Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:15 09.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Людмил Георгиев]  
Автор *abi*Модератор (eLgreco)
Публикувано21.07.12 19:07



Но щом сме синове на Бог,
Значи сме богове.
А и духът бил в нас...



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: *abi*]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано21.07.12 19:22



Мда - естествено щом ти казваш, че библията опровергава ипостасното твърдение значи е така, а всеки говорещ обратното е спамаджия и не познава текстовете. За юдеите християните може да са политеисти, ала нека не забравяме, че самите юдеи не са разбрали Исус, а от там колко са разбрали християнството и християните, съответно подлежи на съмнение, та тяхната констатация идваща от неразбиране, трудно придобива тежест за пред християните, а и за един страничен наблюдател.



Тема "Вярвайте Ми, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене"нови [re: Enos]  
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано21.07.12 21:17



"""В края на краищата, Исус не казва ли: "...защото Моят Отец е по-голям от Мене." (Йоан 14:28), и той не твърди ли , че само Отец знае часът на Второто пришествие на Христос (Мат. 24:36)."""


Отговор:



. . .




Тема Божеството на Сина и Неговото равенство с Отцанови [re: Enos]  
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано21.07.12 21:45



Божеството на Сина и Неговото равенство с Отца

Източник:



1. Христос, като Син Божий и Син Човечески, съедини в Себе Си две съвършени природи: Божествена и човешка. Цялото Евангелие благовести за Христа, като за Въплътения Бог. Например, апостолът пише, че във Въплъщението на Сина Божий се е открила великата тайна на благочестието: Бог се яви в плът (1 Тим. 3:16). Това, че Спасителят е наречен Бог, вече само по себе си свидетелства за пълнотата на Неговото Божество. От гледна точка на логиката, Бог не може да бъде “второстепенен” Бог или някакъв Бог “от по-низш разред”, тъй като Божествената природа не подлежи на каквото и да било “омаломощаване” или ограничаване. Бог може да бъде само един и всесъвършен. Така, апостолът учи, че в Христа телесно обитава всичката пълнота на Божеството (Кол. 2:9). Евангелист Иоан също свидетелства за Божествеността на Сина: В начало бе Словото, и Словото беше у Бога, и Словото беше Бог (Иоан. 1:1). Истинността на това, че Христос е именно Този, Който е над всички Бог, благословен вовеки (Рим. 9:5), познава сам и свети апостол Тома в момента, когато възкликва към Възкръсналия Христос: Господ мой и Бог мой! (Иоан. 20:28). По думите на апостол Павел, Христовата Църква е Църквата на Господа и Бога, която Той Си придоби със Своята кръв (Деян. 20:28), и пр.

И Сам Господ Иисус Христос неведнъж е потвърждавал и засвидетелствал с думи Своето Божествено достойнство[193]. На думите на Симон Петър: Ти си Христос, Синът на Живия Бог – Той отговорил: блажен си ти, Симоне,... защото не плът и кръв ти откри това, а Моят Отец, Който е на небесата (Мат. 16:16 – 17). В Евангелието от Иоан Христос казва: Аз и Отец едно сме (Иоан. 10:30). На въпроса на първосвещениците: Ти ли си Христос, Синът на Благословения? – Той отговаря: Аз съм (Марк. 14:61, 62).

2. Равенството на първите Две Ипостаси се потвърждава от равенството и единството на Техните сили и действия в света. Защото, кой е познал ума на Господа? (Рим. 11:34). Никой измежду тварите. А Синът с дръзновение учи за Своето всезнание: както Ме познава Отец, тъй и Аз познавам Отца (Иоан. 10:15); никой не познава Сина, освен Отец; и нито Отца познава някой, освен Синът, и комуто Синът иска да открие (Мат. 11:27)[194].

Волята на Сина е една с волята на Отца, затова Синът нищо не може да твори Сам от Себе Си, ако не види Отца да твори; защото, което твори Той, това твори също и Синът (Иоан. 5:19). Тази една и всемогъща воля Божия е извикала в битие света. Ние вярваме в “единия Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята”, и в Сина, “чрез Когото всичко е станало”, понеже чрез Сина е създадено всичко, що е на небесата и що е на земята, видимо и невидимо... (Кол. 1:16). След сътворяването на света Равнобожествените Ипостаси промишляват за него. Моят Отец досега работи, и Аз работя – учи Христос (Иоан. 5:17).

Единородният Син пребивава неразлъчно с Отца и обладава един живот заедно със Своя Родител (Отец): както Отец има живот в Себе Си, тъй даде и на Сина да има живот в Себе Си (Иоан. 5:26). Свети евангелист Иоан пише за Сина: и животът се яви..., и ви възвестяваме Този вечен живот, който беше у Отца и се яви нам (1 Иоан. 1:2). Синът е също така Източник на Живота, както е и Отец, защото както Отец възкресява мъртви и оживотворява, тъй и Синът оживотворява, които иска (Иоан. 5:21).

Синът е равен на Отца. Той явява в Себе Си целия Отец (в пълнота и съвършенство) и затова, който е видял Сина, е видял и Отца (Иоан. 14:9). Всички трябва да почитат Сина, както почитат Отца. Който не почита Сина, той не почита Отца, Който Го е пратил (Иоан. 5:23).

3. Наред с изразите, които потвърждават Божеството на Втората Ипостас, в Писанието се срещат текстове, които говорят за подчиненост на Сина по отношение на Отца. Последните изречения били използвани още от древност от страна на еретиците, особено от арианите, с цел да се отрече Божеството на Сина и Неговото равенство с Отца. За да разберем правилно тези текстове в Писанието, следва да имаме пред вид: първо, че след Своето Въплъщение Божият Син е не само Бог, но и Син Човечески, и второ, че Своята Божествена природа Синът приема от Отца, от Когото се ражда, Отец е Ипостасното Начало на Сина.

В съгласие с казаното по-горе, “унизителните” изказвания в Писанието по отношение на Сина могат да бъдат разделени на две групи. Първите от тях говорят за човечеството на Спасителя и имат отношение към мисията, която Той е възприел върху Себе Си поради Домостроителството, например: Тогова Иисуса, Когото вие разпнахте, Бог направи Господ и Христос (Деян. 2:36); (Сина), Когото Отец освети и прати в света (Иоан. 10:36); (Христос) смири Себе Си, бидейки послушен дори до смърт (Фил. 2:8); Син...се научи на послушание чрез онова, което претърпя (Евр. 5:8). Към тях се отнасят и текстовете, в които на Сина се приписва незнание, напр. за времето на края на света (Марк. 13:32), покорност (1 Кор. 15:28), преуспяване (Лук. 2:52), достигане на съвършенство (Евр. 5:9), също и когато Той се представя, докато се моли (Лук. 6:12), или когато задава въпрос, сякаш не знае отговора (Иоан. 11:34). За Христа се казва също, че Той спи (Мат. 8:24), огладнява (Мат. 4:2), уморява се (Иоан. 4:6), плаче (Иоан. 11:35), преживява вътрешна борба (Лук. 22:44), скрива се (Иоан. 8:59).

Без да се нуждае от молитвата, бидейки Сам Бог, Той, като Син Човечески, принасяше от лицето на цялото човечество молитви към Отца. Бидейки неразлъчен от Отца, Той, олицетворявайки целия човешки род, отпаднал от Бога посредством греховете, извика от Кръста: Боже Мой, Боже Мой, защо си Ме оставил? (Марк. 15:34).[195]

В другите текстове на Свещеното Писание се подразбира, че Отец е Ипостасното Начало на Сина и Източник на всяко действие на Светата Троица; поради това Христос учи: Моят Отец е по-голям от Мене (Иоан. 14:28); Господ ме имаше за начало на Своя път (Притч. 8:22); Моят Отец...Ми ги даде (Иоан. 10:29); както Ми е заповядал Отец, тъй и правя (Иоан. 14:31); Аз не мога да правя нищо от Себе Си (Иоан. 5:30), или: Аз от Себе Си не говорих (Иоан. 12:49) т.н.

От другите текстове, с които си служели еретиците, можем да посочим следните. Например, Спасителят казва: възлизам при Моя Отец и при вашия Отец, и при Моя Бог и вашия Бог (Иоан. 20:17). Бог е Негов Отец по природа (според общата Им Божествена природа); Отец пък стана Бог за Него по силата на Домостроителството, тъй като Сам Синът стана човек. (А на нас Бог ни е Отец по благодат, а е наш Бог по природа)[196].

Апостолът казва, че Синът е роден преди всяка твар (Кол. 1:15), а също така Го нарича и Първородния (Евр. 1:6), - разбира се, не в смисъл, че Синът е сътворен преди всяко творение, както смятали арианите, а в смисъл, че Неговото рождение от Отца е безначално.

На друго място пише, че Синът ще предаде царството Богу и Отцу (1 Кор. 15:24) и че и Сам Синът ще се покори на Оногова, Който Му бе всичко подчинил (1 Кор. 15:28). Тук апостолът говори за Христа като за Главата на цялото спасено човечество, от чието лице именно Синът ще предаде цялото творение на Отца, за да бъде Бог всичко у всички (ст. 28).

Църквата още от самото начало изповядвала Божеството на Сина. В древните символи на вярата Христос бива наричан “Единороден Син Божий”, “Бог от Бога”, “Бог Истинен”[197].

За същото свидетелстват и отлъчванията от страна на ранната Църква на еретиците, които отричали Божеството на Сина Божий и, накрая, показанията на някои езичници и иудеи. Плиний Младши, например, писал до император Траян, че християните пеят хвалебни песни на Христа, като на Бог[198]. Неоплатониците Целз и Порфирий се надсмивали над християните, поради вярата им в това, че Сам Бог се е въплътил, страдал е и е бил разпнат. Иудеинът Трифон, в полемиката си с християнското учение, също така считал за невъзможно Бог да стане човек.[199]

. . .




Тема "Рече Господ Господу моему"нови [re: Enos]  
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано21.07.12 21:49





. . .




Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Exaybachay]  
Автор *abi*Модератор (eLgreco)
Публикувано22.07.12 01:11



нека не забравяме, че самите юдеи не са разбрали Исус,
Това кой ти го каза?


Прочете го някъде и го прие за меродавно...

Напротив. Разбирали са го и то много добре.
Също така са разбрали и кого не е.



Тема В случаите, които визираш, "в името на" е идиомнови [re: Гepиcъм]  
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано22.07.12 14:19



"В името на" - когато не се визира конкретно име_имена е идиом*.

"В името на геройски загиналите" означава визиране почитането на тяхната памет.

"В името на народа" означава визиране почитане волята на мнозинството.

В такива случаи "в името на" не визира конкретно име - или имена, - а се употребява в контекста на:

- "Поради еди що си" - тоест, "в името на народа" означава "поради волята на народа",

- "За честта, паметта. . . на еди какво си" - тоест, "В името на геройски загиналите" означава "За(ради) паметта на геройски загиналите"


Откровеното от Бога не е идиом, то визира нещо конкретно: светото кръщение, което е Кръщение именно, точно, нищо по-малко или нещо друго от/в Едното Божествено Име на Триединия наш Бог: Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух. Кръщелната формула е изградена точно на това Божие Откровение (светото Евангелие от Матей 28:19).




*Идиомът е вид устойчиво словосъчение, чието цялостно значение не е изградено от значенията на съставящите го думи.

. . .




Тема Хайде моля те, да не отиваме в 3-та глуханови [re: Гepиcъм]  
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано22.07.12 14:21



Хайде моля те, да не отиваме в 3-та глуха - сиреч, да не СПАМ-име.

Остави Енос да отговаря ясно и конкретно на ясните и конкретни неща, които се поставят за дискутиране.

Благодаря

. . .


Редактирано от Eжko Бeжko на 22.07.12 14:21.



Тема Re: В случаите, които визираш, "в името на" е идиомнови [re: Eжko Бeжko]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано22.07.12 14:21



Ежко, идиом или не, става дума че чрез филологични акробатистики не може да докажеш тезата си.

Per warez ad scientiam


Тема Има огромно значение дали е идиом или ненови [re: Гepиcъм]  
Автор Eжko Бeжko (Бодлидрешко)
Публикувано22.07.12 14:36



"""Ежко, идиом или не, става дума че чрез филологични акробатистики не може да докажеш тезата си"""

Има огромно значение относно разбирането на смисъла, дали е идиом или не. Ако е идиом, значи смисълът на посланието няма нищо общо с думите в идиома - в случая, с личните имена (на народа, на геройски загиналите и прочие). Ако не е идиом - какъвто е случаят в Мат. 28:19 - значи нещата са съвсем други.

За теб това, че ни е откровено "по Наш Образ и по Наше Подобие" - а не по наши образи и по наши подобия - може също да е "филологична акробатистика", но това си е твое право - и отговорност - което съвсем не означава правота.


Айде стига със СПАМ-а, става ли.

. . .




Редактирано от Eжko Бeжko на 22.07.12 14:51.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.