Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:25 17.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема ...и аз отговорихнови [re: Ежко Бодлидрешко]  
Автор Enos (LDS mythbuster)
Публикувано20.07.12 15:00



Интересно ми е да чуя причината за събора от теб...Аз иначе я знам.
Триединството не е недвусмислено, то винаги изисква уговорки. Една от уговорките е че то не може да бъде схванато от човешкия ум, така че дори само заради това не не недвусмислено. Сам си противоречиш.

Стиха ""И тъй, идете, научете всички народи, като ги кръщавате в Името на (1) Отца и (2) Сина и (3) Светия Дух", говори за много работи за това как да се разпространява евангелието за апостолската работа, за мисионерството и т.н.

Ние нямаме абсолючтно никакъв проблем с този стих понеже за нас Бог Отец, Сина и Св. Дух образиват едно Божество (Godhead), състоящо се от три отделни личности йерархия и пълна хармония и единство в цели и действия.

***

Аз също зададох някакви въпроси, няма ли поне от елементарно уважение да споменеш нещо по тях? Тези стихове нищо ли не значат за теб?



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Enos]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано20.07.12 15:06



Момци, като един страничен наблюдател да ви кажа нещо, което изпускате и двете страни по въпроса.

Обръщайки се към Ежко, Любо и drago1 - да вадите цитати, като контрааргумент бива, но не е достатъчно, ако не намерите пробив в цитатите на Енос: дали в авторитета на хората, от които цитира или в тълкуванието на цитатите, се уточнява в последствие, но не става, като просто им се обърне гръб и се пренебрегнат.

Към Енос се отнася същото - хубаво се позоваваш на някои хора и определени цитати, но без критика на конрааргументите представени от другите, тезата ти остава висяща.

Т.е. не търсете, само защита и доказване на едното становище, а и оборване на другото - това е принципа, който се спазва при търсене на истината, за това казвам, че само с доверяване на даден възглед не става, особено след като със същата сила има и противоположен възглед.

Личното ми мнение е, че субординацията що се отнася до християнския възглед е наистина неправдоподобна - най-малкото, защото така можем да предположим, че е възможно да се следва Бог без Исус, а тогава за какво християнство си говорим? Явно няма нужда от Исус - можем да се целим директно към Бог. А щом няма нужда от Исус, то християнската доктрина, на какво ще се основава? Някак си се потъва в едно безсмислие - защо бог да възвестява себе си, чрез някой, а не чрез самия себе си, каква е пречката? Ако Исус не е Бог, а само пратеник на Бога, то значи съвсем логично може да се постави под съмнение, дори дали е син божий - според мен идеята е, че именно, за да се избегнат всякакви съмнения, самия Бог се явява пред хората като Исус.



Тема Re: Каза ти се ясно причината за свикване на Съборанови [re: Ежко Бодлидрешко]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано20.07.12 15:33



"Не казва "в имената", а казва в името"

Ежко, това е нормална изразна форма: казва се "в името на жертвите" например, а не "в имената на жертвите", т.е. независимо от множественото число "в името" се използва винаги в единствено число. Това не става за доказателство на тезата ти



Per warez ad scientiam

Тема Re: Не си оборил очеизбОднотонови [re: Eжko Бoдлидpeшko]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано20.07.12 15:38



"Казах ти, че относно "Да сътворим човека по Наш образ и по Наше Подобие" -дали умишлено или не - пропусна да коментираш"

Един човек се прави по един образ, който в случая явно е обобщен техен (на правещите го) образ. Как си представяш различни образи да му вложат, та да използуват друга изразна форма? И нали не си мислиш че Боговете изглеждат като човек, та да се тълкува това буквално?

Къде търсиш под вола филологическо теле...

Per warez ad scientiam


Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Exaybachay]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано20.07.12 15:54



"Ако Исус не е Бог, а само пратеник на Бога, то значи съвсем логично може да се постави под съмнение, дори дали е син божий - според мен идеята е, че именно, за да се избегнат всякакви съмнения, самия Бог се явява пред хората като Исус."

То затова в Символа на вярата е закотвено:
"1. Вярвам в един Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята, на всичко видимо и невидимо. 2. И в един Господ Иисус Христос, Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца преди всички векове:"

От което, поне според мен, логично следва вяра в два Бога - един Бог Отец, и един Син Божий. Контра на това ми мнение би било ако Понятията Бог и Господ са различни - Сина Божий е Господ, както е указано. Тоест или два Бога, или ясна йерархия (съответно неравнопоставеност) между тях. То в евангелията непрекъснато Исус се позовава на Отец като различен от себе си.

Per warez ad scientiam


Тема Re: ...и аз отговорихнови [re: Enos]  
Автор Ежко Бежко (Бодлидрешко)
Публикувано20.07.12 16:01



Дал съм линк за Първия Вселенски Събор, какво мнение търсиш от мен. Принципът за първопричината за свикването на 7-те Вселенски Събора е един и същ: изобличение на лъжеученията, на ересите.



"""Ние нямаме абсолючтно никакъв проблем с този стих понеже за нас Бог Отец, Сина и Св. Дух образиват едно Божество (Godhead), състоящо се от три отделни личности йерархия и пълна хармония и единство в цели и действия.
"""


Три отделни личности, поставени в субордонация, няма как да имат Една и Съща Божествена Същност, следователно, няма как да бъдат Едно Божество. Практически, това е учение за многобожие, в което един бог е повече бог от другия, казано по човешки.

Никой отец не е непогрешим, за разлика от Съборните Решения на Вселенските Събори, които са били свиквани по примера на Апостолския Събор, под водителството на Бога.

. . .




Тема Re: Не си оборил очеизбОднотонови [re: Гepиcъм]  
Автор Ежко Бежко (Бодлидрешко)
Публикувано20.07.12 16:14



Сходството образ-подобие е в дух-воля. Висшето у човека е духа - човек станал жива душа едва тогава, когато Бог в_дух_нал у него дихание за живот.

"И създаде Господ Бог човека от земна пръст и вдъхна в лицето му дихание за живот; и [едва тогава] стана човекът жива душа" (Бит. 2:7).

Подобието се състои в свободата на волята ни, която е призвана да върши добро. Е, от нас зависи, дали ще се уподобяваме на Бога, или на дявола.

. . .




Тема Re: ...и аз отговорихнови [re: Ежко Бежко]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано20.07.12 16:19



"Три отделни личности, поставени в субордонация, няма как да имат Една и Съща Божествена Същност"

Има, говорили сме за това. Всички хора имат поне една обща същност, материална. Независимо че са различни.

Per warez ad scientiam


Тема Когато се касае за безличие - данови [re: Гepиcъм]  
Автор Ежко Бежко (Бодлидрешко)
Публикувано20.07.12 16:19



Когато се касае за безличие - като "в името на народа" - да.

А и "в името на жертвите" се визира нещо конкретно: в името на тяхната п а м е т - тоест, визира се нещо конкретно и то тук "стои" скрито и е в единствено число.

. . .




Тема Re: Не си оборил очеизбОднотонови [re: Ежко Бежко]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано20.07.12 16:24



Отклоняваш се в друга посока. В каквото и да е сходството, жонгльорството с единствено и множествено число не помага в случая. Цитатът "И създаде Господ Бог човека от земна пръст и..." показва, че от всичките присъстващи само един си е запретнал ръкавите да действа. Което често се наблюдава и в човешките колективи :)

Per warez ad scientiam



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.