|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
|
Интересно ми е да чуя причината за събора от теб...Аз иначе я знам.
Триединството не е недвусмислено, то винаги изисква уговорки. Една от уговорките е че то не може да бъде схванато от човешкия ум, така че дори само заради това не не недвусмислено. Сам си противоречиш.
Стиха ""И тъй, идете, научете всички народи, като ги кръщавате в Името на (1) Отца и (2) Сина и (3) Светия Дух", говори за много работи за това как да се разпространява евангелието за апостолската работа, за мисионерството и т.н.
Ние нямаме абсолючтно никакъв проблем с този стих понеже за нас Бог Отец, Сина и Св. Дух образиват едно Божество (Godhead), състоящо се от три отделни личности йерархия и пълна хармония и единство в цели и действия.
***
Аз също зададох някакви въпроси, няма ли поне от елементарно уважение да споменеш нещо по тях? Тези стихове нищо ли не значат за теб?
| |
Тема
|
Re: Субординацията в ранното християнство
[re: Enos]
|
|
Автор |
Exaybachay (нямам идея ....) |
Публикувано | 20.07.12 15:06 |
|
Момци, като един страничен наблюдател да ви кажа нещо, което изпускате и двете страни по въпроса.
Обръщайки се към Ежко, Любо и drago1 - да вадите цитати, като контрааргумент бива, но не е достатъчно, ако не намерите пробив в цитатите на Енос: дали в авторитета на хората, от които цитира или в тълкуванието на цитатите, се уточнява в последствие, но не става, като просто им се обърне гръб и се пренебрегнат.
Към Енос се отнася същото - хубаво се позоваваш на някои хора и определени цитати, но без критика на конрааргументите представени от другите, тезата ти остава висяща.
Т.е. не търсете, само защита и доказване на едното становище, а и оборване на другото - това е принципа, който се спазва при търсене на истината, за това казвам, че само с доверяване на даден възглед не става, особено след като със същата сила има и противоположен възглед.
Личното ми мнение е, че субординацията що се отнася до християнския възглед е наистина неправдоподобна - най-малкото, защото така можем да предположим, че е възможно да се следва Бог без Исус, а тогава за какво християнство си говорим? Явно няма нужда от Исус - можем да се целим директно към Бог. А щом няма нужда от Исус, то християнската доктрина, на какво ще се основава? Някак си се потъва в едно безсмислие - защо бог да възвестява себе си, чрез някой, а не чрез самия себе си, каква е пречката? Ако Исус не е Бог, а само пратеник на Бога, то значи съвсем логично може да се постави под съмнение, дори дали е син божий - според мен идеята е, че именно, за да се избегнат всякакви съмнения, самия Бог се явява пред хората като Исус.
| |
Тема
|
Re: Каза ти се ясно причината за свикване на Събора
[re: Ежко Бодлидрешко]
|
|
Автор |
Гepиcъм (корав оптимист) |
Публикувано | 20.07.12 15:33 |
|
"Не казва "в имената", а казва в името"
Ежко, това е нормална изразна форма: казва се "в името на жертвите" например, а не "в имената на жертвите", т.е. независимо от множественото число "в името" се използва винаги в единствено число. Това не става за доказателство на тезата ти
Per warez ad scientiam
| |
|
"Казах ти, че относно "Да сътворим човека по Наш образ и по Наше Подобие" -дали умишлено или не - пропусна да коментираш"
Един човек се прави по един образ, който в случая явно е обобщен техен (на правещите го) образ. Как си представяш различни образи да му вложат, та да използуват друга изразна форма? И нали не си мислиш че Боговете изглеждат като човек, та да се тълкува това буквално?
Къде търсиш под вола филологическо теле...
Per warez ad scientiam
| |
Тема
|
Re: Субординацията в ранното християнство
[re: Exaybachay]
|
|
Автор |
Гepиcъм (корав оптимист) |
Публикувано | 20.07.12 15:54 |
|
"Ако Исус не е Бог, а само пратеник на Бога, то значи съвсем логично може да се постави под съмнение, дори дали е син божий - според мен идеята е, че именно, за да се избегнат всякакви съмнения, самия Бог се явява пред хората като Исус."
То затова в Символа на вярата е закотвено:
"1. Вярвам в един Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята, на всичко видимо и невидимо. 2. И в един Господ Иисус Христос, Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца преди всички векове:"
От което, поне според мен, логично следва вяра в два Бога - един Бог Отец, и един Син Божий. Контра на това ми мнение би било ако Понятията Бог и Господ са различни - Сина Божий е Господ, както е указано. Тоест или два Бога, или ясна йерархия (съответно неравнопоставеност) между тях. То в евангелията непрекъснато Исус се позовава на Отец като различен от себе си.
Per warez ad scientiam
| |
Тема
|
Re: ...и аз отговорих
[re: Enos]
|
|
Автор |
Ежко Бежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 20.07.12 16:01 |
|
Дал съм линк за Първия Вселенски Събор, какво мнение търсиш от мен. Принципът за първопричината за свикването на 7-те Вселенски Събора е един и същ: изобличение на лъжеученията, на ересите.
"""Ние нямаме абсолючтно никакъв проблем с този стих понеже за нас Бог Отец, Сина и Св. Дух образиват едно Божество (Godhead), състоящо се от три отделни личности йерархия и пълна хармония и единство в цели и действия.
"""
Три отделни личности, поставени в субордонация, няма как да имат Една и Съща Божествена Същност, следователно, няма как да бъдат Едно Божество. Практически, това е учение за многобожие, в което един бог е повече бог от другия, казано по човешки.
Никой отец не е непогрешим, за разлика от Съборните Решения на Вселенските Събори, които са били свиквани по примера на Апостолския Събор, под водителството на Бога.
. . .
| |
Тема
|
Re: Не си оборил очеизбОдното
[re: Гepиcъм]
|
|
Автор |
Ежко Бежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 20.07.12 16:14 |
|
Сходството образ-подобие е в дух-воля. Висшето у човека е духа - човек станал жива душа едва тогава, когато Бог в_дух_нал у него дихание за живот.
"И създаде Господ Бог човека от земна пръст и вдъхна в лицето му дихание за живот; и [едва тогава] стана човекът жива душа" (Бит. 2:7).
Подобието се състои в свободата на волята ни, която е призвана да върши добро. Е, от нас зависи, дали ще се уподобяваме на Бога, или на дявола.
. . .
| |
|
"Три отделни личности, поставени в субордонация, няма как да имат Една и Съща Божествена Същност"
Има, говорили сме за това. Всички хора имат поне една обща същност, материална. Независимо че са различни.
Per warez ad scientiam
| |
Тема
|
Когато се касае за безличие - да
[re: Гepиcъм]
|
|
Автор |
Ежко Бежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 20.07.12 16:19 |
|
Когато се касае за безличие - като "в името на народа" - да.
А и "в името на жертвите" се визира нещо конкретно: в името на тяхната п а м е т - тоест, визира се нещо конкретно и то тук "стои" скрито и е в единствено число.
. . .
| |
Тема
|
Re: Не си оборил очеизбОдното
[re: Ежко Бежко]
|
|
Автор |
Гepиcъм (корав оптимист) |
Публикувано | 20.07.12 16:24 |
|
Отклоняваш се в друга посока. В каквото и да е сходството, жонгльорството с единствено и множествено число не помага в случая. Цитатът "И създаде Господ Бог човека от земна пръст и..." показва, че от всичките присъстващи само един си е запретнал ръкавите да действа. Което често се наблюдава и в човешките колективи :)
Per warez ad scientiam
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
|
|
|