движения доста зачестяват в Юдея. Но конкретният Месия започва да проповядва просилитизъм, нещо необичайно и дори забранено за юдаизма. Противоречието е и в религиозен и в политически план. Синедрионът съзнава, че моментът за проблеми с Рим е крайно неудобен.

Репликата заложена в Евангелията е "По добре да умре един човек, отколкото цял народ". Тя съдържа в себе си всичко - вяра и ортологизъм. Народът ще умре чрез просилитизма метафорично и буквално може да умре при един сериозен проблем с Рим.

Но те само отлагат бъдещето. Малко по-късно месианските движения успяват и последното въстание е фатално за Юдея. Храмът е разрушен и Евреите я загубват за следващите 2000 години.

А едно от най-основателните причини да обявят Исус за лъже-месия е фактът, че той не сбъдва пророчествата. От там и измисленото от последователите му Второ пришествие. Такова нещо НЕ съществува в пророчествата. Когато дойде Месията веднага трябва да настъпят положителни промени за Израел и света.
Няма никакви условия и последващи пришествия.

Но всичко това е въпрос на тълкувания.

Аз, като вярваща в ЙХВ и пророчествата изобщо не изключвам вероятността те да са сгрешили и Исус да бил очаквания. За сега обаче съм на тяхното становище изследвайки текстовете и по свой път.



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: *abi*]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано22.07.12 21:31



еййй добре, че се появи, защото не знам - още малко щеше да излезе, че юдеите са егати кухите лейки.

До някъде - както и предполагам, че очакваш (: - съм съгласен с теб, но сега ще споделиш ли, защо според юдеите християнството е политеистична религия (тъй като с това тяхно становище наистина не съм запознат) Ако сте го обсъждали това (твърдение на юдеите) във форума, дай линк да не те занимавам, ще си чета.

п.п. да подчертая - питам точно за тълкуването на юдеите, не за други интерпретации.



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Exaybachay]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано22.07.12 22:18



Богохулството не е малко обвинение, то друго не може да му се вмени от тяхна страна. Така че те са си постигнали целите, а Пилат е вариант да се свърши работата, и в крайна сметка от всички възможности тази се реализира. Ако би Пилат да не им бе изпълнил плана, нещата нямаше да спрат с него. Богохулство и подбиване на авторитета на жреците в очите на народа хич не е малко. Потенциално Исус е можел да (и им го е) разклати имиджа им, поради което е бил по-опасен от господин Никой. А римската власт им оставя чисти ръцете, дава им индиректно рамо с действията си.

Per warez ad scientiam


Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Exaybachay]  
Автор *abi*Модератор (eLgreco)
Публикувано22.07.12 22:39



Току що ми се наложи да напиша на друго място, че малко история никога не е излишна. Но какъв им е бил толкова проблема на Синедриона, че до Пилат опират - какво е това безсмислено разтакаване а до Пилат, а до Ирод, а пак до Пилат, защо не са си свършили работата сами? Поради простата причина, че не са можели. Юдея е под римска власт тогава. Римляните колят и бесят.

ти искаш да ми кажеш, че тези юдеи са били толкова глупави, че са опростили присъдата на един от явен по явен престъпник, за да осъдят един никаквец, който е твърдял, че е равен на Бога?
Я се успокой.


Според юдаизма да твърдиш, че си юдейски Цар и Месията от Давидовия род, но да си повече от съмнително заченат е сред най-големите престъпления в рел.план.

И не е твърдял, че е равен на Бога. Това са по-късни хр.тълкувания. Прочети текстовете в Евангелията преди да обсъждаш темата. Не може всичко да ти се преразкаже. Потруди се и ти малко де



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: *abi*]  
Автор Enos (LDS mythbuster)
Публикувано22.07.12 23:05



Привет аби,

Стана ми любопитно...



Искам да те питам следното:

Репликата заложена в Евангелията е "По добре да умре един човек, отколкото цял народ".

От къде е тази реплика? Аз я знам от КнМ и цитирам по памет: "По-добре един човек да загине отколкото цели поколения да чезнат в неверие."

Как си обясняваш факта, че близо 400 години преди раждането на Исус не е имало пророчества/пророци?
Част от пророчествата, е че юдейте няма да Го познаят като Месия. Така че непознавайки го пророчествата се сбъдват...



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Enos]  
Автор *abi*Модератор (eLgreco)
Публикувано23.07.12 01:25



Цитирах по памет. Но общо взето в моите преводи, които чета е:
Йоан 11:50
нито вземате в съображение, че за вас е по-добре един човек да умре за людете, а не да загине целият народ.

На гръцки е "ипер ту лау", което може да се преведе и като "в името на народа".
Не се споменава смърт в неверие, а точно "да загине целия народ".

Много ключова според мен реплика е това.

За частта, че няма да го познаят темата е огромна. Изобщо не е сигурно, че в пророчествата става дума за Месията, докато не се появяват Евангелията. Юдаизмът има доста странно обяснение, че става дума за Израел, но това някак си не ме убеждаваше. Наскоро си изградих възможна концепция, ще ти я изложа, но не сега.

Да не говорим, че юдеите мълчат доста по въпроса Исая. Като табу територия е. Което е меко казано подозрително. Дали и те не си вярват? Или се съмняват? Или Евангелията са страшен препъни камък? Или...?

От друга страна ако Исус не е Месията и е изиграл ролята си на база пророчествата е бил почти гений на тема юдаизъм. Изключително добре обучен ерудит.

В същото време другите пророчества не се сбъдват. Израел не само, че не добрува при идването на Месията, но и започва истинска Гологота - Изгнанието. То обаче съвпада с пророчествата. И след Изгнанието трябва да се яви Месията. Който е човек и идва само веднъж.

Мисля, че има много въпроси, които нямат задоволителен отговор нито в юдаизъма, нито в християнството...Може би трябва да подхванем нова тема за това.



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Гepиcъм]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано23.07.12 03:00



Да наистина - доста опасен се е оказал

, доста по-опасен от господин Никой, но съм и чувал една древна поговорка, "човек започва да става некой, чак коги разбере, че е никой".

Ето този момент, че е разклатил имиджа им е интересен и аз точно него искам да разбера как така се е получило това - все пак Исус не е някакво известно обществено име, всичко става много бързо, от син на дърводелец за три години, създава такъв див хаос, че не само разклаща имиджа им, а неговото име става централна ос в историята на половината човечество.

Този момент ми е интересен и заради друго - пророчествата наистина са един сериозен въпрос и голям проблем, но в мистиката се знае, че пророчествата не винаги се сбъдват, такова е самото им естество, няма как да се предскаже всичко, защото няма такава написана книга с всичко кое, кога, как ще се случи до най-малката подробност, от самото начало на света та до самия му край. Бъдещето винаги е вероятности - малко като теорията на хаоса, възможно е това, възможно е и онова, пророците имат способност да виждат възможните вероятности в бъдещето, като по-способния пророк е онзи, който вижда най-възможните вероятности, със абсолютно сигурност да се случат са съвсем малко пророчества и то с по-определен характер. Така, че юдеите тълкувайки и осмисляйки пророчествата, са знаели много добре, че от една страна може и да пропуснат какво точно е пророкувано, а от друга, че някои от всичките пророчества може и да не се сбъднат.

Така, че да - това е един сериозен въпрос, но не от първостепенно значение.

Другия въпрос - за съмнителния му произход. Да това е пак сериозен въпрос - може би по-сериозен от първия, но все пак именно, защото е съмнителен, си остава пак не от основно значение.

Един човек, който е съмнително доколко сбъдва пророчествата и е със съмнителен произход, успява да разклати и то доста сериозно имиджа на жреците, и трябва да е предречения месия. Юдеите се славят, като интелигентни хора и с право, техните свещенници са били интелектуалния елит на нацията, това са разсъдливи и не случайни хора - за един или друг аспект от цялата проблематика около Исус могат да постигнат някакъв приемлив консенсус, защото значителното за един такъв човек, религиозен човек е какво точно проповядваш, да го кажем твоята философия. Фактически Исус не прилага никакво насилие и агресия - не можем да кажем, че подкупва или се ползва с някакви приоритети от властта, но въпреки това той успява до такава степен, че подкопава репутацията на най-големите авторитети сред юдеите. Това става чрез проповедите му, чрез думите му, словата му, учението му (естествено и чудесата) - какво е проповядвал той, аби спомена проселитизъм, издигнал се е чрез думи, чрез думи е подбил авторитети и явно заради думите си не е могъл да се разбере със свещенниците. Какво толкова от думите му остава несъвместимо с техния възглед - ако са имали близки разбирания, да са споделяли що годе общ възглед, останалите разногласия можело да се изгладят, но явно някъде, нещо се разминават доста сериозно из философията, из разбиранията си, та чак било непростимо?

п.п. като от сега казвам, че да - от друга страна, можем да допуснем, че ако бе сбъднал всички пророчества и около името му нямаше "петна", то юдеите са щели да приемат, неприемливото му учение. Ако някои вземе, че постави тази теза, то да - мога да се съглася в известна степен.



Тема За запушването на "дупки"...нови [re: Гepиcъм]  
Автор Enos (LDS mythbuster)
Публикувано23.07.12 11:28



В отговор на:


Повече Бог може да означава с повече възможности, а не с повече същност (не е много смислено това последното).




Много си е смислено даже...
В отговор на:


Според мен прилича на запушване на дупка, появила се с тези множествени числа на Бог тук-там в писанието. И тъй като няма логичен начин да се запуши такава дупка, въвели са мистицизъм с троийцата и задължителна непознаваемост от страна на хората. Т.е. един вид, ето ви четириъгълен триъгълник, не питайте и не се опитвайте да си го представите, вярвайте само че е такъв. В рамките на вярата това работи.

В отговор на:



С непознваемостта за хората може да реши всякакъв проблеми и да се запушат всякякви "дупки" било то теологически било то филосфски. Когато обаче има погрешна основа запуването на една дупка води до отварянето на поне още една нова, която след време отново трябва да се запушва и така докато не се стигне до осъзнаване.
Жалко че някой хора разбират вярата в Бог, като вяра в абсурдни неща. А първата заповед гласи да възлюбим Бог, "..с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичката си сила и всичкия си ум.
Това последното е най-трудно и най-малко хора го могат защото означава да Го разбереш така че умът да го възлюби т.е. да видиш гениалната логика и същевременно простота във Бог, а не да се налага да се "преглъщат" все повече и повече абсурди, които умът умът/разумът не може да приеме, като четириъгълен триъгълник или повече върви за случея триъгълник с един ъгъл...






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.