|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
Тема
|
Еволюция и вяра V
|
|
Автор |
ъглишв (Демодератор) |
Публикувано | 23.05.12 17:08 |
|
Нескончаема тема :) Но спорете, спорете. Ако не друго, поне всеки ще си изясни собствената си позиция.
Повече лая
| |
|
Писна ми от маймуни,станали човеци.
писна ми от комунистически теории.
Религията е опиум за народите,вярваш ли го това?
Комунизъм плюс електрификация?Или компютаризация,днес полупроводници,утре цели проводници..............
| |
|
Може да ти е писнало, но теорията в случая няма общо с комунизма.
Повече лая
| |
|
Не спами!
| |
Тема
|
Re: Еволюция и вяра V
[re: ъглишв]
|
|
Автор |
*abi* (eLgreco) |
Публикувано | 23.05.12 22:06 |
|
Цитирам Стефчо Колко пъти да ти го обясня, че написаното означава, че Бог не лъже, като хората. Това е начин на изразяване.
По повод спора "Бог не е човек"
Сега аз да питам Стефчо:
6 дни защо да не са начин на изразяване бре Стефчо? А?
| |
|
"Бог не е човек, че да лъже, нито човешки син, че да се разкае. Той каза и няма ли да извърши? Той говори и няма ли да го извърши? Изговори и няма ли да го утвърди?"
Аби, драга, ако смяташ с този стих да ми доказваш, че Христос не е Бог, много ще се смея.
Иначе вече съм наясно със "съвременните" богослови дето не могат да събера 2 и двеста.
... ама ти си знаеш ........
"Няма мир за безбожните, казва моят Бог"
| |
|
6 дни защо да не са начин на изразяване бре Стефчо? А?
Ми начин на изразяване са и означават 6 дни.
Що да означават нещо друго, Бог не е човек, че да лъже.
"Няма мир за безбожните, казва моят Бог"
| |
|
Нищо по-опасно за интелекта няма от фундаментализма и буквалистичния подход към каквито и да е текстове, което си е отказ от мислене, както и да го въртиш...
Що да означават нещо друго, Бог не е човек, че да лъже.
Лично той ли ти обясни начина си на изразяване? Доколкото знам текстовете са писани от хора, не лично от Бог, за да го обвиняваме в лъжа, неточност, творчески ентусиазъм или каквото там решиш. Или?
Редактирано от lilavka на 26.05.12 07:01.
| |
Тема
|
Понеже НЕ се опитаха да имат Бога, оскотяха
[re: ъглишв]
|
|
Автор |
Eжko Бeжko (МладЕж) |
Публикувано | 26.05.12 09:27 |
|
В Посланието до Римляни, Бог, чрез апостола Си, казва нещо твърде знаменателно за богопротивящите се - в частност, как повсеместно през последните години започна да се узаконява безумието на "еднополовите бракове":
[1:20] Защото онова, що е невидимо у Него, сиреч, вечната Му сила и Божеството, се вижда още от създание мира чрез разглеждане творенията; тъй че те са неизвиняеми.
[1:21] Понеже те, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха, а се заблудиха в своите помисли, и неразумното им сърце се помрачи;
[1:22] наричайки себе си мъдри, те обезумяха,
[1:23] и славата на нетленния Бог измениха в образ, подобен на тленен човек, на птици, на четвероноги и на влечуги, -
[1:24] затова и Бог, според похотите на сърцата им, предаде ги на нечистотата, за да се безчестят телата им сами в себе си;
[1:25] те замениха истината Божия с лъжа, и се поклониха и служиха на творението повече, отколкото на Твореца, Който е благословен вовеки. Амин.
[1:26] Затова Бог ги предаде на срамотни страсти: жените им замениха естественото употребление с противоестествено;
[1:27] също и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разпалиха се с похоти един към други, и вършеха срамотии мъже на мъже, та получаваха в себе си отплата, каквато подобаваше на тяхната заблуда.
[1:28] А понеже се не опитаха да имат Бога в разума си, то Бог ги предаде на извратен ум - да вършат онова, що не прилича [но подобава на орангутан, например*],
[1:29] бидейки изпълнени с всяка неправда, блудство, лукавство, користолюбие, злоба; пълни със завист, убийство, разпри, измама, злонравие;
[1:30] бидейки клюкари, клеветници, богомразци, ругатели, горделивци, самохвалци, изобретатели на зло, непослушни към родители,
[1:31] безразсъдни, вероломни, недружелюбни, непримирими, немилостиви.
[1:32] Те, ако и да знаят правдата Божия, именно, че тия, които вършат такива дела, са достойни за смърт, пак не само ги вършат, но са и благосклонни към ония, които ги вършат.
Затова и извратения ум не иска да бъде Богоподобен, а приема на драго маймунския си произход не само като теория, но и като оделотворяване на лъжеверуюто си до степен на оскотяване.
*
Редактирано от Eжko Бeжko на 26.05.12 09:55.
| |
Тема
|
Тома Аквински: Петте пътя към Бог
[re: ъглишв]
|
|
Автор |
Eжko Бeжko (МладЕж) |
Публикувано | 26.05.12 10:10 |
|
Петте пътя към Бог
Тома Аквински
I. Необходимост от докаателство за съществуването на Бога.
Прочутите "5 пътя'' се въвеждат с въпроса дали изобщо е необходимо доказателство за съществуването на Бога, дали същността на Бога не е известна от самосебе си. Нещо може да бъде известно, но не и за хората, а може да е известно от самосебе си и за хората. Изразът "Бог съществува" е известен от самосебе си, същността и съществуването на Бога са тъждествени, който е разбрал понятието за Бога не може да се съмнява в неговото съществуване.
II.Петте пътя към Бог
1.Тези тезиси на Св, Тома идват от традицията и показват по 5 начина, че Бог съществува
а) Първия е най - очевидният и изхожда от движението, схващано в най - широкия смисъл като преход от възможност към дейсвителност. Опитът ни учи, че в света има движение, защото нищо не може да бъде едновременно и в едно и също отношение движещо и движено. Необходимо е да стигнем до някакъв първодвигател, който сам не получава движението си от никъде.
б) Вторият път изхожда от действащата причина.
В естествените неща има някакъв ред на действащи причини. Не откриваме нещо да е съществена причина на самото себе си. Невъзможно е да се отива в реда на действащите причини до безкрайност. Ако отпадне причината, ще отпадне и следствието. Ако при действащите причини се отиде до безкрайност, то не би имало първа действаща причина, няма да има и следствие. За това, това е погрешно мислене и се приема някаква първа деистваща причина, която наричаме Бог.
в) Третият път е докзателството за необходимосъществуващото.
Сред нещата откриваме такива, които могат да съществуват и да не съществуват, защото възникват и предхождат. Те не могат да съществуват винаги, защот онова, което може да не съществува, някога не съществува. Щом обаче всички може да са несъществуващи, някога изобщо не е имало нищо. Ако това е истина и сега не съществува нищо, защото небитието е налично чрез някакво битие. Ако няма битие, нищо не може да съществува. Следователно не всяко битие е възможно, а по скоро трябва да е необходимо, трябва да се допусне нещо необходимо само по себе си, и което няма причина за необходимостта си от другте, а само е причина за необходимостта на другите и него наричаме Бог.
г) Четвъртият път е доказателството за степените на битието.
Нещата установяваме повече или по - малко топло, възвисено и др.Повече или по - малко казваме за различни неща, доколкото те в различна степен се доближават до максимума на въпросното битие. Извода е че има нещо, което е най - истинно, най - добро, най - възвишено и в максимална степен същесвуващо, следователно това нещо е причина на битието, благостта и всяко съвършенство на съществуващите неща и него наричаме Бог.
д) Петият път включва въпроса за разпореждането с нещата.
Ако лишените от познание неща действат целесъобразно, тогава трябва да съществува някакво разумно същество, ориентиращо всички неща в природата към целта и него наричаме Бог.
Извод:
В основата на петте пътя стои трансценденталното определение на битието като конкретно съществуващо. Ние не можен да знаем какео Бог е. Бог е принципът на всички начини на битието и остава недостъпен за мисленето на човека. Висшето и последно човешко богопознание се състои в разбирането за умонепостижимостта на Бога.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
|
|
|