Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:01 17.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: ann*]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано26.07.12 17:13



"Галилейските разбойници" в евангелията са сикариите - от тук подемаш нишката, по която да търсиш, има писано по въпроса.



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: Exaybachay]  
Автор ann* ()
Публикувано26.07.12 17:19



Че е бил краен войнстващ зилот е ок. Но откъде черпиш информация, че е имал претенции да е Месия, а пък и чудеса да е вършел? Това е било типично за всички зилоти сикарии или?



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: ann*]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано26.07.12 17:44



Е най-малкото самото му име съдържа този смисъл - а и нали намериха евангелието на св. Варава



п.п. инак не съм запознат дали е било типично за всички зилоти.



Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: ann*]  
Автор *abi*Модератор (eLgreco)
Публикувано26.07.12 20:03



така си е думата, аз си я казвам както е на гръцки, сори за което, но няма да се променя за тази дума (едва се справих с "херменевтика")





Тема Re: Субординацията в ранното християнствонови [re: ann*]  
Автор *abi*Модератор (eLgreco)
Публикувано26.07.12 20:04



много са сложни наистина
аз за това винаги казвам - нямам 100% становище
и дълбоко се съмнявам, че ще си изградя





Тема Кратка история на догмата за Пресвета Троицанови [re: Enos]  
Автор Бaлaмeжko (ЕжкоБодлидрешко)
Публикувано27.07.12 22:17



Кратка история на догмата за Пресвета Троица

Църквата изстрадала и защитила Троичния догмат в ревностна борба с ересите, които снизявали Божия Син и Светия Дух, като ги поставяли в разреда на тварните същества, или пък Ги лишавали от достойнството Им на самостоятелни Ипостаси. Непоклатимостта, с която Православната Църква застанала зад този догмат, се обуславяла от нейния стремеж да запази пътя към спасението свободен за вярващите. Действително, ако Христос не е Бог, то в Него не би било реално съединяването на Божеството и човека, а това означава, че и сега нашето съединение с Бога е невъзможно. Ако Светият Дух е твар, тогава е невъзможно и освещението, обожението на човека[162]. Само Единосъщният на Отца Син е могъл чрез Своето Въплъщение, смърт и възкресение да оживотвори и спаси човека, и само Единосъщният на Отца и Сина Дух може да ни освещава и съединява с Бога – учи свети Атанасий Велики.[163]

Учението за Светата Троица се разкривало постепенно, във връзка с възникващите ереси. В центъра на продължителните спорове за Светата Троица стоял въпросът за Божеството на Спасителя. И макар борбата за троичния догмат да достига своята кулминационна точка в ІV век, въпреки това още от І век Църквата била предизвиквана да отстоява истината за Божеството на Христа, т.е. така или иначе да се бори за ненакърнимостта на троичния догмат. Християнското благовестие за Въплъщението на Божия Син станало “камък на препъване и на съблазън” за иудеи и елини. Иудеите се придържали към строгия монотеизъм, към своята ограничена представа за единството на Бога. Те не допускали съществуването, “редом” с Бога (Отца), и на друга Божествена Личност, т.е. на Сина. Елините се покланяли на много богове, и едновременно с това учението им било дуалистично. Според тяхното убеждение, материята и плътта са източник на злото. По тази причина те считали за безумие да се учи за това, че Словото (Логосът) стана плът (Иоан. 1:14), т.е. да се говори за вечното съединяване в Христа на две различни природи – Божествената и човешката. Според тяхното мнение, презряната човешка плът не е способна да се съедини с непристъпното Божество. Бог не може да се въплъти в напълно реален смисъл. Материята, както и плътта, е тъмница, от която човек следва да се освободи, за да постигне съвършенството.

Ако иудеите и елините просто отхвърляли Христа като Син Божий, то в християнското общество опитите рационално да се обясни тайната на Божието Триединство нерядко довеждали до заблуди, в основата на които било иудаистичното или елинистичното мислене. Едни от еретиците представяли Бога само като Единица, разтваряли Лицата на Троицата в едната Божествена природа (монархианите). Други, напротив, разрушавали природното единство в Троицата и Я свеждали до сбор от три неравни същности (арианите). Православието, от своя страна, винаги ревностно пазело и изповядвало тайната на Триединството на Божеството. То винаги се стремяло да запази “равновесието” в своето учение за Светата Троица, при което Ипостасите не разрушават единството на природата и природата не поглъща Ипостасите, не доминира над Тях.

В историята на отстояването на Троичния догмат могат да се различат два периода. Първият период обхваща времето от появата на първите ереси до възникването на арианството и се характеризира с това, че тогава Църквата се борела най-вече с монархианството и разкривала по преимущество учението за Ипостасността на Лицата на Светата Троица (т.е. реалното Им битие на вечни и самостойни Личности), при едновременното изповядване на единството на Божеството. Вторият период е време на борба с арианите и духоборците, когато се разкривало предимно учението за единосъщието на Божествените Лица.

Продължението на адрес:



. . .


Редактирано от Бaлaмeжko на 27.07.12 22:21.



Тема Казва: "бидейки в образ Божий. . ."нови [re: Enos]  
Автор Eжko Бeжko (ЕжкоБодлидрешко)
Публикувано29.07.12 18:36



Разбрах - кеносисът е онова, което ви препъва. Вие не искате да проумеете Божието Смирение до смърт и то смърт кръстна, защото не искате да приемете за нормално доброволното унизяване на Господ Вседържител, на Господ Иисус Христос. Ала кой казва, че тук трябва да се търси човешка логика или какавто и да било суетна "нормалност" ?.

[Фил. 2:5] Понеже вие трябва да имате същите мисли, каквито е имал Иисус Христос,
[2:6] Който, бидейки в образ Божий, не счете за похищение да бъде равен Богу;
[2:7] но понизи Себе Си, като прие образ на раб и се уподоби на човеци; и по вид се оказа като човек,
[2:8] смири Себе Си, бидейки послушен дори до смърт, и то смърт кръстна."

"бидейки в образ Божий . . ." - Един и СЪщият Божий Образ, Който обладава в Трите Ипостаси.


Първият Адам се възгордява, отпада от Бога, помрачава образа у себе си, загубва непосредственото си общение с Твореца. Вторият, новият Адам не се възползва от ситуацията на земята като единосъщен и равен с Бога; чрез пребиваването Си на земята Той не се стреми да се въздига. Обратно, Той отхвърля славата, приема всичко, което подобава на образ на раб, за което действително е възвеличен. Пътят на Иисус Христос ­ новия Адам, се простира в противоположна посока на пътя на първия Адам. Въплътилият се Бог е унизен, за да бъде въздигнат.

съсредоточи се и върху: "вие трябва да имате същите мисли, каквито е и м а л Иисус Христос" :



. . .




Тема Re: Казва: "бидейки в образ Божий. . ."нови [re: Eжko Бeжko]  
Автор Гepиcъм (корав оптимист)
Публикувано29.07.12 20:18



"Ала кой казва, че тук трябва да се търси човешка логика или какавто и да било суетна "нормалност" ?. "

Ами то друга няма. Божията логика е неразбираема по принцип, и не става за човеците. Единствено хората могат да мелят човешката логика. Всичко извън нея няма смисъл за тях.

Per warez ad scientiam


Тема Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" "нови [re: Exaybachay]  
Автор Enos (LDS mythbuster)
Публикувано29.07.12 23:45



В отговор на:


Enos - а е страхотни локуми разтегна няколко теми, а аз все още не съм видял как разбирате мормоните думите на Исус, при това няколко пъти те питах (и не само аз) конкретно. Има ли поне някъде из нета да прочета разбирането на мормоните по този въпрос?





Разбира се че има, стига да има кой да чете! Много трябва да превеждам, а времето не ми стига. Ако четеш английски прочети това, ако не ще го преведа малко по-нататък.

Christendom would interpret this scripture to mean that Jesus and the Father are the same personage. Mormonism declares the universal truth that the Son’s body of flesh and bones was created in the ‘express image’ of his Father, Elohim—that someone who has seen the face of Jesus knows what the Father looks like. What does Paul mean by the phrase ‘express image of his person’ (Heb. 1:3)? He means that Jesus looks like Elohim, just as Seth looked like Adam, ‘he (Seth) was a perfect man, and his likeness was the express likeness of his father, insomuch that he seemed to be like unto his father in all things, and could be distinguished from him only by his age’ (DC 107:43).



Jesus looks like the Father. He talks like the Father. He acts like the Father. And he loves like the Father.



“Though the scriptures tell us little of the Father, in a comparative sense, they tell us much of the Son—and to know the Son is to know the Father. The example and doctrine of one is the example and doctrine of the other. Christ constituted a living, moving, breathing revelation of his Father. ‘The Son can do nothing of himself,’ Christ said, ‘but what he seeth the Father do: for what things soever he doeth, these also doeth the Son likewise.’ ("John 5:19John 5:19.) Again, ‘I do nothing of myself; but as my Father hath taught me, I speak these things.’ ("John 8:28John 8:28.) And yet again, ‘If ye had known me, ye should have known my Father also: and from henceforth ye know him, and have seen him.’ ("John 14:7John 14:7.)” (Joseph F. McConkie, Studies in Scripture, Vol. 6: Acts to Revelation, ed. by Robert L. Millet [Salt Lake City: Deseret Book Co., 1987], 193.)



Bruce R. McConkie
“So the Son appears and is in all respects like his Father; and conversely, the Father looks and acts and is in all respects like the Son. Their physical appearance is the same, both possess the attributes of godliness in their fulness and perfection; each would do and say precisely the same thing under the same circumstances.” (Mormon Doctrine, pp. 294-295.)



Тема Re: Логика човешка: ""Адаме, где си ?" "нови [re: Enos]  
Автор Exaybachay (нямам идея ....)
Публикувано30.07.12 02:05



Хубаво тълкование, но сте изпуснали една малка подробност относно Исус - при него няма "като", той "е" тъкмо, заради този авторитет думите му са толкова силни. Исус не е "като че ли", не е "сякаш", не е подобен, не е подражателен, инак не би бил истинен - Исус е "аз казах", свещенниците са "Бог каза", не можеш да казваш на Исус какво казва Бог, Исус казва Едно, вашия пророк казва две (+), защото "Бог така му казал", избора е ясен или Исус, или вашия Бог и пророк. Никой син не казва "аз съм в баща ми и баща ми е в мен", всеки ще сложи "като", за да се изрази уподобяване - ти си в живота и живота е в теб, живота и ти не сте две, ти не си "като живота", а си едно с него.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.